Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 Klamka wewnętrzna, naprawa linki, wewnętrzna

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 Klamka wewnętrzna, naprawa linki, wewnętrzna
#1
 sebekz 
Witam,

Dzisiaj rano mój Smart postanowił sprawić mi wątpliwą przyjemność i "strzelił" linką od klamki wewnętrznej.

Rozmontowałem połowę drzwi i widzę, że chyba bez oryginalnej części się nie obędzie... a może jest jakiś zamiennik, typu odpowiednio spreparowana linka rowerowa/skuterowa? Nie uśmiecha mi się płacić majątku w SC za kawałek skręconego drutu... :/ no i auta nie chce mi sie dwa razy skręcać i rozkręcać ponownie.
 Odpowiedz
#2
 Gantz 
Tu powinienieś znaleźć wszelkie info:
http://smartklub.pl/modules/newbb/viewto...pe=&mode=0
Powodzenia
PZD
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#3
 plesniak 
Koledze chodzi o linkę wewnętrzną
 Odpowiedz
#4
 Gantz 
Ja wiem ale wykonać linkę można w ten sam sposób czy jednak się mylę?? A swoją drogą dzwoniłeś do SC żeby sprawdzić ile ten "majątek" to PLN-ów?? bo może się okazać, że jednak szkoda zachodu z tym dorabianiem.
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#5
 kamiloo98 
Kolego współczuję ci wymiany, jestr naprawde ciężko i jest to czasochlonne jesli nigdy tego nie robiłes. A jesli chodzi o częśc do zadzwon do SC, bo takie rzeczy nie są drogie. Ja płaciłem za klamkę 45zł ( wewn ) a linka do tego chyba 29zł ta która idzie od klamki wewn.
 Odpowiedz
#6
 sebekz 
Operacja zakończona.

Udział wzięli:
- http://www.evilution.co.uk/index.php?id=240
- http://www.evilution.co.uk/index.php?id=241
- http://www.evilution.co.uk/index.php?id=239
- http://webcache.googleusercontent.com/se...clnk&gl=pl
- linka rowerowa 2m, zarobiona jednostronnie małą "baryłeczką"
- mała zakręcana końcówka do linek stalowych by Leroy Merlin
- cążki
- brzeszczocik
- wkrętarka i zestaw torxów
- smar biały litowy i smar silikonowy
- dużo płynów (auto stało w słońcu, z kronikarskiego obowiązku - 36'C w cieniu)
- dużo cierpliwości

Pacjent: ForTwo 450, drzwi lewe (kierowcy) - aczkolwiek dla drzwi prawych operacja będzie wyglądała podobnie.

Niestety, pogoda skutecznie zniechęciła mnie do robienia zdjęć w trakcie naprawy. Wybaczcie...

Plan operacji:

Pomoce naukowe w linkach wyżej.

1) Zdjęcie lusterka (dwie śruby na zewnątrz + trzy śruby po zdjęciu pierwszego elementu)
2) Zdjęcie panela zewnętrznego (szyba musi być zamknięta! inaczej zaczepy nie chcą wyskoczyć)
3) Zdjęcie tapicerki wewnętrznej
4) Zdjęcie klamki zewnętrznej
5) Opcjonalnie: wymontowanie zamka - u mnie się nie udało, trzy śruby Tx40 były tak zapieczone, że nic nie pomagało, nawet wielokrotne traktowanie kwasem ortofosforowym (nazwa potoczna: Coca-Cola). Niestety, miałem przez to bardzo utrudniony dostęp do linki po stronie zamka - m.in. musiałem ją odpinać z zaczepu przy pomocy... piłki do metalu. Za mało miejsca :/
6) Odpięcie pancerza od klamki i zamka

Samego pancerza nie trzeba w całości wymontowywać z drzwi.

Gdy już pacjent jest rozebrany, wyjąłem resztki linki z pancerza i napuściłem do środka smaru silikonowego. Włożyłem nową linkę do oryginalnego pancerza, zarobioną częścią od strony klamki wewnętrznej.

UWAGA: pancerz powinien być w całości odpięty od strony zamka - zagięcie po tej stronie skutecznie uniemożliwia przepchnięcie nowej linki.

Gdy nowa linka już tkwi w pancerzu, przewlekamy nie zarobioną część przez cięgło zamka i:

1) podpinamy do klamki
2) napinamy
3) zarabiamy zakręcaną końcówką (lub czymkolwiek innym, najlepiej pewnie byłoby zacisk+lut)
4) sprawdzamy wiele razy, czy zacisk dobrze siedzi i klamka się otwiera. Wcześniej polecam dokładne przesmarowanie zamka białym smarem litowym

Gdy wszystko działa, składamy auto z powrotem.

Koszt całkowity: 4 złote polskie za linkę, 2 złote polskie za zacisk = 6 złotych polskich. Ewentualnie smary po około 20 złotych sztuka.
 Odpowiedz
#7
 plesniak 
Mam nadzieję że ten opis trafi do działu garaż który niedługo powstanie. Super profesjonalne podzielenie się wiedzą Smile

W kosztach nie uwzględniłeś wody i mydła potrzebnych do umycia się po tej operacji w 36 stopniach... współczuję Smile
 Odpowiedz
#8
 sebekz 
Mam nadzieję, że komuś się przyda. Z persepktywy dnia dzisiejszego widzę, że opis ma dziury, ale chyba jeszcze wczoraj nie ochłonąłem z przegrzania (nie, żeby dzisiaj było lepiej... w końcu powietrze można kroić nożem).

BTW, operacja "umycie się" po naprawie była BARDZO mocno utrudniona, ponieważ mój lokalny dostawca wody na cele bytowe nie przewidział, że jak jest ciepło, to zapotrzebowanie na wodę wzrasta i... w efekcie z kranu tylko ciurka. I piec się nie włącza. Ale za to prysznic w lodowatej wodzie - bezcenne! Smile

Ot, taki lokalny folklor... a niby mamy XXI wiek...
 Odpowiedz
#9
 Boston 
Witam jak najszybciej wymontowac klamke wewnetrzna z linka i załozyc nowa jest jakies dojscie czy trzeba cale dzrzwi rozbierac ?Prosze o pomoc ...
 Odpowiedz
#10
 kamill 
odkrec z boku śrubę przy kalmce , pociagnij do siebie i w tyl
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  FAQ [450] klamka, demontaż, drzwi się nie otwierają miksell 126 46.421 16.04.2018, 10:39
Ostatni post: sewcio
  [450] 450 Pęknięta, matowa tylna szyba w cabrio - naprawa, wymiana, regeneracja Jarro 48 22.805 15.11.2017, 19:06
Ostatni post: majster86
  Smart 450 "przedlift" po stłuczce z barierką - naprawa na "polifta"? barbez 13 1.776 26.01.2016, 19:26
Ostatni post: shagger
  Zamek tylnej klapy - Naprawa kmalinek 13 5.585 30.09.2011, 20:06
Ostatni post: Felix



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu