Podsumuję teraz 2 tygodnie działań przy TEMPOMACIE i nie tylko:
Jeżeli chcemy mieć TEMPOMAT w swoim 451 i na dodatek w mhd - to przekonałem się osobiście, że jest to możliwe. Oczywiście tematu nie ogarnąłbym, gdyby nie pomoc: ŁYSEGO13, kasiunqi no i przede wszystkim GIZBERNA, który to wszystko technicznie i wykonawczo ogarnął - DZIĘKUJĘ!
Fabrycznego tempomatu w 451 nie zrobimy, jeżeli nie ma sportowej (lub jak kto woli 3 ramiennej) Kierownicy. Jeżeli pokusimy się o poszukanie takowej na różnych portalach (nie polecam zakupu nowej, bo koszmarnie droga) polecam od razu zakup takiej z ŁOPATKAMI - praktyczny i wygodny gadżet, a najlepiej jeszcze takiej, która już ma nawet przyciski od tempomatu w kierownicy - wtedy pozostanie do roboty tylko parę szczegółów.
Więc jeżeli już mamy kierownicę sportową (zwykłą, gołą) to potrzebne będzie:
1. ramka z wycięciami nr kat. A4514620695 - cena ASO - 174zł brutto,
2. kabelek do przycisków tempomatu nr A4515405105 - cena ASO 98zł brutto,
3. przyciski połączone kabelkiem nr A4519051000 (co ciekawe pod tym numerem w MB figuruje czujnik, ale nie należy się tym zrażać) - cena ASO 490zł brutto,
To wszystko co będziemy musieli dokupić w ASO
Następnie dokładny montaż elementów - PODUSZKA PASUJE Z KAŻDEJ INNEJ KIEROWNICY OD 451 - TYLKO UWAGA PRZY ODŁĄCZANIU i PODŁĄCZANIU - KONIECZNIE WYŁĄCZYĆ ZAPŁON!!!!
Kolejna rzecz to sprawdzenie wiązki: Należy zdjąć dolną osłonę kierownicy - DELIKATNIE W DÓŁ - i sprawdzić od dołu BIAŁĄ WTYCZKĘ idącą od wiązki głównej do taśmy kierownicy. Jeżeli ma wypełnione wszystkie 10 pinów kabelkami to mamy wiązkę ORI pod TEMPOMAT, jeżeli nie ma kilku to trochę gorzej, bo trzeba je dołożyć -> temat ogarnia GIZBERN
Pozostaje teraz kwestia najważniejsza czyli wybór licznika, który będzie nas o wszystkim ładnie informował
Można pokusić się o zakup BRABUSOWEGO - używany ok. 500-600zł (nowy nie polecam-cena zabija na miejscu), a co za tym idzie manetka do zmiany ustawień BC (ok. 450 zł) lub drugie rozwiązanie - TAŃSZE! - SWAP by GIZBERN Tu chciałem zaznaczyć - SWAP samego wyświetlacza NIE ZDAJE EGZAMINU!!! - bo nie będzie wyświetlał wskazań TEMPOMATU!
Ja wybrałem to drugie rozwiązanie gdyż jak się ma licznik BRABUSA to nie oszukujmy się, resztę trzeba będzie również dołożyć od BRABUSA - bo głupio mieć tak sam licznik i nic więcej
Potem kodowanie wszystkiego ---> TEN TEMAT GIZBERN OGARNIA BEZ MRUGNIĘCIA OKIEM
Bez problemu SWAP by GIZBERN zdaje egzamin w 451 bez MHD - bo nie trzeba dolutowywać elementów na płytkę
Problem pojawia się w 451 z MHD - w tej chwili pracujemy (tzn. ja tylko podsuwam niektóre rozwiązania, a GIZBERN analizuje, montuje i testuje) nad tym, aby prawidłowo pracowały kontrolki ECO, bo tylko ten temat mamy nie do końca rozwiązany - ale GIZBERN jest już na dobrej drodze Natomiast wskazania samego TEMPOMATU i sam tempomat pracuje wyśmienicie!!!! i jak to już klasyk powiedział "BANAN NA GĘBIE JEST"
Jeżeli uda się temat ostatecznie dla MHD rozwiązać i zakończyć - dam znać! Na razie z GIZBERNEM wysyłamy sobie liczniki
Jeżeli chcemy mieć TEMPOMAT w swoim 451 i na dodatek w mhd - to przekonałem się osobiście, że jest to możliwe. Oczywiście tematu nie ogarnąłbym, gdyby nie pomoc: ŁYSEGO13, kasiunqi no i przede wszystkim GIZBERNA, który to wszystko technicznie i wykonawczo ogarnął - DZIĘKUJĘ!
Fabrycznego tempomatu w 451 nie zrobimy, jeżeli nie ma sportowej (lub jak kto woli 3 ramiennej) Kierownicy. Jeżeli pokusimy się o poszukanie takowej na różnych portalach (nie polecam zakupu nowej, bo koszmarnie droga) polecam od razu zakup takiej z ŁOPATKAMI - praktyczny i wygodny gadżet, a najlepiej jeszcze takiej, która już ma nawet przyciski od tempomatu w kierownicy - wtedy pozostanie do roboty tylko parę szczegółów.
Więc jeżeli już mamy kierownicę sportową (zwykłą, gołą) to potrzebne będzie:
1. ramka z wycięciami nr kat. A4514620695 - cena ASO - 174zł brutto,
2. kabelek do przycisków tempomatu nr A4515405105 - cena ASO 98zł brutto,
3. przyciski połączone kabelkiem nr A4519051000 (co ciekawe pod tym numerem w MB figuruje czujnik, ale nie należy się tym zrażać) - cena ASO 490zł brutto,
To wszystko co będziemy musieli dokupić w ASO
Następnie dokładny montaż elementów - PODUSZKA PASUJE Z KAŻDEJ INNEJ KIEROWNICY OD 451 - TYLKO UWAGA PRZY ODŁĄCZANIU i PODŁĄCZANIU - KONIECZNIE WYŁĄCZYĆ ZAPŁON!!!!
Kolejna rzecz to sprawdzenie wiązki: Należy zdjąć dolną osłonę kierownicy - DELIKATNIE W DÓŁ - i sprawdzić od dołu BIAŁĄ WTYCZKĘ idącą od wiązki głównej do taśmy kierownicy. Jeżeli ma wypełnione wszystkie 10 pinów kabelkami to mamy wiązkę ORI pod TEMPOMAT, jeżeli nie ma kilku to trochę gorzej, bo trzeba je dołożyć -> temat ogarnia GIZBERN
Pozostaje teraz kwestia najważniejsza czyli wybór licznika, który będzie nas o wszystkim ładnie informował
Można pokusić się o zakup BRABUSOWEGO - używany ok. 500-600zł (nowy nie polecam-cena zabija na miejscu), a co za tym idzie manetka do zmiany ustawień BC (ok. 450 zł) lub drugie rozwiązanie - TAŃSZE! - SWAP by GIZBERN Tu chciałem zaznaczyć - SWAP samego wyświetlacza NIE ZDAJE EGZAMINU!!! - bo nie będzie wyświetlał wskazań TEMPOMATU!
Ja wybrałem to drugie rozwiązanie gdyż jak się ma licznik BRABUSA to nie oszukujmy się, resztę trzeba będzie również dołożyć od BRABUSA - bo głupio mieć tak sam licznik i nic więcej
Potem kodowanie wszystkiego ---> TEN TEMAT GIZBERN OGARNIA BEZ MRUGNIĘCIA OKIEM
Bez problemu SWAP by GIZBERN zdaje egzamin w 451 bez MHD - bo nie trzeba dolutowywać elementów na płytkę
Problem pojawia się w 451 z MHD - w tej chwili pracujemy (tzn. ja tylko podsuwam niektóre rozwiązania, a GIZBERN analizuje, montuje i testuje) nad tym, aby prawidłowo pracowały kontrolki ECO, bo tylko ten temat mamy nie do końca rozwiązany - ale GIZBERN jest już na dobrej drodze Natomiast wskazania samego TEMPOMATU i sam tempomat pracuje wyśmienicie!!!! i jak to już klasyk powiedział "BANAN NA GĘBIE JEST"
Jeżeli uda się temat ostatecznie dla MHD rozwiązać i zakończyć - dam znać! Na razie z GIZBERNEM wysyłamy sobie liczniki
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)