Wygląda na to, że Twój silnik dostał prawdziwego zapłonu samoczynnego a co gorsza niekontrolowanego.
Powodów może być kilka. Jednym z możliwych to, że olej się rozgrzał, poszedł przez uszczelnienia turbiny efektem czego silnik wszedł na obroty spalając własny olej.
Nie wiem dokładnie jak jest w cdi Smarta ale za kontrolę nad takimi sytuacjami odpowiada regulator obrotów w układzie CR- o ile jest sprawny.
W aucie z manualem można wrzucić bieg i próbować motor zdławić aby się nie "rozleciał"- w Smarcie jest to akurat niemożliwe.
Takie przypadki się zdarzają w dieslach z turbo. Praktycznie zawsze winowajcy należy szukać w defekcie układu doładowania.
Wywaliło Ci płyn chłodniczy?
Powodów może być kilka. Jednym z możliwych to, że olej się rozgrzał, poszedł przez uszczelnienia turbiny efektem czego silnik wszedł na obroty spalając własny olej.
Nie wiem dokładnie jak jest w cdi Smarta ale za kontrolę nad takimi sytuacjami odpowiada regulator obrotów w układzie CR- o ile jest sprawny.
W aucie z manualem można wrzucić bieg i próbować motor zdławić aby się nie "rozleciał"- w Smarcie jest to akurat niemożliwe.
Takie przypadki się zdarzają w dieslach z turbo. Praktycznie zawsze winowajcy należy szukać w defekcie układu doładowania.
Wywaliło Ci płyn chłodniczy?
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&