Ogólnie skrzynia 'zewnętrznie' jest taka sama, manualna zautomatyzowana skrzynia i zautomatyzowane sprzęgło. Zamiast wysprzęglania / zasprzęglania wciśnięciem pedału wciska je siłownik z silnikiem elektrycznym, jak dostaje impuls z komputera. Zmiana biegów w skrzyni odbywa się w ten sam sposób - w softtip trzeba było machnąć manetką w dół albo w górę, co powodowało odpowiedni impuls. W softtouch myśli za nas komputer i w zależności od swojego focha wysyła impuls. No i oczywiście były jeszcze opcjonalne manetki przy kierownicy, które działały w ten sam sposób, co softtip. Sama zmiana biegów w skrzyni też następuje za pomocą elektrycznego silnika po otrzymaniu impulsu z komputera.
Co do różnicy między skrzyniami, do głowy przychodzą mi dwie rzeczy - albo właśnie sotftip / softtouch. Albo kwestia przełożeń. Może słabsze wersje silnikowe miały przełożenie inne niż te mocniejsze? Żeby lepiej radziły sobie na dole, albo właśnie na górze? Ja w swojej siedemsetce o mocy 61 KM mam skrzynię 717.408, przynajmniej wg tej samej strony. I przynajmniej w momencie wyjazdu z fabryki
Silnik benzynowe w smartach 450 przeżywają, w zależności od tego, jak się dba, ok. 100 tys. km (pewnie +/- 20 tys). Ja miałem wymieniony przy 77 tys. Teraz oglądałem ogłoszenie u Niemca i smart ma ok. 130 tys przebiegu, a silnik był wymieniany przy ok. 115 tys. Podobno siedemsetki są trochę trwalsze od sześćsetek. Podobno Takiej informacji nawet w niemieckim Briefie nie miałem, a w nasze książki pojazdu to nikt nawet nie myśli, żeby takie rzeczy wpisywać. Za to u mnie był jakiś papier na bardzo ciężkie miliony monet, bez dokładnej specyfikacji co było robione. SAM i akumulator na pewno (bo pasował rok ich produkcji). W związku z tym, że teraz ma 170 tys. i nadal jeżdzi, to podejrzewam, że wymieniono również wtedy silnik. Liczyłem po cichu, że również sprzęgło, ale po ostatnich doświadczeniach podejrzewam, że jednak nie.
Nie wiem, jaki masz przebieg, ale raczej wątpliwe, że silnik jest oryginalny / nie przechodził remontu. Z reguły podmienia się silnik na taki po remoncie. Ja to miałem robione przez Smart Center w Dreźnie, więc zakładam, że wstawili mi to samo, co miałem. Aczkolwiek... na 100% to tego nie wie nikt poza mechanikiem
Może ktoś ma wiedzę, czym różniły się te dwie skrzynie...
Co do różnicy między skrzyniami, do głowy przychodzą mi dwie rzeczy - albo właśnie sotftip / softtouch. Albo kwestia przełożeń. Może słabsze wersje silnikowe miały przełożenie inne niż te mocniejsze? Żeby lepiej radziły sobie na dole, albo właśnie na górze? Ja w swojej siedemsetce o mocy 61 KM mam skrzynię 717.408, przynajmniej wg tej samej strony. I przynajmniej w momencie wyjazdu z fabryki
Silnik benzynowe w smartach 450 przeżywają, w zależności od tego, jak się dba, ok. 100 tys. km (pewnie +/- 20 tys). Ja miałem wymieniony przy 77 tys. Teraz oglądałem ogłoszenie u Niemca i smart ma ok. 130 tys przebiegu, a silnik był wymieniany przy ok. 115 tys. Podobno siedemsetki są trochę trwalsze od sześćsetek. Podobno Takiej informacji nawet w niemieckim Briefie nie miałem, a w nasze książki pojazdu to nikt nawet nie myśli, żeby takie rzeczy wpisywać. Za to u mnie był jakiś papier na bardzo ciężkie miliony monet, bez dokładnej specyfikacji co było robione. SAM i akumulator na pewno (bo pasował rok ich produkcji). W związku z tym, że teraz ma 170 tys. i nadal jeżdzi, to podejrzewam, że wymieniono również wtedy silnik. Liczyłem po cichu, że również sprzęgło, ale po ostatnich doświadczeniach podejrzewam, że jednak nie.
Nie wiem, jaki masz przebieg, ale raczej wątpliwe, że silnik jest oryginalny / nie przechodził remontu. Z reguły podmienia się silnik na taki po remoncie. Ja to miałem robione przez Smart Center w Dreźnie, więc zakładam, że wstawili mi to samo, co miałem. Aczkolwiek... na 100% to tego nie wie nikt poza mechanikiem
Może ktoś ma wiedzę, czym różniły się te dwie skrzynie...