Mlody
Liczba postów: 30
Dołączył: Nov, 2012
Reputacja:
1
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 0,6, 1998
paliwo - Pb
ccm - 599
rocznik - 1998
problem - Przy wymianie łożyska w przednim lewym kole osłonka zębatki ABS uległa utylizacji - była tak przerdzewiała, że jej resztki musiałem usunąć. Czy mogę jeździć bez niej? Po założeniu nowego łożyska i usunięciu przyrdzewiałego rantu z tarczy hamulcowej skręciłem całość do kupy (niestety nie mam klucza dynamometrycznego). Niestety podczas jazdy ok 60km/h i mocnym skręcaniu kołami słychać cykliczne szuranie w lewym przednim kole. Czy może to być spowodowane zbyt słabym dokręceniem łożyska do zwrotnicy? Czy raczej tarcza hamulcowa wydają takie odgłosy bo musi się na nowo ułożyć po usunięciu tego rantu? Tylko dlaczego by się to działo tylko przy skręcaniu? Koło nie ma żadnego luzu gdy Smarcik jest podniesiony. Czy siła dokręcenia tej długiej śruby wkręcanej w ośkę w zwrotnicy ma wpływ na łożysko (luz)? Gdy na początku za lekko skręciłem to tarcza po przykręceniu do piasty ruszała się jak na starym uszkodzonym łożysku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.05.2013, 19:37 przez Mlody.)
cingda
Liczba postów: 104
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
0
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 450 0,6, pure, 2000
Sam ostatnio musiałem wymienić omawiane osłony - kruszyły się w palcach, jakość blachy z jakiej są zrobione jest tragiczna. Za dwie sztuki w SC zapłaciłem niemało bo 147,40, ale wydaje mi się, że to element niezbędny do bezawaryjnego funkcjonowania piasty. Jeżeli chodzi o moment dokręcenia śruby to precyzja (120NM) jest również bardzo ważna z uwagi na samą śrubę, która się rozciąga. Zalecane jest również użycie do tego celu nowych śrub (moża użyć starych dokręcając je trochę mocniej, ale z uwagi na w miarę niską cenę, nie wiem czy jest sens). Jedyna rada jaką mam to zrobić wszystko od nowa, zgodnie ze sztuką.
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...aring.html
SMART CITY COUPE 0.6 2000R.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28.05.2013, 20:54 przez cingda.)
Mlody
Liczba postów: 30
Dołączył: Nov, 2012
Reputacja:
1
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 0,6, 1998
Czy śrubę można kupić gdzieś poza ASO? Chodzi mi o długość i rodzaj gwintu - bo o łeb raczej nie ma się co łudzić że będzie dostępny gdziekolwiek poza ASO. Zapomniałem dopisać, że tuż po złożeniu to szuranie było słychać przy minimalnym ruchu kierownicą i prędkości rzędu 10-15km/h. Po kilku zakrętach zmieniło się to już to szurania dopiero przy wchodzeniu w zakręt 90 stopni przy 60km/h. Czy łożysko musi się ułożyć?
cingda
Liczba postów: 104
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
0
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 450 0,6, pure, 2000
Jeżeli dobrze pamiętam to śruby w SC kosztują koło 13 zł/szt. U mnie łożyska po wymianie są zupełnie niesłyszalne.
SMART CITY COUPE 0.6 2000R.
Mlody
Liczba postów: 30
Dołączył: Nov, 2012
Reputacja:
1
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 0,6, 1998
No i znaleziona przyczyna szurania. Jak już pisałem osłonka zębatki ABS była przerdzewiała i wyleciała do kosza. Przez to łożysko siało 1-1,5 mm głębiej a razem z nim tarcza hamulcowa na której jest lekki rant. Przy jeździe na wprost tarcza na grubość włosa mija jarzmo ale przy energicznym skręcaniu lekko zaczyna ocierać i szurać. Muszę kupić tą osłonkę i wszystko złożyć na nowo.
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Ah ci kowale mechanicy... Z hamulcami to nie zabawa !
cingda
Liczba postów: 104
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
0
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 450 0,6, pure, 2000
Nr katalogowy: Q0003855V006000000, mają je jeszcze w smartwarszawa ale cena jest wyższa..
SMART CITY COUPE 0.6 2000R.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30.05.2013, 08:00 przez cingda.)
jankryka
Liczba postów: 1
Dołączył: Jun, 2013
Reputacja:
0
Imię: Janusz
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mysłowice
smart fortwo 450 cdi
jankryka 25.06.2013, 18:23
(29.05.2013, 20:39)Mlody napisał(a): No i znaleziona przyczyna szurania. Jak już pisałem osłonka zębatki ABS była przerdzewiała i wyleciała do kosza. Przez to łożysko siało 1-1,5 mm głębiej a razem z nim tarcza hamulcowa na której jest lekki rant. Przy jeździe na wprost tarcza na grubość włosa mija jarzmo ale przy energicznym skręcaniu lekko zaczyna ocierać i szurać. Muszę kupić tą osłonkę i wszystko złożyć na nowo.
To że łożysko siadło 1-1,5 mm powoduje luz po osi, ja też tak zrobiłem i po przejechaniu 500 km piasta do wymiany, dlatego zastosuj podkładkę zamiast osłony lub osłonę.
Mlody
Liczba postów: 30
Dołączył: Nov, 2012
Reputacja:
1
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kraków
smart fortwo 450 0,6, 1998
Założyłem osłonę
|