(15.03.2017, 07:32)Lolek napisał(a): Czas zapłonu jest krótszy, a to chyba lepiej. Musiałbyś nieźle zagotować policjanta aby Ci za taką pierdołę robił wbrew.
To jest oczywista oczywistość, że lepiej. Generalnie jest dużo więcej plusów dodatnich LEDów niż plusów ujemnych
Tylko kwestia legalności (czasami bezsensowności i nieżyciowości przepisów) to jedna kwestia,
a użyteczności LEDów to inna.
Poza nielicznymi przypadkami LEDy dają poprawę bezpieczeństwa.
I nie mieszajmy w dyskusji tych dwóch spraw.
Jak już mówiłem, rozmawiałem ze specjalistą od homologacji z PIMOTu.
I jeżeli producent przewidział wersję świateł LED (np. w wersji Brabus - stopu) to można zastosować zamienniki o ile mają homologację.
Ale jak np. w normalnych reflektorach wsadzisz LEDa, to niezależnie od faktu, że jest jaśnieszy, lepiej świeci etc. to jest to niezgodne z homologacją, bo nie ma w żadnej z wersji lamp z LEDami.
Nawet, jeżeli sama żarówka posiada homologację. Tak twierdził facet z PIMOTu.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus