PKO - mógłbyś trochę rozwinąć temat ?
Swojego Smarta kupiłem rok temu. Po pół roku zauważyłem, że cieknie mi olej zaraz przed EGRem na tym łączniku dwóch metalowych elementów. Okazało się, że kupiłem autko z zaślepionym EGRem właśnie w tym miejscu. Przy okazji rozkręcania wymyłem go dokładnie i usunąłem zaślepkę... W zeszłym tygodniu Smarcik zupełnie stracił moc, zaczął mocno kopcić na czarno itd. W weekend dobrałem się znowu do EGRa i okazało się, że jest zupełnie zapchany... Szczelina wewnątrz miała ok 4-5 mm... Reszta to sadź, nagar, nie wiem jak to inaczej opisać, ale ciężko to było rozbić śrubokrętem... Wyczyściłem go dokładnie i wsadziłem z powrotem tą zaślepkę.
Tankuje praktycznie tylko dobre paliwo (BP Ultimate, Shell V-Power itp.), co 5 tys leje STP do wtryskiwaczy, w zimę Skyyda. Podejrzewam, że przyczyną tak szybkiego zapchania mogły być krótkie trasy (mam 3 km do pracy) i ogólnie korki w Wawie, bo z tego co się orientuje, to EGR działa tylko na wolnych obrotach na postoju, a w czasie jazdy się wyłącza (?)
W sumie teraz nie wiem, czy zostawić zaślepione, czy po prostu raz na pół roku czyścić ten cały EGR...
Dlaczego zaślepienie EGRu było przyczyną skończenia się silnika u Ciebie ?
Szukałem na forum jakiegoś tematu odnośnie EGRu - zaślepiać, czy nie i z tego co widzę głosy są podzielone, ale nikt nie piszę dlaczego tak i dlaczego nie.
Zdziwiło mnie też to, że ani na evilution, ani na fq101 nic nie pisali na ten temat. Czyżby problem dotyczył tylko Smartów jeżdżących na polskim paliwie ?
Swojego Smarta kupiłem rok temu. Po pół roku zauważyłem, że cieknie mi olej zaraz przed EGRem na tym łączniku dwóch metalowych elementów. Okazało się, że kupiłem autko z zaślepionym EGRem właśnie w tym miejscu. Przy okazji rozkręcania wymyłem go dokładnie i usunąłem zaślepkę... W zeszłym tygodniu Smarcik zupełnie stracił moc, zaczął mocno kopcić na czarno itd. W weekend dobrałem się znowu do EGRa i okazało się, że jest zupełnie zapchany... Szczelina wewnątrz miała ok 4-5 mm... Reszta to sadź, nagar, nie wiem jak to inaczej opisać, ale ciężko to było rozbić śrubokrętem... Wyczyściłem go dokładnie i wsadziłem z powrotem tą zaślepkę.
Tankuje praktycznie tylko dobre paliwo (BP Ultimate, Shell V-Power itp.), co 5 tys leje STP do wtryskiwaczy, w zimę Skyyda. Podejrzewam, że przyczyną tak szybkiego zapchania mogły być krótkie trasy (mam 3 km do pracy) i ogólnie korki w Wawie, bo z tego co się orientuje, to EGR działa tylko na wolnych obrotach na postoju, a w czasie jazdy się wyłącza (?)
W sumie teraz nie wiem, czy zostawić zaślepione, czy po prostu raz na pół roku czyścić ten cały EGR...
Dlaczego zaślepienie EGRu było przyczyną skończenia się silnika u Ciebie ?
Szukałem na forum jakiegoś tematu odnośnie EGRu - zaślepiać, czy nie i z tego co widzę głosy są podzielone, ale nikt nie piszę dlaczego tak i dlaczego nie.
Zdziwiło mnie też to, że ani na evilution, ani na fq101 nic nie pisali na ten temat. Czyżby problem dotyczył tylko Smartów jeżdżących na polskim paliwie ?