Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Układ paliwowy - filtr węglowy

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Układ paliwowy - filtr węglowy
#1
 viki1 
[b]paliwo - Pb/
[b]ccm -599
[b]rocznik - 2000
[b]problem - Układ Paliwowy

Przy zbiorniku paliwa od spodu doczepione jest COŚ z napisem SMART.. co wygląda jak czarny plastikowy walec dł.ok 12-14 cm i średnicy ok 5 cm. Ułożony jest poziomo na zaczepie zbiornika paliwa- wszystko oryginalne- przewody w stronę pasażera. Dochodzą do tego dwa węże ( paliwowe?) jeden do górnej części zbiornika, drugi do komory silnika. Dalej nie widzę- musiałbym odkręcić zbiornik. Dochodzą też dwa przewody elektryczne. Co to jest? Ktoś wie? Myślałem, ze to zewnętrzna pompa paliwowa ale mam wątpliwości . Jeśli Ktoś wie, co to może być.. to może jeszcze wskazówka- gdzie jest bezpiecznik od tego CZEGOŚ.
Czy można gdzieś znaleźć schemat układu paliwowego 450/599 ccm Pb
Z góry wielkie dzięki.
 Odpowiedz
#2
 kapik 
To cos co nazywasz walcem jest to węgiel aktywny służy do wyłapywania par paliwa

a moze opisz co sie dzieje ze szukasz schematu
Smart bałagan
450 cdi 2003r
Gas Gas txt 280pro
 Odpowiedz
#3
 viki1 
Smart sobie jeździł ale od czasu do czasu gasł bez żadnej wyraźnej przyczyny.. Po prostu umierał sobie na 15 - 30 minut i w tym czasie za skarby nie pozwalał się uruchomić. Rozrusznik pracował normalnie, żadnych błędów, w momencie rozruchu silnik zaskakiwał na ćwierć sekundy jakby chciał ruszyć .. ale nie ruszał. Po kilku próbach i ten efekt zanikał, PO kwadransie, dwóch odpalał jakby nigdy nic. i jechał do następnego razu. Wymieniłem przekaźnik pompy - bo miałem taki , sprawdziłem pod siedzeniem bezpiecznik. Wszystko OK. Przy zbiorniku paliwa znalazłem coś co wziąłem za pompę paliwową ( ów walec) , bo dochodziły do niego takie same przewody paliwowe ( dwa ) i dwa kable. Zmierzyłem napięcie na kablach przy odłączonych przewodach. Było 8,5 V na przewodach . Względem masy było na jednym z nich 12 V . Po podłączeniu przewodów pod zaciski tego urządzenia napięcie wynosiło 0 V i to bez względu na to czy silnik pracował , czy też wystarczyło włączenie stacyjki. Będąc pewnym, że to pompa ( uczę si e tego auta) Doszedłem do wniosku, że ginie gdzieś po drodze masa od tego czegoś. Doprowadziłem masę bezpośrednio z akumulatora odłączając (odcinając jeden z tych przewodów, który wydawał mi się nie mieć masy) i o dziwo od dwóch dni auto jeździ i nic się nie dzieje.. Ale nie mam pewności i nie wiem, czy mnie coś nie zaskoczy. Wątpliwości wzięły się stąd, że widziałem w necie jak wygląda pompa paliwa w smarcie ( kompletnie niepodobna do tego co przy zbiorniku) a ta siedzi w baku razem z czujnikiem paliwa. I zacząłem się dzisiaj zastanawiać, co za diabeł jest przykręcony do zbiornika z dwoma przewodami paliwowymi i kablami. Stąd to pytanie a dla własnej wiedzy potrzebowałem schemat układu paliwowego by WIEDZIEĆ, jak jest zbudowany. I jeśli to coś , to nie pompa - to co to jest , skąd jest zasiane i kiedy i przez co włączane.
Jestem tego bardzo ciekaw.
Przewody elektryczne: jeden zielony grubszy na oko ok 0, 75 mm2 , drugi żółty z biała kreską ok 0,35 mm2 Oba w złączu z zawleczką stalową

Wcześniej lokalny diagnosta odczytując kody błędów nie znalazł niczego w tym nie znalazł błędu czujnika położenia wału. Więc jak na razie to wykluczyłem czepiając się układu paliwowego. Ot cała historia
 Odpowiedz
#4
 DaSza 
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=298

Z tego co znalazłem w necie, to filtr węglowy służy do wyłapywania oparów paliwa ze zbiornika, i powietrze to jest zaciągane do kolektora wlotowego do spalenia w silniku, aby pary nie trafiały do atmosfery - jednym słowem "Ekologia"Smile
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz
#5
 viki1 
Trochę mnie to przybliża to wiedzy- dzięki.
Wygląda bardzo podobnie .. ale to nie jest dokładnie TO samo. To nie ma żadnej elektryki.
To co mam, ma przewody paliwowe mocowane identycznie jak przy filtrze paliwa i między tymi przewodami paliwowymi jest złącze elektryczne na kable elektryczne
Wszystkie ( razem z tymi elektrycznymi) przychodzą od czoła tego walca.. w kierunku drzwi pasażera..
Ale dzięki za każdą sugestię w temacie.
 Odpowiedz
#6
 Kanapa 
(26.02.2013, 22:36)viki1 napisał(a): Wcześniej lokalny diagnosta odczytując kody błędów nie znalazł niczego w tym nie znalazł błędu czujnika położenia wału. Więc jak na razie to wykluczyłem czepiając się układu paliwowego. Ot cała historia


Laughing

O ile pamiętam nocne pogaduchy w takim jednym Smartservice to nawet SD nie wykrywa padniętego czujnika położenia wału.
Tylko wymiana na sprawny dale 100% pewności.
Ot ciekawostka.Rolleyes
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#7
 Fireman 
Pytanie czy w momencie rozruchu, gdy rozrusznik kreci to czy reaguje wskazówka obrotomierza, jeżeli nie to czujnik położenia wału, jezeli reaguje to trzeba szukac dalej na razie niemam innego pomysłu.
Co się spali to nie zgnije!!!
 Odpowiedz
#8
 viki1 
Przyjmując, że to coś przy zbiorniku paliwa jest filtrem węglowym z zaworem elektrycznym ( stąd dwa przewody) można przypuszczać, że w przewodach jest powietrze a nie paliwo a zawór wyrównuje ciśnienie powietrza w zbiorniku ( podczas pracy pompy wytwarza się w zbiorniku podciśnienie z powodu wysysania przez pompę paliwa) . Pytanie , które się nasuwa to czy możliwe jest , że przy źle działającym tym zaworze wytworzy się na tyle spore podciśnienie, że pompa nie jest w stanie go pokonać i nie poda wówczas paliwa do silnika. Otwarcie tego zaworu wyrówna ciśnienie i układ pracuje wówczas normalnie. Nie przyszło mi do głowy sprawdzić , czy w chwili, kiedy silnik gaśnie nie odkręcić korka wlewu paliwa.
W tej wersji auta nie ma obrotomierza więc nie potrafię stwierdzić, czy czujnik położenia pracuje dobrze.
Ciekaw jestem Waszego zdania w tej materii i za każdy pomysł do rozważenia.
Pozdrawiam
Smile
 Odpowiedz
#9
 DaSza 
Faktycznie, jak Ci zgaśnie to odkręć korek wlewu paliwa i jak usłyszysz zasysane powietrze, to może to być jak mówisz. I wtedy powinien odpalić od razu bez czekania jak miałeś wcześniej.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus Laughing
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Filtr oleju profesorr 14 5.201 15.12.2018, 09:37
Ostatni post: Arczi100
  [450] Filtr powietrza silnika waflo 93 33.496 18.07.2018, 14:38
Ostatni post: zlomek433
  jaki filtr oleju 0.8 cdi najlepszy Szymdyb 13 7.371 14.01.2017, 15:45
Ostatni post: dr-big
  450 - Wymiana filtra oleju, filtr 12 11.078 12.06.2015, 23:49
Ostatni post: All-capone
  [450] 450 - benzyna - filtr paliwa, typ, oznaczenie, rodzaj 9 8.942 15.01.2013, 18:52
Ostatni post: KAMA720
  450 - Cdi filtr paliwa - wymiana. kmalinek 30 32.594 23.06.2012, 04:40
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Filtr oleju 9 7.022 28.11.2006, 10:36
Ostatni post: Lolek
  450 - Filtr klimatyzacji, powietrza, wnętrza, przeciwpyłkowy 7 4.682 28.04.2006, 11:03
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu