(08.05.2018, 07:15)obwd-crash napisał(a):(07.05.2018, 22:31)iralic napisał(a): A gdzie się znajduje rezystor żeby go wymienić, i gdzie taki można kupić ?
Bo u mnie brak biegów, tylko na najwyższym działa, a nie może tak być
Zajrzyj we wnękę na nogi kierującego, po prawej stronie z przodu będzie widoczne czarne okrągłe "cóś" do którego wpięta jest wtyczka z dwoma przewodami.
U mnie wygląda to jak na zdjęciu poniżej.
Wtyczkę wypnij, to "cóś" przekręć o około 30° i wyjmij.
Te "cóś" to rezystory zabudowane blachą z otworami. Odegnij wąsy blachy i zdejmij ją, wówczas sprawdź czy nie jest przepalone zabezpieczenie termiczne. Jeżeli tak to musisz je wymienić, lecz ustal dlaczego się spaliło - gdyż były za duże opory przepływu. To "cóś" jest chłodzone przepływającym powietrzem, a gdy tego jest za mało do 1 lub 2 biegu dmuchawy to zabezpieczenie się przegrzewa i przepala.
Sprawdź filtr kabinowy - jeżeli masz, lub oczyścić parownik klimy jeżeli ją masz lub nawet nagrzewnicę - mogły się zapchać gdybyś nie miał założonego filtra kabinowego.
Zabezpieczenie termiczne możesz łatwo naprawić wlutowując w jego miejsce drut lutowniczy 1,5-2mm średnicy.
Masz browara ode mnie!
Dokładnie tak było - przepalony "bezpiecznik" w postaci chyba właśnie drutu lutowniczego, bo brakowała mała jego część,
a gdy tylko dotknąłem lutownicą to znikła i resztka
Tak że dałem nowy drut, i wentylator śmiga na wszystkich biegach
Wielkie dzięki!
P.S. zajrzałem do filtra kabinowego - jest, ale bardzo brudny, tak że wywaliłem gdy już się do niego dobrałem (niezły tetris z wlewem płyny spryskiwacza i ustawianiem wycieraczek pionowo żeby nie przeszkadzało cięgno )
Jutro wsadzę nowy.