Masz cdi czy benzynę ?
Ja ma garażowany cdi w (+)7÷9°C. Przód /otwory w atrapie i zderzaku/ zasłonięty kartonem, pozostawione tylko dwa małe boczne otwory na dole zderzaka
Obecnie przy około (-)5°C pierwsza kropka zapala się po około 2km jazdy z prędkością około 60km/h. Druga kropka zapala się po następnych 3÷4km jazdy z prędkością 70÷90km/h. Jeżeli dalej jadę z prędkością około 70km/h to nie zapala mi się trzecia kropka, jeżeli ponad 80km/h to zapala się trzecia kropka po następnych 3÷4km jazdy. Jeżeli zwolnię do 70km/h za chwilę trzecia kropka gaśnie, a jeżeli stoję w korku to zdarza mi się, ze i druga kropka gaśnie.
U mnie winić za to należy przede wszystkim długie nieosłonięte przewody układu chłodzenia idące od silnika pod podwoziem do chłodnicy z przodu, no i silnik cdi o którym poniżej. Kiedyś myślałem nawet o tym by je osłonić dodatkowo w peszel, ale jakoś brak czasu. Ale jak zrobię to, nie omieszkam poinformować o wynikach - czy szybciej się nagrzewa auto.
cdi to niedogrzany silnik, jeżeli zima pozostawić go na wolnych obrotach po odpaleniu, to po dłuższym czasie ledwo jedna kropka,
mam podobnie w silnikach hdi i dci /z common rail/ w citroenie i renault, ale tam są w układzie chłodzenia fabrycznie montowane specjalne grzałki, które szybko dogrzewają płyn na małym obiegu, tak że w aucie robi się wyraźnie ciepło gdy wskazówka od temperatury nawet jeszcze nie drgnie, po czym otwiera się duży obieg i korzysta z ciepła z małego dogrzanego grzałkami
Ja ma garażowany cdi w (+)7÷9°C. Przód /otwory w atrapie i zderzaku/ zasłonięty kartonem, pozostawione tylko dwa małe boczne otwory na dole zderzaka
Obecnie przy około (-)5°C pierwsza kropka zapala się po około 2km jazdy z prędkością około 60km/h. Druga kropka zapala się po następnych 3÷4km jazdy z prędkością 70÷90km/h. Jeżeli dalej jadę z prędkością około 70km/h to nie zapala mi się trzecia kropka, jeżeli ponad 80km/h to zapala się trzecia kropka po następnych 3÷4km jazdy. Jeżeli zwolnię do 70km/h za chwilę trzecia kropka gaśnie, a jeżeli stoję w korku to zdarza mi się, ze i druga kropka gaśnie.
U mnie winić za to należy przede wszystkim długie nieosłonięte przewody układu chłodzenia idące od silnika pod podwoziem do chłodnicy z przodu, no i silnik cdi o którym poniżej. Kiedyś myślałem nawet o tym by je osłonić dodatkowo w peszel, ale jakoś brak czasu. Ale jak zrobię to, nie omieszkam poinformować o wynikach - czy szybciej się nagrzewa auto.
cdi to niedogrzany silnik, jeżeli zima pozostawić go na wolnych obrotach po odpaleniu, to po dłuższym czasie ledwo jedna kropka,
mam podobnie w silnikach hdi i dci /z common rail/ w citroenie i renault, ale tam są w układzie chłodzenia fabrycznie montowane specjalne grzałki, które szybko dogrzewają płyn na małym obiegu, tak że w aucie robi się wyraźnie ciepło gdy wskazówka od temperatury nawet jeszcze nie drgnie, po czym otwiera się duży obieg i korzysta z ciepła z małego dogrzanego grzałkami
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!