Vercynogetorix
27.04.2014, 10:35
zrywne to niekoniecznie to czego szukam,
przykład:
octavia 2013 jest zrywna, zbiera się elegancko na niższych biegach, ale skrzynie ma taka że 4 jest nieobecna bo 5 wskakuje przy 60 a 3 jest do 55, w efekcie powyżej 100, wyje, żre i słabo ciągnie
powiedz lepiej jak sie spisuje w autostradówce, tj odejście przy 110-140 i ekonomia spalania
Vercynogetorix
27.04.2014, 22:02
mam rozumieć że na 5 biegu przy 120kmh wciskam gaz i mnie nie ma? czy wciskam gaz i prędkość się dynamicznie zwiększa, czy wciskam gaz i autko jedzie szybciej.
Kanapa
Liczba postów: 6.131
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Nie bardzo rozumiem.
5 nie jest typowym nadbiegiem że wciskasz gaz i się wlecze. Wciskasz gaz i przyśpiesza dynamicznie.
Jeżeli jednak chcesz poszaleć to wymagana raczej jest redukcja na ten bieg na którym możesz mieć te 5.500 obrotów.
Vercynogetorix
28.04.2014, 19:29
Hej,
To zamykajac temat, przy jakiej predkosci na 4 i 5 biegu kreci na 5500?
Vercynogetorix
07.05.2014, 13:41
@Kanapa poczytałem o mivec i w sumie to znaczy że mocniejszy silnik lepiej funkcjonuje przy mniejszym zapotrzebowaniu na moc. Opinie o silnikach z mivec są raczej słabe, głównie chodzi tu o awaryjność (starałem się szukać info o tej generacji). Jak to odnosi się do ekonomii jazdy przy większej prędkości?
Kanapa
Liczba postów: 6.131
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Praktycznie wszystkie silniki benzynowe Mitsu są wyposażone w Mivec.
Do 140-160 jest OK - trzeba naprawdę cisnąć aby mieć te 5.500 obrotów.
Skrzynia nie ma krótkich przełożeń.
mroziu22
Liczba postów: 1
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: mroziu
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sławków
smart forfour 1.5
mroziu22
11.04.2016, 22:18
i co jak tam brabus, widać że smart sie spodobał
ja mam 1.5 i to zaku.rwia, a co dopiero 1.5T