Jeżeli jest jakieś wspomaganie elektryczne to tylko chwilowe, ale to bardzo chwilowe. U mnie w typowej hybrydzie silnik elektryczny, który jest jednocześnie rozrusznikiem i generatorem prądu, rzeczywiście wspomaga spalinowy, ale on ma 80KM, jest potężny, ma osobny niezależny system chłodzenia, potężne akumulatory trakcyjne i jest połączony ze spalinowym synergicznie (żeby mieć największą efektywność) więc jest przygotowany na taką pracę. W smarcie to rozwiązanie jest dalekie od efektywności i bardzo minimalistyczne w stosunku do typowej hybrydy Ale na czymś ta jego microhybrydowość musi polegać? Fajnie, że Kolega wywołał dyskusję Obawiam się, że tak jak pisałem wcześniej i tak jak sądzi Lazy, Smart MHD ma za małe aku, żeby cały czas wspomagać spalinę Prawdopodobnie, jeżeli to robi ...... to w bardzo, ale to w bardzo niewielkim stopniu, czasie i określonych warunkach Można by to fajnie sprawdzić w jakim stopniu wspomaga spalinę po uzyskaniu danych z economizera czyli spalanie chwilowe. Jeżeli choć trochę i na chwilę spada przy jednostajnej chwilowej pracy przepustnicy wtedy znaczyłoby, że coś go wspomaga. Jeżeli nie ma spadku to raczej mało prawdopodobne, że coś elektrycznie wspomaga spalinę. Najprawdopodobniej jego microhybrydowość polega na bardzo, ale to bardzo niewielkim (bo sam pseudo rozruszkiogenerator jest niewielki) wspomaganiu elektrycznym (jeżeli w ogóle jest) a bardziej na odzyskiwaniu kinetycznym energii na co bym obstawiał i na co wskazuje sama konstrukcja. Ale zawsze to coś i np. w skali pełnego zbiornika paliwa, może system MHD jest w stanie "uratować" 2-3 litry paliwa, czyli jakieś 0,3-0,5 l/ 100km? Potwierdzeniem mojej teorii mogą być dane techniczne (zdjęcie poniżej) z których wynika, że 1.0 i 1.0 MHD mają tą samą moc maksymalną, ten sam moment obrotowy (przy elektrycznym wspomaganiu byłby wyższy), a niższe spalanie, chyba w głównej mierze dzięki start/stop Potwierdza to również ten artykuł:
https://www.google.com/amp/s/www.carmaga...08-review/
Aku jest AGM czyli przystosowane do szybkich chwilowych rozładowań i ciągłego ładowania, ale na pewno nie na taką skalę jak w typowej hybrydzie Ale super, że jest cokolwiek, a nie tak jak każdy myślał, że tylko start/stop
https://www.google.com/amp/s/www.carmaga...08-review/
Aku jest AGM czyli przystosowane do szybkich chwilowych rozładowań i ciągłego ładowania, ale na pewno nie na taką skalę jak w typowej hybrydzie Ale super, że jest cokolwiek, a nie tak jak każdy myślał, że tylko start/stop
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)