Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 08.08.2018, 19:17
Dzień dobry, na dzień dzisiejszy posiadam Smarta Fortwo z 2000 roku, diesel. To już trochę staruszek, choć jeździ mi się nim bardzo dobrze to brakuję mi chociażby, a może i najbardziej - wspomagania kierownicy. Moja sztuka wspomagania nie posiada. Ta malutka ilość mocy pod bagażnikiem wynosząca 41 koni, a na dzień dzisiejszy pewnie trochę mniej - jest dla mnie wystarczająca. Bardziej zależy mi na oszczędnościach, dlatego zastanawiam się nad Fortwo II z ropniakiem. Chciałbym aby mi ten samochodzik trochę posłużył, zazwyczaj jeżdżę w mieście. W trasy zdarza się wyjechać, głównie do Niemiec. W przyszłym roku bądź w jeszcze następnym chciałbym pojechać znacznie dalej. Jak obecnym smartem rozpędzam się do 110 km/h bez problemu to sądzę, że ciut mocniejszą nowszą generacją też nie będzie problemu. Jakoś zbytnio szybciej nie zdarza mi się jeździć... i teraz takie pytanie... a właściwie parę pytań...
- Na co zwrócić uwagę przy zakupie, model ten posiada jakieś specyficzne wady?
- Mojego obecnego Smarka przemalowałem częściowo na neonowy zielony czy ten nowszy też jest z plastiku czy to już blacha? :3
- Na wikipedii zauważyłem dwa ropniaki, jeden o mocy 45 koni, a drugi o mocy 54 koni. Według danych producenta spalają identyczną ilość paliwa, czy to prawda? Większa moc zawsze wyjdzie na +, o ile faktycznie jest wciąż tak oszczędna.
No i najważniejsze pytanie... Ile tak właściwie trzeba wydać aby zakupić autko w dobrym stanie? Bardziej interesowałby mnie model po liftingu, te przed widziałem już nawet za 10 tysięcy. Przygotowany jestem wydać znacznie więcej, jednak jestem ciekaw czy faktycznie dość świeże autko może tak względnie mało kosztować?
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
45KM to silnik prawie identyczny jak w tym twoim teraz, wersja 54KM to juz wersja z DPF, zasadniczo po 2009r. byly tylko z DPF.
Najlepiej zalozyc wirusa do wersji 45KM i miec ok 60KM
Spalanie w 451 licz ok litr wiecej niz w 450. Inna skrzynia nie sprzyja niskiemu spalaniu.
I sprzeglo w 451 zazwyczaj przy ok 100-120kkm wymaga wymiany, wez to pod uwagę przy zakupie bo koszt ok 1500zl ze wszystkim.
Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 09.08.2018, 09:32
(08.08.2018, 20:31)krzyss napisał(a): 45KM to silnik prawie identyczny jak w tym twoim teraz, wersja 54KM to juz wersja z DPF, zasadniczo po 2009r. byly tylko z DPF.
Najlepiej zalozyc wirusa do wersji 45KM i miec ok 60KM
Spalanie w 451 licz ok litr wiecej niz w 450. Inna skrzynia nie sprzyja niskiemu spalaniu.
I sprzeglo w 451 zazwyczaj przy ok 100-120kkm wymaga wymiany, wez to pod uwagę przy zakupie bo koszt ok 1500zl ze wszystkim.
Ugh, ponoć DPF bywa męczący. Przynajmniej tak mi się wydaję jak tak spora ilość osób go wymontowuję. Mówisz o chipie? Jak to wpływa na silnik i na spalanie?
Skrzynia już nie ma takich "lagów" jak w 450? Zazwyczaj jeżdżę na półautomacie i samemu sobie zmieniam biegi, ale i tak te biegi zmieniają się mozolnie.
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz 09.08.2018, 21:34
Skrzynia w 451 jest marginalnie lepsza. W sensie zmiany biegów. Można w 450 tak zmajstrować, że będzie śmigać szybciej. Jak będziesz wycinał DPF to pisz, chciałbym zaadaptować do mojego. Nie lubię śmierdzieć.
krzyss
Liczba postów: 4.096
Dołączył: Sep, 2010
Reputacja:
79
Imię: Krzysiek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo C 453 cabrio, sunray, 2017
Da sie, w DE byl kit w salonie sa chyba 2000€
PatiEK
Liczba postów: 724
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
15
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
DPF był montowany w dieslach z końca produkcji.
wirdar
Liczba postów: 230
Dołączył: Jan, 2017
Reputacja:
4
Imię: Darek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mirosławiec
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 450 cdi, pure
Nie wiem do czego Ci jest potrzebne wspomaganie może maglownica bez smarowania ciężko chodzi
10 patyków to za mało na coś lepszego z 451 ale 450 kupisz OK
PatiEK
Liczba postów: 724
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
15
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
No i do 450 też są tłumiki z DPF.
Marceli99
Liczba postów: 32
Dołączył: Jul, 2018
Reputacja:
1
Imię: Marcel
Skąd: Polska
smart fortwo 451 cdi, pulse, 2007
Marceli99 09.11.2018, 20:10
(07.11.2018, 22:08)wirdar napisał(a): Nie wiem do czego Ci jest potrzebne wspomaganie może maglownica bez smarowania ciężko chodzi
10 patyków to za mało na coś lepszego z 451 ale 450 kupisz OK
Można i wydać 20-30k. Samochodzik ma być fajny i ma jeździć. Tak powoli się przymierzam do 451, bo mam obecnie 450 i bardzo mi się podoba. Bez defektów nie jest, ale jest fajny. Zawieszenie jest dziwne, bo strasznie czułe. Nie przeszkadza mi to, ale takie nietypowe. Co do wspomagania, ostatnio wymieniałem mocno zużytą kierownicę na nową i jest zdecydowanie lepiej. Bez wspomagania da się jednak przetrwać. Chciałbym jednak mieć te parę koni więcej i dlatego tak bardzo kusi mnie wersja 54 konna, do tego chip i byłoby ciekawie...
Naszło mnie parę pytań...
- Jakie są różnice pomiędzy liftem, a przed liftem?
- Jak wygląda prawnie brak DPFa? Na przeglądzie nie ma problemów?
PatiEK
Liczba postów: 724
Dołączył: Nov, 2016
Reputacja:
15
Imię: Patryk
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
Masz na myśli, że jak był a nie ma, bo wycięty?
Nie powinni podbijać przeglądu. Tak samo jak za wycinkę katalizatora. Nie ma jeszcze regulacji, żeby za wycinkę DPFa dowalali kary, a w sumie powinni.
|