(21.04.2016, 16:37)Włodek napisał(a):(26.09.2013, 16:35)Sebastian_O napisał(a): A ja - do instrukcji zamieszczonej na początku dołożę dwa słowa
- Można zastosować gotowe złącze przekaźnikowe, które ma konektory i przewody oraz "korpus" trzymający całość
- Jeśli już robimy - to róbmy całość... Owszem, długie światła używane są mniej, ale załączane pewno równie często jak mijania - bo przecież używamy "blindu" A poza tym, przekaźniki to nie tylko żywotność przełącznika, ale też mocniejsze światła, bo przecież to ciepło w wyłączniku nie bierze się znikąd... To jest spadek napięcia czyli strata mocy na stykach - czyli - o tyle mniej mocy idzie do żarówki ile idzie na "grzanie się" włącznika. Nie kosztuje to wiele a jest zrobione jak należy.
Stosując takie złącze można przekaźniki łączyć w grupę i całość trzyma się "w kupie"
Ja natomiast osobiście nie toleruję takich "dokładek" przekaźnikowych uniwersalnych, bo jednoznacznie kojarzy mi się to z prymitywnie wykonanymi instalacjami LPG
Zrobiłem więc sobie taki oto układ przekaźników do świateł:
Po podłączeniu do instalacji:
I jeszcze jeden detal do opisu na początku - MASA - przewód brązowy - jest również we wiązce do przełącznika świateł - nie trzeba się wpinać w drugą wiązkę - licznikową
Całość po zmontowaniu:
Nie prawda że ładniej i prościej ????
Polecam wszystkim - przełącznik zimny i "długowieczny" a światła mocniejsze.
Witaj , nie mogę niestety trafić na sugerowane zdjęcia a mam problem polegajacy na tym że światła pozycyjne pojawiają mi się dopiero po dłuższej chwili od przekręcenia włącznika a teraz zniknęły na dobre światła mijania, za to pali się lampka niebieska sygnalizująca śwoatła drogowe ale ich nie ma też ?? Bardzo proszę o jakieś sugestie ? dziękuję i pozdrawiam