(03.07.2023, 21:00)LAZY. napisał(a): Tak się zastanawiam czy i ile stopni schłodzi się olej przepływający przez filtr skoro dana ilość oleju jest tam przez ułamek sekundy. Puszka oleju dopiero od jakiejś prędkości jest skutecznie chłodzona.
Znów bez pomiaru i wiedzy jaką optymalną temperaturę ma mieć olej to nie widzę sensu na siłę go chłodzić. Ci co mają adapter do filtra oleju to mają tam miejsce na czujnik temperatury?
Oczywiście, że lepiej byłoby chłodzić miskę oleju. Ale to już bardziej skomplikowana sprawa.
W prostym adapterze nie ma otworu na czujnik temperatury oleju. Ale w sumie to też jest dobry pomysł, żeby go tam wrzucić. Podczas standardowej wymiany filtra dać do wytoczenia i zamontować. I potem jakiś czujnik, kabelek i wyświetlacz w kabinie Są adaptery z otworami do chłodnicy oleju. Ale tam też nie ma otworu na czujnik.
(03.07.2023, 21:40)kamyk napisał(a): Najprościej na początek zaizolować termicznie puszkę filtra powietrza - zawsze to coś.
Proste i mądre! Aczkolwiek... kłopotliwe w wykonaniu, bo o ile dobrze pamiętam, to mocno użebrowana jest ta obudowa... Bo wymontowanie do wymycia i oklejenia alufoxem to jednorazowe na szczęście. Pytanie, czy potem wejdzie na swoje miejsce