Temat dotyczy różnicy pomiędzy oryginalnymi wahaczami które były instalowane fabrycznie w forfour wersja Brabus a montowanymi w standardowych modelach. Jak się okazuje na początku było porządnie a później jak zwykle księgowi zwyciężyli.
Mamy zatem takie oto dwa wahacze.
Obydwa są oryginalne z logami smart i mitsu.
Kto widzi różnicę pomiędzy lewym (cywil) a prawym (waryjat)?
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Tu jest taki "miętki" niby z wersji cywilnej:
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Tu jest taki sztywny z wersji zepsutej przez firmę Brabus. Ten konkretnie pochodzi z mojego auta.
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Stan prawie 10 letnich poduszek po 160 000 km. W czerwonych zakreśleniach przyczyna wymiany.
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Zamienniki OEM dostępne na rynku są wykonane w wersji standardowej ale opisano je jako również pasujące do wersji Brabus. .
http://www.moogproducts.com/en-global/Pa...en/Moog/pc#
Przy okazji wymiany wahaczy należy mieć nowe łączniki stabilizatora. Nabywamy najlepiej w wersję wzmocnioną z metalową główką. Zamienniki wytrzymują około 50 000 km w zawieszeniu standardowym.
Stare (oryginalne) ukręcają się przy wymianie wahaczy więc lepiej pomyśleć wcześniej.
Długie łączniki są do wersji cywilnej - mocowanie do amortyzatora.
Numer 50 na rysunku - A4543200010. Plus nakrętka A0059902951
Krótki łączniki są do wersji Brabus - mocowane do wahacza.
Numer 110 na rysunku - A4543200110. Plus zestaw podkładek i nakrętek nr 150 - A4543230985.
Numerki:
Cywil:
A4543301907 - lewy wahacz, również stary numer A4543300707 był stosowany do 11/04/2005
A4543302607 - prawy wahacz, również stary numer A4543300807 był stosowany do 11/04/2005
Brabus
A4543301907 - lewy wahacz
A4543302007 - prawy wahacz zamienny również z A4543302607
Są dostępne same tuleje do wprasowywania firmy renomowanej firmy Mahle
Kod towaru: 0146100011
Nazwa towaru: TULEJA MITSUBISHI WAH. P.
Cena brutto: 90,63 PLN
Edit:
Konsultacje przyniosły ciekawe informacje.
1. Podobno EPC nie do końca podaje prawdziwe dane.
2. Na pierwszy montaż szły porządne elementy.
3. W okresie późniejszym zostały wprowadzone oszczędności.
4. W Coltach turbo były/są stosowane miętkie/zwykłe wersje wahaczy. Sztywne wstawiano tylko na początku produkcji modelu.
Prośba do posiadaczy o sprawdzenie co kto tam naprawdę ma na stanie.
Mamy zatem takie oto dwa wahacze.
Obydwa są oryginalne z logami smart i mitsu.
Kto widzi różnicę pomiędzy lewym (cywil) a prawym (waryjat)?
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Tu jest taki "miętki" niby z wersji cywilnej:
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Tu jest taki sztywny z wersji zepsutej przez firmę Brabus. Ten konkretnie pochodzi z mojego auta.
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Stan prawie 10 letnich poduszek po 160 000 km. W czerwonych zakreśleniach przyczyna wymiany.
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
F4 454 Brabus by Kanapa-1, on Flickr
Zamienniki OEM dostępne na rynku są wykonane w wersji standardowej ale opisano je jako również pasujące do wersji Brabus. .
http://www.moogproducts.com/en-global/Pa...en/Moog/pc#
Przy okazji wymiany wahaczy należy mieć nowe łączniki stabilizatora. Nabywamy najlepiej w wersję wzmocnioną z metalową główką. Zamienniki wytrzymują około 50 000 km w zawieszeniu standardowym.
Stare (oryginalne) ukręcają się przy wymianie wahaczy więc lepiej pomyśleć wcześniej.
Długie łączniki są do wersji cywilnej - mocowanie do amortyzatora.
Numer 50 na rysunku - A4543200010. Plus nakrętka A0059902951
Krótki łączniki są do wersji Brabus - mocowane do wahacza.
Numer 110 na rysunku - A4543200110. Plus zestaw podkładek i nakrętek nr 150 - A4543230985.
Numerki:
Cywil:
A4543301907 - lewy wahacz, również stary numer A4543300707 był stosowany do 11/04/2005
A4543302607 - prawy wahacz, również stary numer A4543300807 był stosowany do 11/04/2005
Brabus
A4543301907 - lewy wahacz
A4543302007 - prawy wahacz zamienny również z A4543302607
Są dostępne same tuleje do wprasowywania firmy renomowanej firmy Mahle
Kod towaru: 0146100011
Nazwa towaru: TULEJA MITSUBISHI WAH. P.
Cena brutto: 90,63 PLN
Edit:
Konsultacje przyniosły ciekawe informacje.
1. Podobno EPC nie do końca podaje prawdziwe dane.
2. Na pierwszy montaż szły porządne elementy.
3. W okresie późniejszym zostały wprowadzone oszczędności.
4. W Coltach turbo były/są stosowane miętkie/zwykłe wersje wahaczy. Sztywne wstawiano tylko na początku produkcji modelu.
Prośba do posiadaczy o sprawdzenie co kto tam naprawdę ma na stanie.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904