Nakupowałem kilka tych przepustnic więc pora na jakieś proste przeróbki.
We fjużyn zrobiłem proste rysunki kilku wersji, dzięki temu mniej więcej wiem co ile da.
Kolektor dolotowy smarta ma ~38mm średnicy toteż koniec końców na tyle roztocze seryjną przepustnice + cieńszy pręt i custom motylek. Jest to chyba najlepsza opcja pod względem pola powierzchni i nie tylko, popularna przepustnica z opla Z14XEP ma 45mm średnicy na końcu przez co powstaję niepotrzebny schodek między nią a kolektorem, weź tu jeszcze dorób dystans który to zniweluję i dobierz silikony.
Na razie jednak zadowolę się stock średnicą i przeciętym prętem. Co względem seryjnej daję około 18% więcej prześwitu
Tak to wygląda, niestety pomyliłem śrubki zamiast tych od motylka wziąłem te od mocowania silniczka. Trudno niech już tak zostanie aż do kolejnej wersji.
Martwi mnie tylko że nigdy nigdzie nie spotkałem się z taką modyfikacją, może to niebezpieczne.. Cóż, zobaczymy
Tak teraz wygląda prześwit, bolą mnie te śruby..
Złożone a jutro kolejne totalnie miarodajne testy, no o ile przepustnica ze smarta 600 zadziała w roadsterze
We fjużyn zrobiłem proste rysunki kilku wersji, dzięki temu mniej więcej wiem co ile da.
Kolektor dolotowy smarta ma ~38mm średnicy toteż koniec końców na tyle roztocze seryjną przepustnice + cieńszy pręt i custom motylek. Jest to chyba najlepsza opcja pod względem pola powierzchni i nie tylko, popularna przepustnica z opla Z14XEP ma 45mm średnicy na końcu przez co powstaję niepotrzebny schodek między nią a kolektorem, weź tu jeszcze dorób dystans który to zniweluję i dobierz silikony.
Na razie jednak zadowolę się stock średnicą i przeciętym prętem. Co względem seryjnej daję około 18% więcej prześwitu
Tak to wygląda, niestety pomyliłem śrubki zamiast tych od motylka wziąłem te od mocowania silniczka. Trudno niech już tak zostanie aż do kolejnej wersji.
Martwi mnie tylko że nigdy nigdzie nie spotkałem się z taką modyfikacją, może to niebezpieczne.. Cóż, zobaczymy
Tak teraz wygląda prześwit, bolą mnie te śruby..
Złożone a jutro kolejne totalnie miarodajne testy, no o ile przepustnica ze smarta 600 zadziała w roadsterze