Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Tańczący smart przy dużej prędkości

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Tańczący smart przy dużej prędkości
#1
 Łukasz 
Cześć,
na wstępie chciałbym się ze wszystkimi serdecznie przywitać.

Chciałbym Was poprosić o rozwianie moich obaw i wątpliwości, jakie zrodziły się po wczorajszej trasie. Jadąc autostradą z prędkością około 120km/h było mi strasznie ciężko utrzymać auto na swoim pasie. Zdarzało mi się już jeździć innymi autami nawet przy dużym wietrze, ale jeszcze nigdy nie miałem takich problemów z utrzymaniem prostego toru jazdy. A wczoraj auto tańczyło mi miejscami od linii do linii :/

I teraz moje pytanie - taki jest urok Smarta, czy może to wynikać z braku zbieżności lub geometrii kół? Dodam, że po puszczeniu kierownica jest prosto, a auta nie ściąga w żadną stronę. Po prostu zachowuje się, jak by miało strasznie czułe wspomaganie, które po nawet delikatnym ruszeniu kierownicą ma olbrzymi wpływ na tor jazdy.

Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Przy podmuchach wiatru bocznego taki urok samochodów z krótkim rozstawem osi, zwłaszcza z tylnym napędem.
Czasami już 90km/h przy wietrze bocznym to za dużo jak dla Smarta F2 450 (i to przy oponach o szerokości przód 175 a tył 195 i obniżonym zawieszeniu o 35mm) , nie wiem jak zachowuje się F2 451, niech wypowiedzą się użytkownicy tego modelu.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 Łukasz 
Mam cichą nadzieję, że te przeboje w czasie wczorajszej trasy wynikały jedynie z bardzo silnego wiatru. Za niecałe dwa tygodnie czeka mnie dłuższa trasa do UK (1500km w jedną stronę), więc szarpanie się z kierownicą w czasie tak długiej drogi byłoby potwornie męczące. Szczególnie, że na niemieckich autostradach w czasie remontów (a jest ich sporo) pasy są zwężane i oddzielane od siebie tymi takimi betonowymi płytami Wink

W tym tygodniu jadę jeszcze wymienić oba przednie łożyska, to powiem mechanikowi, żeby przy okazji sprawdził zbieżność i geometrię.
 Odpowiedz
#4
 DaSza 
Każdemu Smartowi dobrze robią dystanse na kołach.
A niestety silne wiatry, mocno działają na Smarta.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz
#5
 frygi 
A jaki masz rozmiar opon ?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz
#6
 Łukasz 
145/65R15 przód
175/55R15 tył

Wszystkie opony to zimówki. Auto od marca do zeszłego tygodnia stało, więc poprzedni właściciel nie zmieniał kapci na letnie. Mi w sumie też się już nie opłaca.

A łożysk jednak nie muszę wymieniać Smile Przejechałem się z mechanikiem i powiedział, że o łożyska w najbliższym czasie nie mam się co martwić. Czyli poprzedni mechanik, który mi wymieniał klocki i tarcze, chciał mnie zwyczajnie naciągnąć... :/
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
Generalnie ten typ tak ma przy wietrze.
Faktycznie w trasach pomaga wstawienie krótszych sprężyn i szerszych felg lub dystansów.
Na cuda nie licz i mocno trzymaj kierownicę przy wyprzedzaniu tirów.
Przede wszystkim jednak wstaw program na > 50 KM - będzie zdecydowanie bezpieczniej na trasie.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#8
 brat_hanki 
Hej,

Mój jest bardziej stabilny niż się spodziewałem, więc raczej coś nie gra u Ciebie. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia w oponach, potem zbieżności - taka nerwowość to dość typowe dla zbieżnego przodu. Co do samych opon to na zimówkach auto jest bardziej gumowe ja w "dużym" jak zmieniam z letnich na zimę to takie mam wrażenie jakby ze trzy palce luzu na sterze się pojawiły.

pozdrawiam

PS. co do dystansów to dołożenie dystansów zmienia efektywnie odsadzenie felgi o ile na tyle wielkiego znaczenia to nie ma o tyle z przodu zwiększa się promień zataczania co w praktyce zwiększa siły na kierownicy i utrudnia prowadzenie po nierównościach.
 Odpowiedz
#9
 mozdzerka 
To jest normalne w smarku jak mądrzejsi ode mnie koledzy zauważyli.Moje 450 0,6 pielęgnowane, pompowane, ze świeżutką zbieżnością, przyzwoitym wyważeniem itp itd i standardowych oponach i reszcie za każdym bardziej odważnym tempie na obwodnicy czy trasie wykańcza ręce. A nie daj boziu wiaterek, jest jeszcze gorzej. Jak wiozę kogoś czy kilogramy zakupòw mniej buja ale chyba nie warto ryzykować..,
choroby na stanie :smartoza, glajtoza
 Odpowiedz
#10
 Łukasz 
Melduję, że jakieś dwie godziny temu wróciłem z UK Wink Przejechałem Smarkiem łącznie około 3000km w trasie i do tego jakieś 500km po samej Anglii. Smark dał radę! W sumie tylko kilka razy mocniej zawiało i musiałem chwilę powalczyć z kierownicą, ale gdyby nie to, to cała droga poszła gładko, szybko i przyjemnie Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Dusi się, ksztusi, przy dodawaniu gazu denveco 24 10.932 20.01.2021, 23:08
Ostatni post: Smartholic
  [450] Woda przy akumulatorze kubaxax 7 2.531 12.08.2019, 20:07
Ostatni post: LAZY.
  Smart CDI 800 Zawiesza się przy 35km/h Mujer 16 5.172 31.01.2019, 12:56
Ostatni post: Dizel
  Na co zwrócić uwagę przy zakupie?? 47 41.959 14.06.2018, 10:32
Ostatni post: Pawel.R
  [450] nie zmienia biegów przy wysokich obrotach max83 2 7.985 14.02.2015, 14:02
Ostatni post: LAZY.
  Pomoc przy zakupie Smarta januszzz11 3 3.146 09.11.2014, 14:06
Ostatni post: moto-zakup
  Pomoc przy kupnie smarta 56 21.325 04.12.2013, 19:46
Ostatni post: krzyss
  zdjecia kolektora wydechowego przy turbo dominikk 8 9.904 20.03.2013, 22:28
Ostatni post: dominikk
  Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego F2 800 cdi salem 5 4.487 28.03.2007, 12:29
Ostatni post: Guest
  dziura przy zmianie biegow 4 4.955 25.02.2007, 12:37
Ostatni post: waflo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu