(22.08.2022, 09:59)damiano.o napisał(a):(22.08.2022, 09:34)kipro1 napisał(a): Mój teść miał identyczny problem. Wymiana sprzęgła + wyprzęgnik (aktuator) na nowe oraz adaptacja rozwiązała problem.80kkm, to długo nie wytrzymało. Ja w swoim 451 do momentu sprzedaży, sprzęgło miałem nie ruszane do 126kkm (i wiem, że u nowego właściciela jeszcze sporo jeździł bez wymiany), ale regularnie co 10-20kkm robiłem kalibrację punktu ocierania sprzęgła.
Samochód miał od nowości, 2011 rok z oryginalnym przebiegiem 80tys km.
Tarcza sprzęgła była 1mm cieńsza niż nowa ale łożysko i docisk już były mocno sfatygowane.
Komplet sprzęgła SACHS nr: 3000951097 485zl BRUTTO
Aktuator SACHS: 3981000066 987zl BRUTTO
Olej do skrzyni biegów: Castrol Transmax Manual Multivehicle 75W90 GL4 1L 117zł z przesyłką (potrzebne 2 litry).
Wymiana sprzęgła - można zrobić samodzielnie szczególnie w MHD. Mi to zajęło 4 godziny.
POZDRO
Pozdrawiam z RS Concept
W swoim brabusie (którego juz nie mam) wymieniłem sprzęgło przy 110tys km - więc różnie.
Ale wiesz - wydaje mi się, że wpływ na zużywanie sprzęgła ma też klimat w jakim samochód się porusza.
Jedno jest pewne - wymiana sprzęgła koniecznie z wymianą aktuatora.