założyłem termostat od smarta F2 benzynowego do CDI bo miałem taki pod ręką a nowy do CDI w inter carsie kosztował ponad 170 PLN. był drobny problem z przejściem wężem gumowym pomiędzy termostatem a pompą wodną ale dało się założyć. Silnik osiąga szybciej temperaturę i jest to zmiana bardzo widoczna. nie sądzę abym przegrzał głowicę bo termostat otwiera duży obieg niezwłocznie po osiągnięciu temperatury przez silnik. różnica pomiędzy termostatem od benzyniaka a CDI jest taka że wyjście termostatu na pompę wodną ma fabrycznie zdławiony przekrój do 10 mm. wiele na forum pisało się o niedogrzanym silniku CDI zwłaszcza zimą na małych odcinkach. może to jest pomysł aby poprawić ogrzewanie w ten sposób i komfort podróżowania zimą ? przetestuję to w czasie tej jesieni i zimy.
foto termostat CDI
1.wyjście termostatu na pompę wodną fi16 mm (zdławione wewnątrz w benzyniaku do 10mm) w dieslu pełny przekrój
2. wyjście z termostatu na nagrzewnicę samochodu fi 12mm
3.wyjście z termostatu na chłodnicę fi 22 mm
4.wejście do termostatu z głowicy silnika
5. czujnik temperatury silnika
dodatkowo ociepliłem przewód gumowy z końcówki 2 termostatu do nagrzewnicy przy pomocy otuliny z pianki PU
foto termostat CDI
1.wyjście termostatu na pompę wodną fi16 mm (zdławione wewnątrz w benzyniaku do 10mm) w dieslu pełny przekrój
2. wyjście z termostatu na nagrzewnicę samochodu fi 12mm
3.wyjście z termostatu na chłodnicę fi 22 mm
4.wejście do termostatu z głowicy silnika
5. czujnik temperatury silnika
dodatkowo ociepliłem przewód gumowy z końcówki 2 termostatu do nagrzewnicy przy pomocy otuliny z pianki PU
życie jest piękne