Zmieniając koła letnie na zimowe, zgodnie z zalecanymi rozmiarami opon (na dodatek kombinacje wpisane w papierach samochodu), spodziewałem się dodatkowego obniżenia samochodu .
Według moich wyliczeń:
205/40 R17 na 195/50 R15 - przód obniży się o około 1 cm
225/35 R17 na 195/50 R15 - tył o 0,65 cm
(zakładając, że opony są nowe).
Ponieważ w moim wypadku opony letnie były nowe, a zimowe, to takie na jeden sezon, z bieżnikiem ok. 5mm, przód obniżył się o ok. 1,3 a tył o ok 1 cm.
Wystarczyło to abym nie mógł wjechać na myjkę tunelową, na której zawsze myłem "czerwonego". Na letnich kołach, Monoblock 17" leciutko szorował po listwie prowadzącej koło przez tunel myjki. Na zimówkach zahaczyłem tak, że nie dało się wjechać .
Na szczęście zahaczyłem tylko jakimś wzmocnieniem, kawałek wytłoczonej blachy przykręcany do belki podłogi .
W przyszłym roku planowałem zakup nowych opon zimowych i chyba zdecyduje się jednak na kombinację typowo brabusową:
185/55 R15 - przód obniży się tylko o 0,55 cm
205/50 R15 - tył jeszcze mniej o 0,15 cm
tym bardziej, że z oponą 185/55 R15 możliwe jest stosowanie łańcuchów przeciwśniegowych.
Z tak niskim zawieszeniem pewnie będzie można dorobić jako pług śnieżny
pozdrawiam
smart452
Według moich wyliczeń:
205/40 R17 na 195/50 R15 - przód obniży się o około 1 cm
225/35 R17 na 195/50 R15 - tył o 0,65 cm
(zakładając, że opony są nowe).
Ponieważ w moim wypadku opony letnie były nowe, a zimowe, to takie na jeden sezon, z bieżnikiem ok. 5mm, przód obniżył się o ok. 1,3 a tył o ok 1 cm.
Wystarczyło to abym nie mógł wjechać na myjkę tunelową, na której zawsze myłem "czerwonego". Na letnich kołach, Monoblock 17" leciutko szorował po listwie prowadzącej koło przez tunel myjki. Na zimówkach zahaczyłem tak, że nie dało się wjechać .
Na szczęście zahaczyłem tylko jakimś wzmocnieniem, kawałek wytłoczonej blachy przykręcany do belki podłogi .
W przyszłym roku planowałem zakup nowych opon zimowych i chyba zdecyduje się jednak na kombinację typowo brabusową:
185/55 R15 - przód obniży się tylko o 0,55 cm
205/50 R15 - tył jeszcze mniej o 0,15 cm
tym bardziej, że z oponą 185/55 R15 możliwe jest stosowanie łańcuchów przeciwśniegowych.
Z tak niskim zawieszeniem pewnie będzie można dorobić jako pług śnieżny
pozdrawiam
smart452