(13.04.2022, 23:12)raffa napisał(a): Prawdziwi spece od klimy mogą sprawdzić szczelność układu nie tylko w całości, ale również poszczególnych odcinków. Może warto znaleźć kogoś takiego? Sąsiad bujał się z klimą w swoim Peugeocie. Dwóch 'fachowców' od klimy próbowało naprawiać, wymieniali elementy, napełniali, brali kasę, klima działała przez kilka, kilkanaście dni i koniec. W końcu przez znajomego mechanika trafił właśnie do takiego prawdziwego fachowca. I ten jak tylko przyjechaliśmy zostawić samochód od razu wskazał kilka potencjalnych elementów, na podstawie znajomości marki. Diagnoza, naprawa, wymiana. Okazało się, że czynnik uciekał przez fragment przewodu w otulinie gumowej... I klima działa równo dwa lata bez zarzutu
Nie wiem, czy wszystkie czynniki świecą w UV, ale jeśli tak, to zwykła lampa UV może być pomocna.
Domyślam się, że elektryczny smart nie jest tak popularny, jak golf czy passat, ale bez przesady. Klimatyzacja to klimatyzacja, wystarczy, że się mechanik zorientuje, gdzie są poszczególne elementy.
Elektryczny smart jest taki sam jak spalinowy jeśli chodzi o klimatyzację tylko sprężarkę ma jak w lodówce - elektryczną. Po załączeniu klimatyzacji działa jak lodówka tylko trochę głośniej I na przedowdach jest napisane "R1234yf or R134a".