(16.09.2021, 09:48)kipro1 napisał(a):(16.09.2021, 09:35)circoloco napisał(a):(16.09.2021, 09:08)kipro1 napisał(a):(16.09.2021, 08:57)circoloco napisał(a):(16.09.2021, 08:18)kipro1 napisał(a): Bateria to jest PLUG and PLAY. Montujesz i działa (oczywiście jeśli jest sprawna).
Żywotność? Nie wiem czy ktoś to sprawdził, myślę, że spokojnie 250tys km. Trzeba przejrzeć internet w poszukiwaniu samochodów elektryczych o największych przebiegach.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai...673a6734c2
tu mamy sprawnego z przebiegiem 156tys km
Przekładaj, powodzenia. Wpierw takową kup...
Przy przebiegu 150 000 km bałbym się w smarcie kluczyka do stacyjki włożyć. Smart ma malutką baterię i jakiekolwiek degradacja będzie odczuwalna w zasięgu auta.
Zobacz jak trzyma przeciętna bateria w 8 letnim laptopie czy telefonie ....
Nie przekładam, nie mam takiej potrzeby. Wiem tylko, że bateria jest plug and play - dementuje nieprawdziwą informację, że nie jest.
Smart ma ogromną baterie, OGROMNĄ - w porównaniu do tych o których mówisz czyli w laptopie czy w telefonie. Nie porównywałbym jednego z drugim. Uwierz mi lub nie ale w smarcie który ma 7 lat i przebieg 72 tys km - bateria NIE WYKAZUJE żadnych oznak zużycia. Zasięg jest ten co był, auto jeździ i wygląda JAK NOWE.
Prosiłbym również, aby Ci co opierają się tylko na swoich przekonaniach czy na tym co wyczytali w intrenecie lub sami wymyślili - nie wypowiadali się na temat którego tak naprawdę nie znają.
Moim zdaniem - dopóki nie miałeś lub nie jeździłem samochodem elektrycznym dłuższy czas - nie powinieneś go negować.
Jeżdżę samochodem elektrycznym 6 rok. Jako główne auto w rodzinie. W tym czasie miałem kilka różnych marek. Sprowadzałem też też jedne z pierwszych Fiatów 500 do Polski i nie skromnie powiem, że trochę się na tym znam.
Smart ma malutką baterię wśród aut elektrycznych. - tak przy laptopie ma ogromną. A przy zegarku. wręcz gigantyczną. Jeśli twierdzisz że Smart ma ogromną baterię i porównujesz jej wielkość do laptopa, to gratuluje.
Niestety ale Smart EV t mizerne auto. Mimo 7 Smartów w swoim CV, stwierdzam że elektryczny Smart jest najgorszym miejskim autem elektrycznym. O ile 451 ma swoje lata to 453 już nawet nie przystoi do obecnych standardów. Taki Fiat 500 z 2013 jest o wiele bardziej zaawansowany, VW Up czy Skoda Citigo ma ponad dwa razy większą baterię, nie mówią już szybkim ładowaniu.
Ja? Z całym szacunkiem do Ciebie ale to Ty porównałeś baterie samochodu do baterii w laptopie czy telefonie komórkowym. Rozumiem to, że masz doświadczenie z samochodami elektrycznymi, powyższe zwrócenie się z prośbą o niewypowiadanie się dotyczyło ogółu- również ostatnie zdanie mimo, że mogłoby Ci się wydawać, że było skierowane bezpośrednio do Ciebie - było skierowane od ogółu. Tak w roli sprostowania.
Rozumiem Twoją opinię i ją szanuję. Wiem też, że coś jest w Twoich słowach jednak trzeba przyznać, że ani fiat 500, ani UP czy citigo - nie mają wymiarów smarta (Fortwo) które są KLUCZOWE w wyborze tej marki. I dla fana marki - wybór jest jednoznaczny.
Dołączę się do dyskusji ponieważ mam skromne doświadczenie odnośnie Smarta 453 Electric.Jeżdżę takim od paru miesięcy i powiem jedno.Super!Kupilem go od dealera Mercedesa w Luksemburgu.Auto jeździło jako demo,więc i sporo opcji.Dodam że to wersja Cabrio.W Luksemburgu nie ma dzierżawy baterii.Moja ma jeszcze 4 lata gwarancji.Jedyne co muszę robić aby utrzymać gwarancję to serwis w roku.Auto jako miejskie sprawdza się genialnie.Naładowane na 100% wystarcza na pokonanie realnie 100-120 km.W pracy mam ładowanie za free więc jazda kosztuje mnie 0.Dodatkowo zaprogramowane wentylacja lub klimatyzacja na czas odjazdu w czasie ładowania i wsiadam w zimie do ciepłego auta z podgrzaną kierownicą.Dodatkowe bonusy?Genialne przyśpieszenie,cisza,preferencyjne miejsca parkingowe no i ekologia.
Jeździłem wcześniej 451 diesel.Nie ma porównania.Polecam elektryki.