Dziś, a właściwie wczoraj, 11 maja, przy przebiegu 163100 km, trochę po ponad dwóch miesiącach od wymiany kolektora i przy okazji trzech (dolnych) świec (bo pan mechanik nie miał klucza do ściągania fajek...) wymieniłem trzy górne świece. Dobra wiadomość jest taka, że kolor świec zmienił się na prawidłowy Znaczy kawa z mlekiem
Klucz pasuje od VAGów, kupiłem na allegro za trochę ponad 20 PLN Wymiana tych górnych bajecznie prosta. Natomiast przed wykręceniem starych świec trzeba wydmuchać, albo wyciągnąć odkurzaczem ten cały syf, który zebrał się wokół świec. Aż się zdziwiłem, ile u mnie tego było... I za nic w świecie nie chciałbym, żeby mi to wpadło do cylindra.
Klucz 16 mm, potrzebna jest długa przedłużka. Moment dokręcania 22,5 Nm.
Udało mi się również uprać dach. No i przy okazji umyć samochód Jak pogoda dopisze, to jutro (znaczy dziś) impregnacja.
Wieczorem wybrałem się na sprawdzenie czystości spalin po tych wymianie świec, kolektora i węzyków podciśnienia. I regulacji turbo... No i niestety nadal ten sam wynik, który był na przeglądzie. Na biegu jałowym wskazania w normie, ale przy 2000 obrotów HC i wskazania sondy lambda ponad normę. Trzeba sprawdzić sondę, bo być może jest uszkodzona.
Klucz pasuje od VAGów, kupiłem na allegro za trochę ponad 20 PLN Wymiana tych górnych bajecznie prosta. Natomiast przed wykręceniem starych świec trzeba wydmuchać, albo wyciągnąć odkurzaczem ten cały syf, który zebrał się wokół świec. Aż się zdziwiłem, ile u mnie tego było... I za nic w świecie nie chciałbym, żeby mi to wpadło do cylindra.
Klucz 16 mm, potrzebna jest długa przedłużka. Moment dokręcania 22,5 Nm.
Udało mi się również uprać dach. No i przy okazji umyć samochód Jak pogoda dopisze, to jutro (znaczy dziś) impregnacja.
Wieczorem wybrałem się na sprawdzenie czystości spalin po tych wymianie świec, kolektora i węzyków podciśnienia. I regulacji turbo... No i niestety nadal ten sam wynik, który był na przeglądzie. Na biegu jałowym wskazania w normie, ale przy 2000 obrotów HC i wskazania sondy lambda ponad normę. Trzeba sprawdzić sondę, bo być może jest uszkodzona.