(03.11.2023, 01:46)Login napisał(a): Rozumiem że chodzi o mocowanie rury z IC?Jako że 18% odjęło 0.3s do setki to liczę coś tam odczuję przy ponad 50% większej przepustnicy. Wiadomo że lepszy czas o 0.3s to równie dobrze mogła być zasługa wilgotności powietrza, temperatury itp..
Na przepustnice nie działają żadne większe siły powinien wyrobić jak nie pęknie przy przykręcaniu . Jeśłi nie chcesz się bawić daj grubiej. Przykręć niezbyt mocno. Jak zrzuci to dokręcisz mocniej. Możesz szerszą opaską wtedy nieważne w jakim aucie przykręcasz lekko. Polecam opaski GBS nic ich nie rusza. A jak masz tokarkę to możesz srobić stalową tulejkę i wtedy jej napewno nic się nie stanie. Choć nawet z alu rury wyrobi (mocniejsza od przepustnicy).
Najważniejsze by się pozbyć zawirowań w dolocie. Choć nie licz na jakieś zauważalne efekty jak wspomniałem wcześniej. Aczkolwiek może będzie jakaś mała cegiełka na plus,
Jest też mały trick z ustawianiem świec aby iskra była jak najbliżej środka cylindra. Ta cegiełka coś daje. Nie jak np. stożek mocowany na pałę i pozbycie się seryjnego dolotu.
Więc teraz porównanie spróbuję zrobić tego samego dnia z jak najkrótszym odstępem czasu.
Co do samej obróbki to tak, chodzi mi o mocowanie rury IC. Niestety wszystkie zestawy szczęk które posiadam są zbyt duże by chwycić przepustnicę od środka. A od zewnątrz jest to utrudnione przez wystającą krawędź przepustnicy.
Zrobiłem proste trzymadełko za pomocą którego chwytam przepustnice śrubami od strony kolektora. Dodatkowo jest ona sporo cięższa z jednej strony więc tym bardziej wolałbym jej nie chwytać w najcieńszym punkcie.
Potestuje też ustawianie przepustnicy fabryczne vs obrócone o 90%
Tego tricku ze świecą nie kojarzę, ale skoro iskra ma być bliżej środka to pewnie trzeba albo zmodyfikować świecą albo głowicę..