Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] 454 Wahacz, wahacze, końcowki, łaczniki - różnice pomiędzy modelami i rocznikami

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] 454 Wahacz, wahacze, końcowki, łaczniki - różnice pomiędzy modelami i rocznikami
#1
 Kanapa 
Temat dotyczy różnicy pomiędzy oryginalnymi wahaczami które były instalowane fabrycznie w forfour wersja Brabus a montowanymi w standardowych modelach. Jak się okazuje na początku było porządnie a później jak zwykle księgowi zwyciężyli.

Mamy zatem takie oto dwa wahacze.
Obydwa są oryginalne z logami smart i mitsu.
Kto widzi różnicę pomiędzy lewym (cywil) a prawym (waryjat)?

[Obrazek: 12907889753_3a4391d78c.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

Tu jest taki "miętki" niby z wersji cywilnej:
[Obrazek: 12907903243_4db82e2314.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12908226194_95c2657ebb.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

Tu jest taki sztywny z wersji zepsutej przez firmę Brabus. Ten konkretnie pochodzi z mojego auta.
[Obrazek: 12907819395_195154c730.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12907793835_7a0baba3af.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr


Stan prawie 10 letnich poduszek po 160 000 km. W czerwonych zakreśleniach przyczyna wymiany.
[Obrazek: 12908238584_e20b06290a.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12907805405_7d3d9edc99.jpg]
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr


Zamienniki OEM dostępne na rynku są wykonane w wersji standardowej ale opisano je jako również pasujące do wersji Brabus. .
http://www.moogproducts.com/en-global/Pa...en/Moog/pc#

Przy okazji wymiany wahaczy należy mieć nowe łączniki stabilizatora. Nabywamy najlepiej w wersję wzmocnioną z metalową główką. Zamienniki wytrzymują około 50 000 km w zawieszeniu standardowym.
Stare (oryginalne) ukręcają się przy wymianie wahaczy więc lepiej pomyśleć wcześniej.

Długie łączniki są do wersji cywilnej - mocowanie do amortyzatora.
Numer 50 na rysunku - A4543200010. Plus nakrętka A0059902951

Krótki łączniki są do wersji Brabus - mocowane do wahacza.
Numer 110 na rysunku - A4543200110. Plus zestaw podkładek i nakrętek nr 150 - A4543230985.

Numerki:
Cywil:
A4543301907 - lewy wahacz, również stary numer A4543300707 był stosowany do 11/04/2005
A4543302607 - prawy wahacz, również stary numer A4543300807 był stosowany do 11/04/2005
Brabus
A4543301907 - lewy wahacz
A4543302007 - prawy wahacz zamienny również z A4543302607

Są dostępne same tuleje do wprasowywania firmy renomowanej firmy Mahle
Kod towaru: 0146100011
Nazwa towaru: TULEJA MITSUBISHI WAH. P.
Cena brutto: 90,63 PLN


Edit:
Konsultacje przyniosły ciekawe informacje.
1. Podobno EPC nie do końca podaje prawdziwe dane. Laughing
2. Na pierwszy montaż szły porządne elementy.
3. W okresie późniejszym zostały wprowadzone oszczędności.
4. W Coltach turbo były/są stosowane miętkie/zwykłe wersje wahaczy. Sztywne wstawiano tylko na początku produkcji modelu.

Prośba do posiadaczy o sprawdzenie co kto tam naprawdę ma na stanie.Laughing
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Geometria najważniejszych punktów zapewne ta sama, a tak to trochę więcej metalowego "mięska", wzmacniającego całość w kierunku uodpornienia na zginanie i skręcanie.
   

Coś w typie, oryginał - staliwny /np. za 450 zł sztuka jak w Citroen Xsara HDi/, a zamiennik - blacha /za nieco ponad 200 zł sztuka/.
Rozbudowa profilu przestrzennego wahacza o dodatkowy element blaszany, zwiększający znacząco sztywność, a być może i nieco inny materiał.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 Kanapa 
Wiesław postaraj się - Co konkretnie i Gdzie?

Edit
OK - witać nadal wiedza z PG nie wywietrzała.

Etap drugi:
Czy jest różnica w mocowaniach pomiędzy wersjami?

[Obrazek: B32060000225.050407.gif&hash=de802e9d50f...4a2f495134]
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#4
 krzyss 
Inny drazek stabilizatora czy o co chodzi ?
 Odpowiedz
#5
 Kanapa 
W Brabusie jest krótki drążek (nr 110) mocowany do wahacza.

[Obrazek: CBA5C732-0A0F-4CF3-97BD-670B30B221E0-337...FE7D9E.jpg]


W pozostałych wersjach jest długi (nr 50) mocowany do amortyzatora.

[Obrazek: Droplinkset-up.jpg]

Zdjęcia z forfour.co.uk


Rysunek bez dostępu do opisu wprowadza w błąd.
Smart technology Laughing.

Dostępny zamiennik jest wszystkimi przyległościami:
A4543200110, MN125838 - Stabilizer control link - cena 50 Euro.
Dla Brabus and Colt turbo,
OEM OYODO 60Z5031OYO - 15 Euro

[Obrazek: 12976668694_6586cd4b86.jpg]
Smart 454 brabus by Kanapa-1, on Flickr

[Obrazek: 12976665934_0b7a0ec618.jpg]
Smart 454 brabus by Kanapa-1, on Flickr
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#6
 obwd-crash 
Drobna różnica w kinematyce - odsunięcie na zewnątrz pojazdu punktu przeniesienia sił z drugiej jego strony, powoduje "usztywnienie" zawieszenia - szybszą reakcję na zmiany pionowe usytuowania koła.
Działanie na zasadzie długości ramienia działania siły - dla cywila krótkie a zatem i mały moment "reakcyjny" oddziaływania drążka stabilizatora, dla "waryjata" dłuższe ramię a tym samym i moment oddziaływania odpowiednio większy.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#7
 jakubo 
Przedewszystkim przydały by się zdjęcia wahaczy tak samo zorientowanych - jeden jest położony odwrotnie. Różni się pewnie właśnie długością. A to ma wpływ na kąt pochylenia koła i co za tym idzie na możliwość zastosowania szerszych opon.
Pomogłem daj [Obrazek: postbit_reputation.gif]
 Odpowiedz
#8
 Kanapa 
(03.03.2014, 20:07)obwd-crash napisał(a): Drobna różnica w kinematyce - odsunięcie na zewnątrz pojazdu punktu przeniesienia sił z drugiej jego strony, powoduje "usztywnienie" zawieszenia - szybszą reakcję na zmiany pionowe usytuowania koła.
Działanie na zasadzie długości ramienia działania siły - dla cywila krótkie a zatem i mały moment "reakcyjny" oddziaływania drążka stabilizatora, dla "waryjata" dłuższe ramię a tym samym i moment oddziaływania odpowiednio większy.

Niby tak ale jednak system jest odwrócony. Confused
Po spojrzeniu w EPC okazuje się że jest odwrotnie niż pisałem w pierwotnej wersji - oszczekuję i poprawiam.
Angole coś piszą o szybszej reakcji w systemie łączników mocowanych do wahaczy. Gorszy komfort ale bezpośrednia reakcja.

Wahacze są identyczne pod względem wymiarowym - jest tylko kwestia sztywności to co opisał OBDW.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#9
 Gizbern 
Dla potwierdzenia, mam ekonomiczną wersję wahaczy
 Odpowiedz
#10
 kacper.diablo 
Potrzebuje Silentblock (tuleja) do przedniego wahacza do cywila 1.5 benzyna. Czy mogę śmiało kupować do colta? czy to są jakieś inne?
Gdyby ktoś miał jakąś stronę lub aukcje z tą częścią byłbym wdzięczny Smile
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu