Witajcie, znalazłem chwilę i zmontowałem licznik. Komputer odpalił od strzała i nie wymagał żadnej ingerencji.
Wszelkie niezbędne sygnały instalacja elektryczna posiadała i nie musiałem nic ciągnąć z czujnika doładowania, tacho itp... Jako że smart posiada tempomat to drugi przycisk do sterowania komputerem muszę zamontować w innym miejscu niż proponują w instrukcji. Możliwe że będzie po lewej stronie na szczycie przełącznika świateł lub idąc na łatwiznę to w korpusie licznika, ale raczej w przełączniku. Dodatkowo zmieniła się tarcza prędkościomierza która aktualnie jest typu indiglo, nakłada się ją na fabryczną tarczę. Trzeba wyciąć maleńki fragment korpusu licznika żeby wyprowadzić przewód z tarczy bo nie można jej zginać. Przy zamykaniu licznika trzeba deczko użyć siły żeby zatrzasnąć wszystkie uchwyty w korpusie, dodatkowa grubość tarczy to utrudnia. Fabryczny lcd nie jest usuwany,a zabezpieczony przed uszkodzeniem podklejony na zewnątrz do korpusu licznika. Z ciekawych funkcji komputera oprócz typowych jest sygnał door lock który blokuje drzwi po ruszeniu z miejsca. Czeka mnie jeszcze wymiana tarcz w obrotomierzu i zegarku i połączenie ich do przetwornicy którą też muszę zamontować w taki sposób my móc regulować jasność w razie potrzeby.
Powoli do przodu, karton powoli się opróżnia. Poniżej kilka fotek z operacji.
Zastanawiałem się czy da się dopasować jakieś osłony na dolne śruby pasów bezpieczeństwa?
Robili takie do smarta czy raczej starać się coś dopasować od innego auta?
Aktualizacja:
Zamontowałem nową podstawę wraz z antenką. W liczydełku i czułkach uruchomiłem podświetlane tarcze. Wieczorkiem efekt jest ciekawy, problemem jest jednak podświetlenie wskazówek. Podświetlenie wskazówek jest słabe, muszę to poprawić bo nigdy dobrze nie wyglądało.
Jest mała rozbieżność w wyniku analogowym prędkości do wartości cyfrowej. Wskazówki nie zdejmowałem, a różnica jest. Poprawimy to w swoim czasie.
Nowe laczki czekają na założenie, zobaczymy jak się będą sprawować.
By wyeliminować ten efekt, Brabus zastosował specjalne wkładki styropianowe, mocowane między belkę zderzaka - pasa przedniego a panele przodu, które odsuwały-"naciągały" panele w kierunku na zewnątrz-do przodu, by koła w skręcie nie tarły.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!