PKO z całym szacuinkiem ale nie zgadzam sie z tezą aby zaślepinie dopływu spalin do zaworu EGR mogło by być przyczyną uszkodzenia silnika.Wycieki oleju z powodu nieudolnego zaślepienia dopływu spalin owszem ale nic więcej.
Zdecydowanie częsciej sie zdarza ze po czyszczeniu EGR zbyt uporczywym odkręca sie nakrętka przepustnicy M5 , wpada w cylinder , klepie denko tłoka i zanim wpadie zakleszcza pierścienie powodując przytarcie cylindra.
Miałem kilkukrotnie do czynienia z takim uszkodzeniem
wracając do tematu dyskusji 230 tyś km dla cdi to spory przebieg ale jeśli silnik był by na wykonczeniu to pojawiły by sie problemy z odpaleniem przy niskich temperaturach .
w cdi bardziej awaryjny jest osprzęt silnika niż sam silnik , rozszzelnia sie cooler , urywa wirnik w turbinie lub sporo wcześniej rzyga olejem z obudowy aluminiowej, zaczyna szarpać sprzęgło , pózniej po dłuzszym postoju na czerwonym swietle zapala pomaranczowy trójkąt po czym nie mozna wrzucić biegu , na zimnmp zwłaszcza zima pojawiaja sie wycieki z pompy paliwa , pęka obudowa alernatora , wyciera sie rolka paska wielorowkoweo powodując upierdliwe piszcznie po wpadnięciu w kałuże pomimo napięcia paska ,zapycha sie przepustnica egr, pękają gumowe węze dolotu powietrza - to większośc usterek cdi o większym przbiegu
Zdecydowanie częsciej sie zdarza ze po czyszczeniu EGR zbyt uporczywym odkręca sie nakrętka przepustnicy M5 , wpada w cylinder , klepie denko tłoka i zanim wpadie zakleszcza pierścienie powodując przytarcie cylindra.
Miałem kilkukrotnie do czynienia z takim uszkodzeniem
wracając do tematu dyskusji 230 tyś km dla cdi to spory przebieg ale jeśli silnik był by na wykonczeniu to pojawiły by sie problemy z odpaleniem przy niskich temperaturach .
w cdi bardziej awaryjny jest osprzęt silnika niż sam silnik , rozszzelnia sie cooler , urywa wirnik w turbinie lub sporo wcześniej rzyga olejem z obudowy aluminiowej, zaczyna szarpać sprzęgło , pózniej po dłuzszym postoju na czerwonym swietle zapala pomaranczowy trójkąt po czym nie mozna wrzucić biegu , na zimnmp zwłaszcza zima pojawiaja sie wycieki z pompy paliwa , pęka obudowa alernatora , wyciera sie rolka paska wielorowkoweo powodując upierdliwe piszcznie po wpadnięciu w kałuże pomimo napięcia paska ,zapycha sie przepustnica egr, pękają gumowe węze dolotu powietrza - to większośc usterek cdi o większym przbiegu
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl