(31.07.2023, 16:49)kamyk napisał(a): Śruby M8 mają wymiar zewnętrzny 8mm, a gwinty wewnętrzne M10 mają otwór (prześwit) troszkę ponad 8mm.
Z tego co ja wiem otwory pod gwinty wewnętrzne wierci się wg. zasady wymiar razy 0,8 - czyli np. 10mmx0,8=8mm
Tak więc te podkładki okrągłe są dobre co do średnicy otworu ale są niestety okrągłe.
~~
Dla zainteresowanych (ciekawskich)
...
Przed kilkunastoma minutami wykręciłem oryginalną śrubę mocującą fotel kierowcy Smart fortwo 450 / rocznik 2000 - oto jej parametry:
...
Długość śruby - 25 mm
- w tym trzon gwintowany 19 mm
- walcowany łeb - 6 mm
Średnica łba - 13 mm
Średnica zewnętrzna gwintu śruby - 8 mm
...
P.S. wydaje się, że otwór gwintowany w konstrukcji podtrzymującej ślizgacz sanek fotela jest "na przestrzał" - czyli nie ogranicza to długości śrub potrzebnych do zmontowania fotela wraz z tulejkami korygującymi wysokość.
Wkręcałem bowiem dużo dłuższą śrubę M8 (taką popularną - ze sklepu - konstrukcyjną i nic nie powstrzymywało jej wkręcenia w całości. Ale lepiej nie przesadzać i zachować wymiar 19 + 30 mm (wysokość tulei korygującej) = ~ 50 mm, aby nie trafić na jakieś kable czy coś w tym rodzaju.
Co do okrągłego kształtu owych podkładek korygujących .. w czym rzecz? - przecież ich płaska część będzie nadal płasko przylegać do obydwu łączonych konstrukcji fotela.
Czy nie za szerokie w swoim wymiarze 50 mm? Z tyłu na pewno nie - obejrzałem dokładnie - co do przodu nie jestem pewien (szuflada), no ale w "razie draki" można je potraktować w przeszkadzającej części szlifierką .. a tą mam do dyspozycji.
~~
1.08.2023
Zamówiłem i opłaciłem tuleje 50/30 M10 (fotka umieszczona we wcześniejszym wejściu) - jeśli tylko je otrzymam i zakupię śruby imbusowe niski walec (max. 6 mm) M8x50, przystąpię do akcji ..
Wtedy opiszę, co i jak ..