wiem, że stary wątek, ale w końcu przebrnąłem przez podmianke kierownicy z Brabusa.
Po czym poznać którą się ma wersję?
Jeśli zajrzymy pod poduszkę w kierownicy, zobaczymy dwie wtyczki wchodzące do taśmy.
-jeśli kabelki od łopatek podłączone sa do tej samej wtyczki co poduszka (tam są tylko cztery piny, dwa piny poduszka - dwa piny łopatki) - wtedy na pewno mamy wersję PO 31/08/2010. Wówczas od strony auta muszą być podłączone piny 10 i 5 w białej kostce.
-jeśli kabelki od łopatki podłączone są do wtyczki tej co klakson (piny 3 i 5) - wtedy mamy wersję PRZED 30/08/2010 i wtedy od strony auta mają być podłączone 8 i 9 w białej kostce.
Osobiście wolę drugą wersję. Mając nowszą wersję można śmiało przełożyć same kabelki łopatek z wtyczki od poduszki do wtyczki do klaksonu. Wolę dlatego, że wyjąć wtyczkę od poduchy z taśmy bez uszkodzenia jest kosmiczne - ma 3 zatrzaski. O wiele prościej wydłubać wtyczke od klaksonu bo ma 1 zatrzask.
Wygląda na to, że rocznik taśmy nie ma znaczenia.
Po czym poznać którą się ma wersję?
Jeśli zajrzymy pod poduszkę w kierownicy, zobaczymy dwie wtyczki wchodzące do taśmy.
-jeśli kabelki od łopatek podłączone sa do tej samej wtyczki co poduszka (tam są tylko cztery piny, dwa piny poduszka - dwa piny łopatki) - wtedy na pewno mamy wersję PO 31/08/2010. Wówczas od strony auta muszą być podłączone piny 10 i 5 w białej kostce.
-jeśli kabelki od łopatki podłączone są do wtyczki tej co klakson (piny 3 i 5) - wtedy mamy wersję PRZED 30/08/2010 i wtedy od strony auta mają być podłączone 8 i 9 w białej kostce.
Osobiście wolę drugą wersję. Mając nowszą wersję można śmiało przełożyć same kabelki łopatek z wtyczki od poduszki do wtyczki do klaksonu. Wolę dlatego, że wyjąć wtyczkę od poduchy z taśmy bez uszkodzenia jest kosmiczne - ma 3 zatrzaski. O wiele prościej wydłubać wtyczke od klaksonu bo ma 1 zatrzask.
Wygląda na to, że rocznik taśmy nie ma znaczenia.