Tylko Smart.
Żywotność silnika, miałem 1.0 bez turbo i bez mhd, przebieg ponad 140 tys przy odsprzedaży.
Słyszałem, że wersje z turbo miewają problemy z uszczelką pod głowicą ale czy jest to typowe ? nie wiem.
Automat, półautomat, obydwa mają tę samą skrzynię i tylko 2 pedały - gaz i hamulec. Obydwa same zmieniają biegi, tylko że półautomat wówczas gdy osiągnie maksymalne obroty silnika, a tak trzeba dźwignia zmieniać biegi - nie ma sprzęgła, nie ma obaw o koordynację gazu i sprzęgła, auto załatwia to za nas.
MicroHybridDrive - totalna ściema na temat hybrydy i zapewne ekologii też, to spotykane w innych autach Stop&Go.
Czyli jak jedziemy a auto jest gotowe na taki wyczyn (zielone oświetlenie ECO na liczniku), po zatrzymaniu z użyciem hamulca nożnego i trzymaniu nogi na tym hamulcu, auto wyłącza silnik, gdy puścimy pedał hamulca auto samo odpala.
Uciążliwe latem, gdy są długie postoje na światłach - bo jak nie działa silnik to i klima nie działa, pomimo, że z nawiewów wieje.
Skutkuje też przyspieszonym zużyciem paska napędu alternatora, mogącym doprowadzić do zerwania, a w jego następstwie uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju. Wymagana wymiana co około 20 tys. km by uniknąć przykrej niespodzianki.
Żywotność silnika, miałem 1.0 bez turbo i bez mhd, przebieg ponad 140 tys przy odsprzedaży.
Słyszałem, że wersje z turbo miewają problemy z uszczelką pod głowicą ale czy jest to typowe ? nie wiem.
Automat, półautomat, obydwa mają tę samą skrzynię i tylko 2 pedały - gaz i hamulec. Obydwa same zmieniają biegi, tylko że półautomat wówczas gdy osiągnie maksymalne obroty silnika, a tak trzeba dźwignia zmieniać biegi - nie ma sprzęgła, nie ma obaw o koordynację gazu i sprzęgła, auto załatwia to za nas.
MicroHybridDrive - totalna ściema na temat hybrydy i zapewne ekologii też, to spotykane w innych autach Stop&Go.
Czyli jak jedziemy a auto jest gotowe na taki wyczyn (zielone oświetlenie ECO na liczniku), po zatrzymaniu z użyciem hamulca nożnego i trzymaniu nogi na tym hamulcu, auto wyłącza silnik, gdy puścimy pedał hamulca auto samo odpala.
Uciążliwe latem, gdy są długie postoje na światłach - bo jak nie działa silnik to i klima nie działa, pomimo, że z nawiewów wieje.
Skutkuje też przyspieszonym zużyciem paska napędu alternatora, mogącym doprowadzić do zerwania, a w jego następstwie uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju. Wymagana wymiana co około 20 tys. km by uniknąć przykrej niespodzianki.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!