Oj Ty leniwy, czy brak zdolności manualnych ? oczywiście jeżeli chodzi o egr.
Co do programu napisz np. do all-capone, miałem od niego swój pierwszy program na prawie 55KM, kosztował mnie ułamek tego co Ty podałeś, a z tego co Robert mówił (było to ponad 3 lata temu) miał kilka różnych programów, w zależności od tego czego oczekuje użytkownik. Na tym programie zrobiłem około 10kkm.
Co do programu, mam obecnie taki na prawie 59KM, czyli +18KM w stosunku do serii. Trwałość silnika, gdyby to była benzyna przy moich przebiegach musiałbym robić niedługo 3 remont. Bardzo rzadko lub i bardzo krótko wykorzystuje się pełne możliwości programu w zakresie mocy (bardzo wysoka prędkość obrotowa silnika - ok. 4 tys/min), maksymalny moment dostępny jest przy obrotach 2-2,5 tys/min i wykorzystuje się go często przy "butowaniu".
Na tym programie (59KM) przejechałem ponad 120kkm, wgrywając go przy 160kkm, na razie z silnikiem nic niepokojącego się nie dzieje. Raz zdarzyło mi się nawet prawie w pełni wykorzystać jego możliwości po remapie. Było to w Niemczech, jadąc ze Strasburga przez Frankfurt n/Menem do Świecka, bo przez ponad 6 godzin, była jazda cały czas z prędkością około 150km/h lub i momentami bliską 160km/h, przy temperaturze zewnętrznej +26÷28°C.
Moje zdanie jest takie, przy normalnym użytkowaniu pojazdu, czasowym wykorzystaniu zwiększonej mocy i momentu nie ma to żadnego wpływu na jego trwałość - tym bardziej, że producent Smarta ten sam silnik stosuje w modelu 451 i tam fabrycznie ma moc jak w 450 po remapie.
Co do programu napisz np. do all-capone, miałem od niego swój pierwszy program na prawie 55KM, kosztował mnie ułamek tego co Ty podałeś, a z tego co Robert mówił (było to ponad 3 lata temu) miał kilka różnych programów, w zależności od tego czego oczekuje użytkownik. Na tym programie zrobiłem około 10kkm.
Co do programu, mam obecnie taki na prawie 59KM, czyli +18KM w stosunku do serii. Trwałość silnika, gdyby to była benzyna przy moich przebiegach musiałbym robić niedługo 3 remont. Bardzo rzadko lub i bardzo krótko wykorzystuje się pełne możliwości programu w zakresie mocy (bardzo wysoka prędkość obrotowa silnika - ok. 4 tys/min), maksymalny moment dostępny jest przy obrotach 2-2,5 tys/min i wykorzystuje się go często przy "butowaniu".
Na tym programie (59KM) przejechałem ponad 120kkm, wgrywając go przy 160kkm, na razie z silnikiem nic niepokojącego się nie dzieje. Raz zdarzyło mi się nawet prawie w pełni wykorzystać jego możliwości po remapie. Było to w Niemczech, jadąc ze Strasburga przez Frankfurt n/Menem do Świecka, bo przez ponad 6 godzin, była jazda cały czas z prędkością około 150km/h lub i momentami bliską 160km/h, przy temperaturze zewnętrznej +26÷28°C.
Moje zdanie jest takie, przy normalnym użytkowaniu pojazdu, czasowym wykorzystaniu zwiększonej mocy i momentu nie ma to żadnego wpływu na jego trwałość - tym bardziej, że producent Smarta ten sam silnik stosuje w modelu 451 i tam fabrycznie ma moc jak w 450 po remapie.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!