No i wyczyściłem przepustnicę. Co prawda nie wyjąłem jej z komory silnika (za cholerę nie mogłem zdjąć tych dwóch cienkich gumowych przewodów), ale dokladnie wypsikałem z obydwu stron zmywaczem do gaźników i wyczyściłem szmatką.
Prawdę mówiąc to spodziewałem się czegoś innego po rozebraniu przepustnicy. Jakichś nagarów, oblepionych ścianek (wszystkiego tego co widać na filmach na YT). Tu było prawie czysto. Jedna strona błyszczała a druga strona miała lekki nalot na klapce. Jedynie na styku klapki i cylindra była cienka obwódka z nalotu.
Złożyłem, odpaliłem, obroty ustawiły się na ok 2000 obrotów. Po jakichś 5 min zaczęły skokowo schodzic do 1000. Kilka razy przegazowałem pod 5-6 tyś i w końcu zjechały płynnie do ok 900-1000.
Zostawiłem włączony silnik na jakieś 10 min i obroty ustawiły sie w okolicach 7-8 tys obrotów. Auto jeździ normalnie, zaden błąd nie świeci.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy.
Jakie powinny być prawidłowe wolne obroty? Nie zwróciłem na to Uwagi poprzednio. W Lagunie mam 900, ale tu nie wiem czy ma być podobnie czy mniej.
A drugie to ten poziom zabrudzenia przepustnicy, a raczej jego brak. Czy to mogło mieć wpływ na zaświecenie kontrolki silnika i problem z uruchomieniem auta, czy może problem jest gdzieś indziej.
Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka
Prawdę mówiąc to spodziewałem się czegoś innego po rozebraniu przepustnicy. Jakichś nagarów, oblepionych ścianek (wszystkiego tego co widać na filmach na YT). Tu było prawie czysto. Jedna strona błyszczała a druga strona miała lekki nalot na klapce. Jedynie na styku klapki i cylindra była cienka obwódka z nalotu.
Złożyłem, odpaliłem, obroty ustawiły się na ok 2000 obrotów. Po jakichś 5 min zaczęły skokowo schodzic do 1000. Kilka razy przegazowałem pod 5-6 tyś i w końcu zjechały płynnie do ok 900-1000.
Zostawiłem włączony silnik na jakieś 10 min i obroty ustawiły sie w okolicach 7-8 tys obrotów. Auto jeździ normalnie, zaden błąd nie świeci.
Zastanawiają mnie dwie rzeczy.
Jakie powinny być prawidłowe wolne obroty? Nie zwróciłem na to Uwagi poprzednio. W Lagunie mam 900, ale tu nie wiem czy ma być podobnie czy mniej.
A drugie to ten poziom zabrudzenia przepustnicy, a raczej jego brak. Czy to mogło mieć wpływ na zaświecenie kontrolki silnika i problem z uruchomieniem auta, czy może problem jest gdzieś indziej.
Wysłane z mojego H60-L04 przy użyciu Tapatalka