Dziś po raz pierwszy wybrałem się na naszą autostradę A1 moim Smartem. ogólnie na 5 biegu 130 jedzie spokojnie, ładnie się zbiera , wyprzedzane tirów i innych emerytów dość fajnie wychodzi. Natomiast zastanawia mnie 6 bieg. Niby jest fajny ale, no właśnie max obroty wg obrotomierza jakie udało mi się wykręcić to niecałe 3k, a prędkość mi malała do ok 120 / 100 zależnie czy było płasko czy lekko pod górę. Mimo chęci nic więcej nie udało mi się na tym 6 biegu wymodzić. o co chodzi z tym biegiem, ogólnie niby fajny bo silnik mniej obrywa obrotami.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
6 bieg
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
U mnie też, w każdym cdi budzik zamykam na 6 biegu.
Pomarańczowy (z 2000) dociąga do około 160km/h - ale tylko na niemieckiej autostradzie Pozostałe (cabrio i coupe - obydwa z 2005) do około 140km/h i dostają wtedy jakiejś czkawki - wina programu/remapu
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!! (26.06.2017, 15:40)MariuszB napisał(a): Sprawny CDI na 6'tce bez problemu osiąga V-max katalogowy, nawet jadąc pod niewielkie wzniesienie / pod wiatr. Na SD kilka razy juz byl i na ten temat cisza. ma inne bledy ale nie zwiazane z EGR czy turbina. fakt ze troche olej z niego kapie , ale to jedna kropla po nocy stania i to podobno ten model tak ma. Oleju nie bierze nie ubywa. Co ciekawe na 5 zamykam licznik prawie. bardziej mi to pasuje na jakis nadbieg, bo ewidentnie jest 3000obr.min i koniec. za miesiac bede u mechanika robil mu wieksza naprawe to sie obada go dokladniej. pytanie czy ma znaczenie ze ten samochod stal niejezdzony ponad 5 lat i dop[iero pierwszy raz od tych 5 lat mial wrzucony 6 bieg
Dzis sprawdzilem jak mam u siebie.6 da sie wogole wlaczyc od 60 kmh-wczesniej nie wchodzi.Wiec wlaczam 6-tke przy 60 i gaz w podloge.Wskazowka predkosciomierza pomalu idzie do gory.Po przekroczeniu 80 kmh juz nieco szybciej.Po przekroczeniu 100 juz calkiem zwawo da sie rozpedzac.Nie ma tez problemu wyprzedzac na 6-tce od 80kmh.Radze zmierz cisnienie doladowania a jeszcze lepiej zamontuj na stale wskaznik doladowania wtedy na bierzaco bedziesz wiedzial co w smarcie piszczy.Majac wskaznik doladowania udalo mi sie zaobserwowac ze cisnienie doladowania nieznacznie zmienia sie nawet przy tankowaniu ON na roznych stacjach paliw.
porobię testy, ja akurat mało tras na razie jeżdżę, paliwo tankuje zawsze to lepsze (Lotos, Orlen) ale co oni tam mi dają to kto to wie Ale jak będę następnym razem na autostradzie to się pobawię z różnymi wariantami opisanymi przez Ciebie. Mi ten 6 bieg nie jest jakoś specjalnie do niczego potrzebny żeby zamykać licznik, pytanie bardziej z ciekawości
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Smart ForTwo 4 bieg "zamula" | KlawyKrystek | 3 | 708 |
09.08.2023, 15:40 Ostatni post: KlawyKrystek |
|
[450] Dźwięk spod hamulca - 1 bieg - 3 kreski | ari23l | 1 | 899 |
16.04.2022, 21:56 Ostatni post: raffa |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości