Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

MHD- zasada działania

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
MHD- zasada działania
#1
 statystyczny_polak 
Uprzejmie donoszę, że zasada działania MHD została rozgryziona i jest ona deko sprzeczna z tym co sądzi się powszechnie na forum. Nie- MHD to nie tylko system start-stop. MHD to coś innego. A mianowicie:
1) podczas jazdy ze stałą prędkością silnik pracuje najzwyczajniej w świecie normalnie, ładowanie jest na poziomie 13.2V
2) podczas przyśpieszania, silnik spalinowy wspomagany jest pracą alternatora, tzn alternator zamienia się w dodatkowy silnik elektryczny. W tym momencie ładowania w układzie elektrycznym auta NIE MA (napięcie wynosi 12.1V) i prąd pobierany jest z akumulatora.
3) Podczas hamowania silnikiem alterantor działa jak dodatkowa ładowarka i napięcie potrafi skoczyć nawet do 15V, z reguły obserwuję że w trakcie hamowania silnikiem wynosi 14.8V. Czyli jest to dzisiejszy system CERS.
4) Ładowanie w tym aucie cały czas się zmienia- raz rośnie a raz maleje w zależności od tego czy silnik spalinowy aktualnie wspomagany jest alternatorem.
INFO POTWIERDZONE. Jeżeli ktoś nie wierzy- miernik w dłoń i jeździć, obserwować!
 Odpowiedz
#2
 damiano.o 
Może coś w tym jest co piszesz, bo zawsze w moim mhd zastanawiał mnie inny odgłos jego rozruchu, to pierwsze. Potem brak klasycznego rozrusznika to drugie, to "dziwne" coś nad skrzynią biegów, bezpośrednio sprzężone z kołem zębatym też mogło by pełnić funkcję urządzenia odzyskującego. To Wszytko może potwierdzać teorię, którą właśnie obwieściłeś i co gorsze ........ ma To sens Nie pasuje mi do całości mała pojemność aku, ale może nie jest ona potrzebna duża, bo ten pseudo KERS jest tylko po to, żeby ładować tylko ten aku, a nie wspomagać elektrycznie silnik spalinowy bo wtedy to już by była klasyczna hybryda. Ala pasuje mi to tak jak piszesz na taką mini hybrydę stąd pewnie skrót Micro Hybrid Drive Brawo za rzucenie nowego światła na MHD

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#3
 Kanapa 
To działa nawet jak wyłącze opcję Mhd?
Generalnie jeżdzę na off.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#4
 statystyczny_polak 
A wiesz, jutro zmierze jak wyłącze ECO czy to działa.
W każdym razie jest tak jak piszę- alternator wspomaga silnik. Info 101% pewne bo zmierzyliśmy również pobór prądów z aku w trakcie jazdy. Jak przyśpieszasz to.... prąd znika z akumulatora w zastraszajacym tempie (400A chwilowego poboru) Także alternator go pobiera w trakcie przyśpieszania auta.
 Odpowiedz
#5
 raffa 
Ciekawe to! na początku rozważałem zakup 451, ówczesna wiedza na temat MHD mnie do niego zniechęciła, a tu proszę...
Wg mnie warto byłoby sprawdzić i porównać przyspieszenie (a może nawet raczej elastyczność) z włączonym / wyłączonym systemem.
 Odpowiedz
#6
 LAZY. 
No ale jak to ładowanie przestaje działać? Światła słabną, wentylatory z czego mają chodzić?
Trochę to się nielogiczne wydaje. Wygląda na to że spełniając pewne warunki rozładujemy aku do zera, lub do takiego poziomu ze nie będzie można uruchomić silnika.

To nie jest tak że akumulator jest w pełni naładowany  i ładowanie odcina?  Za duże napięcie i się wyłącza...
Tak to interpretuję.
Nieczynne Sad
 Odpowiedz
#7
 damiano.o 
Jeżeli jest jakieś wspomaganie elektryczne to tylko chwilowe, ale to bardzo chwilowe. U mnie w typowej hybrydzie silnik elektryczny, który jest jednocześnie rozrusznikiem i generatorem prądu, rzeczywiście wspomaga spalinowy, ale on ma 80KM, jest potężny, ma osobny niezależny system chłodzenia, potężne akumulatory trakcyjne i jest połączony ze spalinowym synergicznie (żeby mieć największą efektywność) więc jest przygotowany na taką pracę. W smarcie to rozwiązanie jest dalekie od efektywności i bardzo minimalistyczne w stosunku do typowej hybrydy Ale na czymś ta jego microhybrydowość musi polegać? Fajnie, że Kolega wywołał dyskusję Obawiam się, że tak jak pisałem wcześniej i tak jak sądzi Lazy, Smart MHD ma za małe aku, żeby cały czas wspomagać spalinę Prawdopodobnie, jeżeli to robi ...... to w bardzo, ale to w bardzo niewielkim stopniu, czasie i określonych warunkach Można by to fajnie sprawdzić w jakim stopniu wspomaga spalinę po uzyskaniu danych z economizera czyli spalanie chwilowe. Jeżeli choć trochę i na chwilę spada przy jednostajnej chwilowej pracy przepustnicy wtedy znaczyłoby, że coś go wspomaga. Jeżeli nie ma spadku to raczej mało prawdopodobne, że coś elektrycznie wspomaga spalinę. Najprawdopodobniej jego microhybrydowość polega na bardzo, ale to bardzo niewielkim (bo sam pseudo rozruszkiogenerator jest niewielki) wspomaganiu elektrycznym (jeżeli w ogóle jest) a bardziej na odzyskiwaniu kinetycznym energii na co bym obstawiał i na co wskazuje sama konstrukcja. Ale zawsze to coś i np. w skali pełnego zbiornika paliwa, może system MHD jest w stanie "uratować" 2-3 litry paliwa, czyli jakieś 0,3-0,5 l/ 100km? Potwierdzeniem mojej teorii mogą być dane techniczne (zdjęcie poniżej) z których wynika, że 1.0 i 1.0 MHD mają tą samą moc maksymalną, ten sam moment obrotowy (przy elektrycznym wspomaganiu byłby wyższy), a niższe spalanie, chyba w głównej mierze dzięki start/stop Potwierdza to również ten artykuł:
https://www.google.com/amp/s/www.carmaga...08-review/

Aku jest AGM czyli przystosowane do szybkich chwilowych rozładowań i ciągłego ładowania, ale na pewno nie na taką skalę jak w typowej hybrydzie Ale super, że jest cokolwiek, a nie tak jak każdy myślał, że tylko start/stop

[Obrazek: bb679f1a88945028ed65bf390f69a777.jpg]
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#8
 obwd-crash 
(01.09.2019, 01:02)LAZY. napisał(a): No ale jak to ładowanie przestaje działać? Światła słabną, wentylatory z czego mają chodzić?
Trochę to się nielogiczne wydaje. Wygląda na to że spełniając pewne warunki rozładujemy aku do zera, lub do takiego poziomu ze nie będzie można uruchomić silnika.

To nie jest tak że akumulator jest w pełni naładowany  i ładowanie odcina?  Za duże napięcie i się wyłącza...
Tak to interpretuję.

W mhd jest akumulator AGM, przeznaczony do głębokiego rozładowywania.
Elektronika sterując poborem prądu z akumulatora, zapewne zezwoli tylko na tyle, by auta dalej normalnie dało się eksploatować. 
A sam taki akumulator jest  prawie 3 krotnie droższy w zakupie od "zwykłego" stosowanego w innych modelach Smart-ów.
Sam system "eco" kontrolkę zaświeca na zielono dopiero jak akumulator jest odpowiednio naładowany.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 386 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#9
 Kanapa 
W sumie to mogę potwierdzić że nawet na wyłączonym ECO mam takie wrażenie w trakcie zwalniania / hamowania (szczególnie przy wyższych prędkościach) iż dochodzi z silnika jakiś dziwny dźwięk - coś tam działa dodatkowego.
Wcześniej to słyszałem ale nie zwracałem uwagi.

Czy jest możliwe że wyłączenie ECO to tylko odłączenie systemu START/STOP czyli wyłączenie silnika na światłach a nadal działa system mhd czyli hamowanie silnikiem i pomoc przy przyspieszaniu przez działanie generatora?

Wówczas faktycznie by to był:
- micro - nawet bardzo Smile
- hibrid
- drive



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#10
 statystyczny_polak 
Możecie toczyć dyskusje, rozważania. Ja robiłem "badania" i wiem, że silnik spalinowy jest wspomagany pracą alternatora. Zaś sam alternator działa na 3 sposoby w zależności od aktualnej potrzeby: jako rozrusznik, jako silnik elektryczny i jako zwykły alternator. Jeżeli podczas przyśpieszania auta z akumulatora znika 400A to w jakimś celu i za jakąś potrzebą. Jeżeli podczas hamowania silnikiem napięcie ładowania potrafi dojść do 15V (!!!) to też o czymś to świadczy.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Mhd - kontrola ładowania Kanapa 0 118 07.10.2019, 21:50
Ostatni post: Kanapa
  1.0 MHD check - sonda lambda statystyczny_polak 17 756 29.08.2019, 19:39
Ostatni post: statystyczny_polak
  [451] Dodatkowa nagrzewnica powietrza od CDI do MHD kipro1 4 185 19.08.2019, 13:39
Ostatni post: MariuszB
  [451] Pasek napedu alternatora i klimy 451 1,0 MHD? mckomp 12 598 16.07.2019, 19:54
Ostatni post: obwd-crash
  [451] Wymiana termostatu w MHD 1,0 benzyna sadiav 2 607 23.01.2019, 12:02
Ostatni post: sadiav
  451 mhd alternator - rozrusznik nie kręci slaw7 34 2.984 30.11.2018, 00:55
Ostatni post: Jaro812
  [451] Problem z dziwnym zachowaniem skrzyni biegów w smart fortwo 451 mhd baziatko@gmail.com 23 3.068 30.06.2018, 16:30
Ostatni post: baziatko@gmail.com
  Ładowanie w MHD alojzy 8 900 18.06.2018, 22:26
Ostatni post: ŁYSY13
  [451] MHD piszczy przy uruchomieniu na zimnym bernix 1 677 22.03.2017, 20:58
Ostatni post: Gapa.
  [451] Jaki konkretnie akumulator 451 mhd 71km bez turbo DIABLO 38 9.071 16.11.2016, 06:56
Ostatni post: Lolek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu