Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

451 MHD utknął na wstecznym

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
451 MHD utknął na wstecznym
#1
 jacktomedi@gmail.com 
Witam, podczas jazdy wolno pod lekką górkę mój 451 MHD 1.0 z 2009 przes kilka sekund zaczął jakby wariować ze skrzynią a następniie zgasł. Gdy próbowałem odpalić okazało się że auto utknęło na wstecznym, ani jechaś ani odpalić ani wbić luz... Auto już przez jakiś czas miało dziwną przypadłość, czasami po odpaleniu nie chciał wejść na wsteczny wystarszyło wyłączyć silnik, przy włączonym zapłonie włączyć wsteczny i wrócić na bieg jałowy i odpalić ponownie. Proszę o jakieś sugestie, pozdrawiam!
 Odpowiedz
#2
 Kanapa 
Sprzęgło lub wysprzeglik się skończył.
Poszukaj kogoś kto ma komputer StarDiagnosis lub chociaż uniwersalny Delphi.
Tym możesz spróbować zaadaptować ustawienia skrzyni jeżeli chociaż jest reszta okładzin na sprzęgle.
Nie ustawiaj nic ręcznie bo załatwisz wysprzeglik a to koszt 300 £.
Możesz spróbować na 1 minutę odpiąć akumulator ale to chwilowe rozwiązanie.

W Edi nie widziałem smartów gdzie się toto uchowało?
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#3
 jacktomedi@gmail.com 
(21.08.2022, 11:54)Kanapa napisał(a): Sprzęgło lub wysprzeglik się skończył.
Poszukaj kogoś kto ma komputer StarDiagnosis lub chociaż uniwersalny Delphi.
Tym możesz spróbować zaadaptować ustawienia skrzyni jeżeli chociaż jest reszta okładzin na sprzęgle.
Nie ustawiaj nic ręcznie bo załatwisz wysprzeglik a to koszt 300 £.
Możesz spróbować na 1 minutę odpiąć akumulator ale to chwilowe rozwiązanie.

W Edi nie widziałem smartów gdzie się toto uchowało?

Dzieki serdeczne, czyli to raczej nie actuator? Jesli chodzi o sprzeglo to przy zmianie biegow raczej nie bylo uslizgow idt, pracowalo ladnie, czyli moze pomoc regulacja/adaptacja kompem? (jedynie przy zmianie biegow przy wylaczonym silniku, tylko przy zaplonie)slychac bylo jakby cos wymagalo smarowania.

p.s ja w Edi widze sporo 451 czy nawet 450, roadster'ow jakby brakSmile
 Odpowiedz
#4
 Kanapa 
Wysprzeglik to actuator jest. Jak adaptacja nie była robiona przez dłuższy czas to różne dziwne rzeczy mogą się dziać.
Te odgłosy przy przekręceniu kluczyka to właśnie praca actuatora - jak ogarniasz mechanikę to możesz go przerobić.
Jazda pod górę wymaga dużego momentu na sprzęgle więc zacznij od adaptacji.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#5
 kipro1 
Mój teść miał identyczny problem. Wymiana sprzęgła + wyprzęgnik (aktuator) na nowe oraz adaptacja rozwiązała problem.
Samochód miał od nowości, 2011 rok z oryginalnym przebiegiem 80tys km.
Tarcza sprzęgła była 1mm cieńsza niż nowa ale łożysko i docisk już były mocno sfatygowane.


Komplet sprzęgła SACHS nr: 3000951097     485zl BRUTTO
Aktuator SACHS: 3981000066    987zl BRUTTO
Olej do skrzyni biegów: Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W90 GL4 1L  117zł z przesyłką (potrzebne 2 litry).

Wymiana sprzęgła - można zrobić samodzielnie szczególnie w MHD. Mi to zajęło 4 godziny.

POZDRO
 Odpowiedz
#6
 damiano.o 
(22.08.2022, 09:34)kipro1 napisał(a): Mój teść miał identyczny problem. Wymiana sprzęgła + wyprzęgnik (aktuator) na nowe oraz adaptacja rozwiązała problem.
Samochód miał od nowości, 2011 rok z oryginalnym przebiegiem 80tys km.
Tarcza sprzęgła była 1mm cieńsza niż nowa ale łożysko i docisk już były mocno sfatygowane.


Komplet sprzęgła SACHS nr: 3000951097     485zl BRUTTO
Aktuator SACHS: 3981000066    987zl BRUTTO
Olej do skrzyni biegów: Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W90 GL4 1L  117zł z przesyłką (potrzebne 2 litry).

Wymiana sprzęgła - można zrobić samodzielnie szczególnie w MHD. Mi to zajęło 4 godziny.

POZDRO
80kkm, to długo nie wytrzymało. Ja w swoim 451 do momentu sprzedaży, sprzęgło miałem nie ruszane do 126kkm (i wiem, że u nowego właściciela jeszcze sporo jeździł bez wymiany), ale regularnie co 10-20kkm robiłem kalibrację punktu ocierania sprzęgła.

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#7
 kipro1 
(22.08.2022, 09:59)damiano.o napisał(a):
(22.08.2022, 09:34)kipro1 napisał(a): Mój teść miał identyczny problem. Wymiana sprzęgła + wyprzęgnik (aktuator) na nowe oraz adaptacja rozwiązała problem.
Samochód miał od nowości, 2011 rok z oryginalnym przebiegiem 80tys km.
Tarcza sprzęgła była 1mm cieńsza niż nowa ale łożysko i docisk już były mocno sfatygowane.


Komplet sprzęgła SACHS nr: 3000951097     485zl BRUTTO
Aktuator SACHS: 3981000066    987zl BRUTTO
Olej do skrzyni biegów: Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W90 GL4 1L  117zł z przesyłką (potrzebne 2 litry).

Wymiana sprzęgła - można zrobić samodzielnie szczególnie w MHD. Mi to zajęło 4 godziny.

POZDRO
80kkm, to długo nie wytrzymało. Ja w swoim 451 do momentu sprzedaży, sprzęgło miałem nie ruszane do 126kkm (i wiem, że u nowego właściciela jeszcze sporo jeździł bez wymiany), ale regularnie co 10-20kkm robiłem kalibrację punktu ocierania sprzęgła.

Pozdrawiam z RS Concept


W swoim brabusie (którego juz nie mam) wymieniłem sprzęgło przy 110tys km - więc różnie.
Ale wiesz - wydaje mi się, że wpływ na zużywanie sprzęgła ma też klimat w jakim samochód się porusza. 

Jedno jest pewne - wymiana sprzęgła koniecznie z wymianą aktuatora.
 Odpowiedz
#8
 Vapor2005 
Sprzęgła w Smartach wytrzymują góra 80 tyś. Jak ktoś ma szczęście to 100 tyś zrobi. Ja problem rozwiązałem żywotności sprzęgła nabijając na nową tarczę okładziny kevlarowe. I jest na 2x tyle. Sprawdzone polecam.
 Odpowiedz
#9
 damiano.o 
(24.08.2022, 15:35)Vapor2005 napisał(a): Sprzęgła w Smartach wytrzymują góra 80 tyś. Jak ktoś ma szczęście to 100 tyś zrobi. Ja problem rozwiązałem żywotności sprzęgła nabijając na nową tarczę okładziny kevlarowe. I jest na 2x tyle. Sprawdzone polecam.
To ja miałem wyjątkowe szczęście bo w moim 451 do momentu sprzedaży sprzęgło miało 126kkm, a jeszcze długo jeździło u nowego właściciela Ale tak jak napisałem wcześniej, przy każdej wymianie oleju robiłem kalibrację punktu ocierania sprzęgła .... od nowości, bo byłem 1 właścicielem Może to jest klucz do żywotności

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#10
 obwd-crash 
451 cabrio, 71KM, bez mhd, bez turbo, zakup przy 111tys. km, sprzedałem przy 140tys. km i były w nim fabrycznie zamontowane sprzęgło i aktuator/wysprzęglik
451 coupe, 71KM z mhd, zakup przy przebiegu prawie 54tys. km, sprzedałem przy przebiegu ponad 96tys. km i były w nim fabrycznie zamontowane sprzęgło i aktuator/wysprzęglik
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jaki konkretnie akumulator 451 mhd 71km bez turbo DIABLO 46 21.303 31.08.2023, 04:29
Ostatni post: Kiko111
  [451] Pasek napedu alternatora i klimy 451 1,0 MHD? mckomp 16 6.768 27.01.2023, 09:36
Ostatni post: obwd-crash
  [451] Problem z dziwnym zachowaniem skrzyni biegów w smart fortwo 451 mhd baziatko@gmail.com 28 11.608 17.10.2022, 00:56
Ostatni post: etamin
  [451] Mhd - kontrola ładowania Kanapa 3 2.110 24.12.2021, 14:24
Ostatni post: Kanapa
  [451] Pierścień/uszczelka gniazda świecy 1.0 MHD wojtek j 4 1.262 21.09.2021, 16:14
Ostatni post: wojtek j
  MHD- zasada działania statystyczny_polak 61 18.706 04.09.2019, 00:16
Ostatni post: wibi79
  1.0 MHD check - sonda lambda statystyczny_polak 17 6.475 29.08.2019, 19:39
Ostatni post: statystyczny_polak
  [451] Dodatkowa nagrzewnica powietrza od CDI do MHD kipro1 4 2.176 19.08.2019, 13:39
Ostatni post: MariuszB
  [451] Wymiana termostatu w MHD 1,0 benzyna sadiav 2 4.034 23.01.2019, 12:02
Ostatni post: sadiav
  451 mhd alternator - rozrusznik nie kręci slaw7 34 14.109 30.11.2018, 00:55
Ostatni post: Jaro812



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu