Pogrzebalem w internecie.Potwierdza sie po raz ktorys (koledzy powyzej to samo pisali)ze stopien sprezania silnika 0.8 cdi to 18.5 ale jest to wartosc stala i nie podaje sie jej w bar.Aby miec przyblizony wynik jakiego cisnienia nalezy sie spodziewac.Liczymy go z wzoru dla silnikow diesla mnozac stopien sprezania przez stala 0.21.W przypadku smarta 18.5 x 0.21=3.885 Mpa czyli 38.85 bar.Posilkowalem sie tym:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
Dociekliwym radze poczytac.Tylko nie wiem dalej w co wierzyc.Kolega Lazy przedstawia instrukcje z ktorej wynika ze ma byc 18.5 bar.Z kolei MariuszB przedstawia zdjecia z pomiaru na poziomie ok.25 bar.Jakos rozbieznosci za duze.Zmierze cisnienie ale jak zinterpretowac wynik...
18.5 bar podaje instrukcja i niby to cisnienie wzorcowe
25 bar z pomiaru MariuszB
38.85 wynika z wzoru
W co wierzyc?
Pomiar chce wykonac przez otwory po swiecach zarowych oczywiscie po uprzednim odlaczeniu wtryskiwaczy tak by paliwo nie falszowalo pomiaru.Pomiar wykonam po jezdzie a pozniej po kilku godzinach jak silnik calkiem wystygnie.
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
Dociekliwym radze poczytac.Tylko nie wiem dalej w co wierzyc.Kolega Lazy przedstawia instrukcje z ktorej wynika ze ma byc 18.5 bar.Z kolei MariuszB przedstawia zdjecia z pomiaru na poziomie ok.25 bar.Jakos rozbieznosci za duze.Zmierze cisnienie ale jak zinterpretowac wynik...
18.5 bar podaje instrukcja i niby to cisnienie wzorcowe
25 bar z pomiaru MariuszB
38.85 wynika z wzoru
W co wierzyc?
Pomiar chce wykonac przez otwory po swiecach zarowych oczywiscie po uprzednim odlaczeniu wtryskiwaczy tak by paliwo nie falszowalo pomiaru.Pomiar wykonam po jezdzie a pozniej po kilku godzinach jak silnik calkiem wystygnie.