Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[453] Moja koncepcja smarta RS

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[453] Moja koncepcja smarta RS
 BASTOS 
To jeszcze skrzydła i będzie latać,

Wysłane z mojego Redmi 6 Pro przy użyciu Tapatalka
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
 ŁYSY13 
Ma dobrą co ma zmieniać
Na dobre


Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
 Arczi100 
Grubo
 Odpowiedz
 zlomek433 
Aż się prosi TurboPerun i hybryda. Co do wyciszenia też taki zabieg planuję w Roadsterze Very happy
 Odpowiedz
 damiano.o 
Projekt RS Concept wszedł w kolejną fazę. Za radą Zlomka zastanowiłem się nad modyfikacją turbo i ...... jak zasugerował ......... tak zrobiłem Z racji tego, że rynek firm zajmujących się tematem nie jest mały, wybór tej właściwej nie był łatwy. Na dodatek jako "przecierający szlak" w temacie modelu 453 chciałem wybrać taką, która wg mojej oceny zrobi to zgodnie z moimi oczekiwaniami, choć jestem świadomy, że przy tak małym silniku i tak małym turbo oczekiwania muszę ostro stonować. Koniec końców zdecydowałem się na modyfikację w firmie Perun Turbo w Wypędach pod Warszawą (prawie 500 km ode mnie) Panowie mają już doświadczenie w modyfikacji i regeneracji turbin do modelu 451 więc jestem przekonany, że z modelem 453 bezproblemowo sobie poradzą.
Tak jak Zlomek zasugerował do modyfikacji wybrałem świeżo zanabyte nowe turbo[Obrazek: 4979184b46500940d68ca2498617a24a.jpg]

Okoliczności sprawiły, że mogłem ze swoim turbo udać się do wybranej firmy osobiście
[Obrazek: e4efc10c6b32544ca52ac7a200d9b525.jpg]
gdzie po przybyciu na miejsce Panowie od razu przystąpili do wywiadu na temat przedmiotu sprawy w celu poznania moich oczekiwań po czym przyjęli zlecenie na realizację modyfikacji mojego turbo.[Obrazek: 81b51791fe667e00901a7e07ba204d3a.jpg]
Już po pierwszych słowach można było odnieść wrażenie, że Pan z którym prowadziłem rozmowę (jak się później okazało Właściciel firmy Pan Michał) naprawdę zna się na rzeczy, a i pozostali Panowie, którzy poddawali moje turbo oględzinom również. Bez chwili zastanowienia rozebrali turbo na mniejsze elementy w celu pełnego wytłumaczenia mi jakie są możliwości modyfikacji mojego turbo i co proponują zrobić
[Obrazek: affed79e5bb37e095837c5f0a16ceb16.jpg][Obrazek: f76c4209e87f4230905372487dc4caa7.jpg][Obrazek: cb8de9306197d3df9aa518be60356dd6.jpg]

jak tylko ujrzałem "serce" mojej turbiny nie wiedziałem czy z tego maleństwa coś w ogóle da się zrobić? Pan Michał potwierdził, że jest to najmniejsza turbina firmy Garett. Operując fachową terminologią (której nie nadążałem kodować) potwierdził, że konstrukcja turbiny jest optymalna przez co w okresie eksploatacji nie powinna robić problemów, a pomimo swoich rozmiarów daje też pole do modyfikacji .... i to mnie najbardziej ucieszyło
Decydując się na realizację zlecenia, przyjąłem zaproponowaną mi koncepcję modyfikacji mojego turbo, gdzie obróbce zostanie poddana strona "ciepła" turbiny, (i teraz mam nadzieję, że dobrze powtórzę wszystko to co Panowie do mnie mówili) polegająca na odpowiednim skróceniu łopatek wirnika, co pozwoli na szybsze odprowadzanie gazów wylotowych, bez utraty sprawności turbiny[Obrazek: ed6b6c3b845b061ab60dab5b4389873e.jpg]
oraz strona "zimna" turbo, gdzie zmieniony zostanie wirnik na sprawniejszy (chyba z kutego aluminium) oraz wykonają całą serię drobnych detali, mających istotny wpływ na "dopieszczenie" projektu. [Obrazek: e5b481b5963b5bd70c8870d61772e5c2.jpg]
Tak więc turbo oddane w ręce fachowców, a ja sam z niecierpliwością czekam na efekt końcowy, którym oczywiście się pochwalę
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
 ŁYSY13 
To będzie petarda


Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
 Arczi100 
Szaleje Pan Opisuj miło czytać i się dokształcać.
 Odpowiedz
 damiano.o 
(16.12.2018, 17:56)damiano.o napisał(a): Po dzisiejszym teście nowego deflectora na nadszybiu mogę stwierdzić, że zaliczam mod do udanych W kabinie jest dużo ciszej, nawet przy zwykłych prędkościach przelotowych. Test był przełomowy przy prędkości 150km/h, gdzie u mnie zaczynał się duży świst (gwizd) wiatru, wyraźnie słyszalny na przednim łączeniu dachu z uszczelką Obecnie nic takiego przy tej prędkości nie występuje

Jednak aerodynamiki nie da się oszukać i owe świsty zaczynają się pojawiać ale dopiero przy prędkości powyżej 180-190km/h

Być może trzeba deflector przykleić jak najbliżej uszczelki dachu (u mnie jest 2mm przed), wtedy może uda się podnieść próg świstu jeszcze o parę km/h

Tak czy inaczej polecam moda wszystkim cabrio smartom, gdyż nie zawsze i wszędzie jeździ się 190km/h

Koszt moda to niecałe 100 zł z przesyłką i godzina pracy w ciepłym garażu[Obrazek: ecd560dad3b9a1136c335bb16773a52f.jpg]
Jako, że Kolega Psuwacz wywołał mnie do odpowiedzi w innym wątku muszę sprostować opinię na temat opisanego moda. Mod z pojedynczą gumą (spojlerem) na krawędzi dachu w cabrio sprawdził się, ale tylko do pierwszej wizyty na myjni. Potem spojler zaczął się odklejać i cały czar oraz radość z likwidacji szumu przy wyższych prędkościach zniknęła, jak bańka mydlana. W związku z tym nie zaprzestałem dalszych prac oraz testów i problem udało się rozwiązać w inny sposób, poprzez zastosowanie układu gum tworzących mini spojler dostępnych bez problemu na słynnym portalu Alli....s czyli guma typu V i guma typu Z przy odpowiednim układzie rozwiązały problem szumu w cabrio przy wyższych prędkościach. Konieczne było oczywiście usunięcie fabrycznego mini deflectora, który niestety miał chyba tylko funkcję optyczną. Tak przedstawia się obecne rozwiązanie.[Obrazek: 4fbb8a38d1f7725e7c1e9dc997a08cd4.jpg][Obrazek: b86e2d7c38207ae854d5a5899388f913.jpg][Obrazek: 6732585c9f57c9d2f17506e3902339b2.jpg][Obrazek: fe2770fab970f1784e490631a2c74b1c.jpg]

Wystarczy zamówić po 2mb każdej uszczelki i trochę wolnego czasu oraz umiejętności zręcznościowych i moje rozwiązanie zdaje egzamin nawet przy 180km/h, gdzie wcześniej dach "gwizdał" już przy 140km/h.
[Obrazek: 1b89ab517e46c4e57c71d3b69105ccce.jpg]
to jest uszczelka typu V, która przychodzi jako pierwsza, patrząc od przodu.


[Obrazek: bea9e1c74f31102762e67aa9a3950568.jpg]
to jest uszczelka typu Z, która jest przyklejona jako druga. Ta przyklejona jest na rant fabrycznej uszczelki i swoją konstrukcją zachodzi na krawędź dachu ..... lekko nad nim oczywiście.

Dach w miejscu montażu dobrze jest odtłuścić. Ja w komplecie do uszczelek miałem jeszcze aktywator, który sprawił, że uszczelka trzyma się bardzo dobrze już drugi rok w każdych warunkach. Koledzy, którzy zastosowali mój patent w swoich cabrio mogą potwierdzić jego skuteczność. Więc polecam każdemu posiadaczowi cabrio takie rozwiązanie.
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Moja przygoda z " Czarną Perłą". speedykielce 530 34.063 02.11.2020, 10:00
Ostatni post: maciekpkow
  [453] Brabusowy Moon White plesniak 165 18.551 03.06.2019, 03:39
Ostatni post: ŁYSY13
  [450] Moja przygoda ze smarkiem (Stron: 1 2 3 4 ... 6) (Stron: 1 2 3 4 ... 6) Aditankista 113 17.552 25.11.2018, 10:42
Ostatni post: damiano.o
  [453] Pomarańcza, czyli dziecię Cytrynki :) s7474 6 1.433 12.10.2018, 07:57
Ostatni post: plesniak
  Nowy Smart Brabus 453 Merc-Lux 7 1.819 12.12.2017, 09:26
Ostatni post: damiano.o
  moja zabawka tnxxx 9 1.834 08.03.2017, 23:04
Ostatni post: tnxxx
  Nowy nabytek Smart 453 symek12 3 1.781 14.08.2016, 00:38
Ostatni post: symek12
  Moja choroba leeroy 7 3.192 21.04.2014, 05:49
Ostatni post: DaSza
Heart Moja nowa zabaweczka :) missymissy 24 7.743 29.07.2013, 07:48
Ostatni post: Lolek
  Moja czarna pchełka 450 0,6T piedini 7 2.670 21.04.2013, 18:58
Ostatni post: piedini



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu