Jako, że wiosna na całego, pora zadbać o klimę w aucie.
Podzielę się moim doświadczeniem w temacie.
1. włączyć silnik, włączyć klimatyzację, ustawić obieg zamknięty i wyłączyć silnik i zapłon.
2. dajemy nura w nogi pasażera i pod schowkiem po lewej stronie widzimy obudowę klimatyzacji.
- dla ułatwienia demontujemy obudowę radia i pokręteł - nr 1 na zdjęciu - (na dole 2 torxy 20 i pociągnąć zdecydowanie do siebie), dla łatwiejszej roboty można wyjąć schowek, ale nie ma potrzeby.
- w miejscu litery A jest śruba torx20, wykręcamy
- w miejscu litery B kołek plastikowy, wyjmujemy - w tym celu delikatnie wciskamy środek kołka i podważamy go. Jak wpadnie za wykładzinę, raczej nie do wyjęcia.
- w miejscu litery C śruba torx20, wykręcamy
3. zluzowaną obudowę odchylamy w dół i ukazuje nam się taki widok. W żółtym kółeczku czujnik temp. parownika
4. żeby swobodnie wyjąć czujnik, należy odłączyć jego wtyczkę, złapać szczypczykami i ruszając delikatnie na boki wyciągnąć. Potem należy wpiąć wtyczkę, żeby klima nie wywaliła błędu.
5. po wyjęciu czujnika mamy taki widok
6. następnie wyjmujemy filtr powietrza - bardzo ważne i zamykamy klapkę puszki filtra !
7. bierzemy preparat do czyszczenia klimatyzacji z sondą. Ja stosuję Wurth, starcza na 2 samochody i nie brudzi kostki.
8. sondę wkładamy do otworu po czujniku temp. parownika dobre 20cm, naciskamy puszkę Wurtha na 30 sekund i aplikujemy preparat na parownik. Sondę w trakcie zabiegu wyciągamy prawie do końca i wsuwamy, i gmeramy na boki. Pod autem powinna być mała kałuża tuż za sankami - odparuje bez śladu. Zostawiamy samochód w spokoju na 20-30 minut.
9. Po pół godzinie otwieramy drzwi, wszystkie nawiewy kulowe też oczywiście. Ustawiamy pokrętła jak na obrazku. Włączamy silnik i klimę na maxa w obiegu zamkniętym na 5 minut. Wychodzimy z auta !
10. Po 5 minutach przekręcamy pokrętło nawiewu jak na obrazku i kolejne 5 minut klima kręci na maxa.
11. Po 5 minutach gasimy auto, wciskamy czujnik temp. parownika na swoje miejsce, podłączamy jego wtyczkę, przykręcamy osłonę, nakładamy osłonę konsoli środkowej, wkładamy nowy filtr kabiny - kierunek przepływu powietrza z prawej na lewo, jeszcze raz odpalamy auto, wyłączamy obieg zamknięty, pokręcić nawiewem na nogi, szybę, twarz, żeby wyparował czynnik czyszczący i gotowe.
Szerokiej drogi i świeżego powietrza !
PS.: robione na podstawie zaleceń producenta. W anglojęzycznej instrukcji ustawienia dla Smarta 450 i 452.
Cleaning the evaporator.pdf (Rozmiar: 593,39 KB / Pobrań: 17)
Podzielę się moim doświadczeniem w temacie.
1. włączyć silnik, włączyć klimatyzację, ustawić obieg zamknięty i wyłączyć silnik i zapłon.
2. dajemy nura w nogi pasażera i pod schowkiem po lewej stronie widzimy obudowę klimatyzacji.
- dla ułatwienia demontujemy obudowę radia i pokręteł - nr 1 na zdjęciu - (na dole 2 torxy 20 i pociągnąć zdecydowanie do siebie), dla łatwiejszej roboty można wyjąć schowek, ale nie ma potrzeby.
- w miejscu litery A jest śruba torx20, wykręcamy
- w miejscu litery B kołek plastikowy, wyjmujemy - w tym celu delikatnie wciskamy środek kołka i podważamy go. Jak wpadnie za wykładzinę, raczej nie do wyjęcia.
- w miejscu litery C śruba torx20, wykręcamy
3. zluzowaną obudowę odchylamy w dół i ukazuje nam się taki widok. W żółtym kółeczku czujnik temp. parownika
4. żeby swobodnie wyjąć czujnik, należy odłączyć jego wtyczkę, złapać szczypczykami i ruszając delikatnie na boki wyciągnąć. Potem należy wpiąć wtyczkę, żeby klima nie wywaliła błędu.
5. po wyjęciu czujnika mamy taki widok
6. następnie wyjmujemy filtr powietrza - bardzo ważne i zamykamy klapkę puszki filtra !
7. bierzemy preparat do czyszczenia klimatyzacji z sondą. Ja stosuję Wurth, starcza na 2 samochody i nie brudzi kostki.
8. sondę wkładamy do otworu po czujniku temp. parownika dobre 20cm, naciskamy puszkę Wurtha na 30 sekund i aplikujemy preparat na parownik. Sondę w trakcie zabiegu wyciągamy prawie do końca i wsuwamy, i gmeramy na boki. Pod autem powinna być mała kałuża tuż za sankami - odparuje bez śladu. Zostawiamy samochód w spokoju na 20-30 minut.
9. Po pół godzinie otwieramy drzwi, wszystkie nawiewy kulowe też oczywiście. Ustawiamy pokrętła jak na obrazku. Włączamy silnik i klimę na maxa w obiegu zamkniętym na 5 minut. Wychodzimy z auta !
10. Po 5 minutach przekręcamy pokrętło nawiewu jak na obrazku i kolejne 5 minut klima kręci na maxa.
11. Po 5 minutach gasimy auto, wciskamy czujnik temp. parownika na swoje miejsce, podłączamy jego wtyczkę, przykręcamy osłonę, nakładamy osłonę konsoli środkowej, wkładamy nowy filtr kabiny - kierunek przepływu powietrza z prawej na lewo, jeszcze raz odpalamy auto, wyłączamy obieg zamknięty, pokręcić nawiewem na nogi, szybę, twarz, żeby wyparował czynnik czyszczący i gotowe.
Szerokiej drogi i świeżego powietrza !
PS.: robione na podstawie zaleceń producenta. W anglojęzycznej instrukcji ustawienia dla Smarta 450 i 452.
Cleaning the evaporator.pdf (Rozmiar: 593,39 KB / Pobrań: 17)