Zależy gdzie mieszkasz, w każdym większym serwisie powinni mieć wysysarke, ja w Krakowie byłem w firmie "Chrobak Motorsport" ale gość nie dość że chciał kluczyki, olej i filtr to powidział zebym wrócił coś za jakieś 2h (nie pamietam dokładnie) a gdy sie zapytalem czy moge być przy wymianie powiedział ze nie wolno wchodzić na hale :-? Więc podziękowałem i pojechałem do konkurencji... Najważniejsze zebyś był cały czas przy wymianie i był pewny co robią z Twoim samochodem. A do smarta mi weszło coś ponad 3 L - tylko ze mój to rok 98 (miałem butle 4L mobil 10W40)
jaqub
Liczba postów: 187
Dołączył: May, 2006
Reputacja:
0
odsysarka jest niezbedna... gdzies tam slyszalem ze odkrecaja filtr oleju i cos tam modza... poza tym lepiej samemu byc przy wymianie i pilnowac!!! ja za wymiane odessanie, wymiana filtra i zalanie olejem ( filtr moj za 0k 16pln w hurtowni, olej moj itd) zaplacilem 16.50pln w LUBLINIE!!!
do 600 wchodzi 3,2 litra oleju
Fireman
Liczba postów: 572
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
11
Imię: Kazimierz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Macierzysz
smart fortwo 450 cdi
Fireman
09.12.2006, 22:20
Jlość oleju jest podana w instrukcji, a ponadto nie lejcie górnego stanu, ponoć smarty tego nie lubią, będzie go wyrzyucać. Niestety odsysanie powoduje że w silniku pozostaje sporo czarnych osadów i po przejechaniu kilkuset kilometrów olej wygląda jak stary.
Co się spali to nie zgnije!!!
Są przeca specyfiki do czyszczenia silnika i płukania tego syfu. Myślę więc, że po spuszczeniu starego oleju, przepłuczą mi silnik i dopiero wleją nowy.
Fireman
Liczba postów: 572
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
11
Imię: Kazimierz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Macierzysz
smart fortwo 450 cdi
Fireman
09.12.2006, 22:31
Gdyby te specyfiki do płukania silnika usuwały jedynie osady z miski olejowej to było by ok. Przy starszych i lekko wyeksploatowanych silnikach usunięcie osadów i nagarów może pogorszyć sytuację poprzez rozszczelnienie silnika, podobie jak oleje króre mają właściwości czyszczące ni są zalecane do straszych silników, jeżeli twoja maszyna ma już parę wiosen to był bymostrożny z tym płukaniem.
Co się spali to nie zgnije!!!
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
Płukanie silnika to zalecały instrukcje obsługi samochodu jakieś 30 lat temu. Dokonywało się tego przy pomocy oleju wrzecionowego, który nie nadaje sie dziś do jazdy nawet na dyst. 1 km, tak więc skutecznie to można wypłukać silnik zalewając go zwykłym olejem wg instr. obsługi i następnie wymienić go po 100 km. Nikt tego nie zaleca ze wzgędów ekonomicznych oraz ochrony środowiska. Poza tym parametry techniczne oleju podawane są dla tzw. oleju nawęglonego, a więc w połowie mniej więcej okresu eksploatacji. Tak więc zmiana barwy oleju to jest coś normalnego i nie należy się tym przejmować. Pozdro. Lolek
Lolek - motoparalotniarz
jaqub
Liczba postów: 187
Dołączył: May, 2006
Reputacja:
0
w lublinie w MAX SERWSIE na lubartowskiej obok speed cara (mialem znizke 12.50pln wlasnie ze speed cara i dlatego zaplacilem tyle)... filtr powietrza kupilem K&N KIT w FXie na gorce i dlatego nie zmieniam tylko plukam... a moj/znaczy matki (bo ja jezdze bmw) to smarcik FT CABRIO czarny ze srebrnymi ramami aktualnie jest na zimowkach stalowych, z boku ma chwytak ala carbon K&N, z tylu na klapie naklejka K&N...