Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

pierwsze wrazenia i pytania

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
pierwsze wrazenia i pytania
#6
 gim-kg 
Cześć. F2 mam niezbyt długo, ale liznąłem już tematu i z miłą chęcią podzielę się wiedzą:

Ad 1) skrzynia biegów to temat dość znany. Musisz wziąć pod uwagę że to nie jest typowy automat czy skrzynia bezstopniowa. To zwykła skrzynia manualna z założonym robotem który wciska sprzęgło i zmienia bieg za kierowcę. Takie skrzynie używane są też innych producentów, np w grupie PSA (Peugeot/Citroen/DS) taka skrzynia nazywa się MCP. Kolejną ewolucją takiej zautomatyzowanej skrzyni jest skrzynia dwusprzęgłowa. Tam opóźnienie jest wyeliminowane właśnie poprzez użycie dwóch sprzęgieł.
Ad.2) Oficjalnie wg instrukcji fabrycznej producent zaleca aby samochód zostawiać na biegu. W przypadku Smarta można to tylko wykonać wrzucając bieg wsteczny. Gdybyś zostawił samochód na biegu do jazdy w przód to nie wyciągniesz kluczyka ze stacyjki. Nie ma żadnych przeciwskazań aby zostawić samochód na luzie o ile jesteś pewny że się nie stoczy.

Ad.3) kontynuując punkt 1 to musisz jeździć tak jakbyś jeździł manualem. Gdy zmieniasz bieg odpuszczasz gaz i wciskasz sprzęgło. Teraz wystarczy że gdy już wyczujesz kiedy samochód chce zmienić bieg i na chwilę odpuścić gaz.

Ad.4) i jeszcze raz muszę wrócić do pkt.1. To nie jest typowy automat. Musisz dodać lekko gazu aby komputer zrozumiał twoje zamiary i odpowiednio sterował sprzęgłem.  

Ad.5) jeździ się jak gokartem i to jest najfajniejsze. Co do nadsterowności to tak jak pisali koledzy pomagają dystanse albo zmiana ET felg. Jak kupowałem swojego F2 to ktoś wcześniej zastosował taki patent że z przodu założył felgi tylne od 451 a na tył tylne od 450. Muszę przyznać że na trasie jechał jak po szynach. Ja jestem jednak zwolennikiem rozwiązań fabrycznych dlatego wróciłem do fabrycznego osadzenia felg tym bardziej że używam Smarta prawe w 100% w mieście.

Ad.6) mam ten sam problem. Ja jeszcze jakoś sobie radzę ale moja połówka narzeka na brak wspomagania zwłaszcza po przesiadce z C-klasy W205. Wspomaganie można dołożyć gdyż jest elektryczne. Potrzebujesz maglownicę ze wspomaganiem, sterownik oraz wiązkę. Po zamontowaniu trzeba to jeszcze uaktywnić przez komputer diagnostyczny. Szczerze to myślę intensywnie o tym.






Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
--------------------------
F2 MHD Kołobrzeg
[Obrazek: icon3.png]
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
pierwsze wrazenia i pytania - przez SAMSII - 14.12.2018, 20:16
RE: pierwsze wrazenia i pytania - przez Marceli99 - 14.12.2018, 20:53
RE: pierwsze wrazenia i pytania - przez krzyss - 14.12.2018, 22:42
RE: pierwsze wrazenia i pytania - przez Lolek - 14.12.2018, 23:54
RE: pierwsze wrazenia i pytania - przez psuwacz - 15.12.2018, 09:25
pierwsze wrazenia i pytania - przez gim-kg - 15.12.2018, 22:36

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ForTwo I vs ForTwo II- różnice, wrażenia MariuszB 7 6.198 17.09.2008, 11:17
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu