Łukasz
Liczba postów: 7
Dołączył: Oct, 2014
Reputacja:
1
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zielona Góra
smart fortwo 450 cdi, 2000
smart fortwo 450 cdi
Cześć,
na wstępie chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.
Chciałbym Was poprosić o rozwianie moich obaw i wątpliwości, jakie zrodziły się po wczorajszej trasie. Jadąc autostradą z prędkością około 120km/h było mi strasznie ciężko utrzymać auto na swoim pasie. Zdarzało mi się już jeździć innymi autami nawet przy dużym wietrze, ale jeszcze nigdy nie miałem takich problemów z utrzymaniem prostego toru jazdy. A wczoraj auto tańczyło mi miejscami od linii do linii :/
I teraz moje pytanie - taki jest urok Smarta, czy może to wynikać z braku zbieżności lub geometrii kół? Dodam, że po puszczeniu kierownica jest prosto, a auta nie ściąga w żadną stronę. Po prostu zachowuje się, jak by miało strasznie czułe wspomaganie, które po nawet delikatnym ruszeniu kierownicą ma olbrzymi wpływ na tor jazdy.
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 06.10.2014, 08:51
Przy podmuchach wiatru bocznego taki urok samochodów z krótkim rozstawem osi, zwłaszcza z tylnym napędem.
Czasami już 90km/h przy wietrze bocznym to za dużo jak dla Smarta F2 450 (i to przy oponach o szerokości przód 175 a tył 195 i obniżonym zawieszeniu o 35mm) , nie wiem jak zachowuje się F2 451, niech wypowiedzą się użytkownicy tego modelu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Łukasz
Liczba postów: 7
Dołączył: Oct, 2014
Reputacja:
1
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zielona Góra
smart fortwo 450 cdi, 2000
smart fortwo 450 cdi
Mam cichą nadzieję, że te przeboje w czasie wczorajszej trasy wynikały jedynie z bardzo silnego wiatru. Za niecałe dwa tygodnie czeka mnie dłuższa trasa do UK (1500km w jedną stronę), więc szarpanie się z kierownicą w czasie tak długiej drogi byłoby potwornie męczące. Szczególnie, że na niemieckich autostradach w czasie remontów (a jest ich sporo) pasy są zwężane i oddzielane od siebie tymi takimi betonowymi płytami
W tym tygodniu jadę jeszcze wymienić oba przednie łożyska, to powiem mechanikowi, żeby przy okazji sprawdził zbieżność i geometrię.
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Każdemu Smartowi dobrze robią dystanse na kołach.
A niestety silne wiatry, mocno działają na Smarta.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
frygi
Liczba postów: 1.830
Dołączył: Mar, 2014
Reputacja:
46
Imię: Sylwester
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio turbo, 2017
A jaki masz rozmiar opon ?
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Carlsson Cabrio by Frygi
Łukasz
Liczba postów: 7
Dołączył: Oct, 2014
Reputacja:
1
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zielona Góra
smart fortwo 450 cdi, 2000
smart fortwo 450 cdi
145/65R15 przód
175/55R15 tył
Wszystkie opony to zimówki. Auto od marca do zeszłego tygodnia stało, więc poprzedni właściciel nie zmieniał kapci na letnie. Mi w sumie też się już nie opłaca.
A łożysk jednak nie muszę wymieniać Przejechałem się z mechanikiem i powiedział, że o łożyska w najbliższym czasie nie mam się co martwić. Czyli poprzedni mechanik, który mi wymieniał klocki i tarcze, chciał mnie zwyczajnie naciągnąć... :/
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Generalnie ten typ tak ma przy wietrze.
Faktycznie w trasach pomaga wstawienie krótszych sprężyn i szerszych felg lub dystansów.
Na cuda nie licz i mocno trzymaj kierownicę przy wyprzedzaniu tirów.
Przede wszystkim jednak wstaw program na > 50 KM - będzie zdecydowanie bezpieczniej na trasie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.10.2014, 23:43 przez Kanapa.)
brat_hanki
Liczba postów: 112
Dołączył: Apr, 2014
Reputacja:
3
Imię: Kuba
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 450 cdi, 2000
brat_hanki 07.10.2014, 07:44
Hej,
Mój jest bardziej stabilny niż się spodziewałem, więc raczej coś nie gra u Ciebie. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia w oponach, potem zbieżności - taka nerwowość to dość typowe dla zbieżnego przodu. Co do samych opon to na zimówkach auto jest bardziej gumowe ja w "dużym" jak zmieniam z letnich na zimę to takie mam wrażenie jakby ze trzy palce luzu na sterze się pojawiły.
pozdrawiam
PS. co do dystansów to dołożenie dystansów zmienia efektywnie odsadzenie felgi o ile na tyle wielkiego znaczenia to nie ma o tyle z przodu zwiększa się promień zataczania co w praktyce zwiększa siły na kierownicy i utrudnia prowadzenie po nierównościach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.10.2014, 08:22 przez brat_hanki.)
mozdzerka
Liczba postów: 667
Dołączył: Oct, 2013
Reputacja:
10
Imię: Dominika
Płeć: Kobieta
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 450 0,6, pulse, 2000
mozdzerka 07.10.2014, 17:52
To jest normalne w smarku jak mądrzejsi ode mnie koledzy zauważyli.Moje 450 0,6 pielęgnowane, pompowane, ze świeżutką zbieżnością, przyzwoitym wyważeniem itp itd i standardowych oponach i reszcie za każdym bardziej odważnym tempie na obwodnicy czy trasie wykańcza ręce. A nie daj boziu wiaterek, jest jeszcze gorzej. Jak wiozę kogoś czy kilogramy zakupòw mniej buja ale chyba nie warto ryzykować..,
choroby na stanie :smartoza, glajtoza
Łukasz
Liczba postów: 7
Dołączył: Oct, 2014
Reputacja:
1
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zielona Góra
smart fortwo 450 cdi, 2000
smart fortwo 450 cdi
Melduję, że jakieś dwie godziny temu wróciłem z UK Przejechałem Smarkiem łącznie około 3000km w trasie i do tego jakieś 500km po samej Anglii. Smark dał radę! W sumie tylko kilka razy mocniej zawiało i musiałem chwilę powalczyć z kierownicą, ale gdyby nie to, to cała droga poszła gładko, szybko i przyjemnie
|