Jako, że sprawa kolektora się ciągnie, to wracam do tematu przeróbki kolektora na wersję bardziej odporną na pęknięcia, wg tego, co jest opisywane na evilution.co.uk
Faktem jest, że trwałość silników benzynowych nie jest ich mocną stroną, a rzekomo (również wg evilution) roadstery wytrzymują więcej, więc zacząłem szukać różnic pomiędzy silnikami. No i wychodzi na to, że poza innym turbo (a więc i innym kolektorem) i 'lepszymi' tłokami (nie chodzi o szczegóły, więc upraszczam) różnicą jest: chłodnica oleju. Dobrym pomysłem wydaje się więc zastosowanie przejściówki do filtra pozwalającej na dodatkowe odprowadzanie ciepła. Ale cholera żałuję, że nie kupiłem tego zestawu z króćcami do podłączenia do układu chłodzenia :(
Trudno, nie będę wymieniał.
Ale rozważam zakup chłodnicy oleju z roadstera
Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że ten silnik ma już pewnie z górki nie wiem, czy to ma sens. Zobaczymy jak z kosztami
W wolnym czasie zacznę przeglądać portale z ogłoszeniami, ale jakby ktoś widział (albo miał na zbyciu), to dawajcie znać
EDIT: szukanie długo mi nie zajęło:
komplecik
https://allegro.pl/oferta/roadster-452-0...2087771967 i
https://allegro.pl/oferta/roadster-452-0...2087799739
Finansowo do przeżycia, przy wymianie oleju można ogarnąć, aczkolwiek trochę więcej zabawy, bo i płyn i odpowietrzenie. Pytanie tylko, czy to wejdzie bo miejsca tam za dużo nie ma... Trzeba poszukać informacji
EDIT 2: trochę inaczej sobie tę chłodnicę wyobrażałem (znaczy, że jednak będzie większa), no ale domyślam się, że to nie może schłodzić oleju do temperatury otoczenia...
Faktem jest, że trwałość silników benzynowych nie jest ich mocną stroną, a rzekomo (również wg evilution) roadstery wytrzymują więcej, więc zacząłem szukać różnic pomiędzy silnikami. No i wychodzi na to, że poza innym turbo (a więc i innym kolektorem) i 'lepszymi' tłokami (nie chodzi o szczegóły, więc upraszczam) różnicą jest: chłodnica oleju. Dobrym pomysłem wydaje się więc zastosowanie przejściówki do filtra pozwalającej na dodatkowe odprowadzanie ciepła. Ale cholera żałuję, że nie kupiłem tego zestawu z króćcami do podłączenia do układu chłodzenia :(
Trudno, nie będę wymieniał.
Ale rozważam zakup chłodnicy oleju z roadstera
Chociaż biorąc pod uwagę fakt, że ten silnik ma już pewnie z górki nie wiem, czy to ma sens. Zobaczymy jak z kosztami
W wolnym czasie zacznę przeglądać portale z ogłoszeniami, ale jakby ktoś widział (albo miał na zbyciu), to dawajcie znać
EDIT: szukanie długo mi nie zajęło:
komplecik
https://allegro.pl/oferta/roadster-452-0...2087771967 i
https://allegro.pl/oferta/roadster-452-0...2087799739
Finansowo do przeżycia, przy wymianie oleju można ogarnąć, aczkolwiek trochę więcej zabawy, bo i płyn i odpowietrzenie. Pytanie tylko, czy to wejdzie bo miejsca tam za dużo nie ma... Trzeba poszukać informacji
EDIT 2: trochę inaczej sobie tę chłodnicę wyobrażałem (znaczy, że jednak będzie większa), no ale domyślam się, że to nie może schłodzić oleju do temperatury otoczenia...