Ten moduł szyb jest uniwersalny,czy dedykowany do Smarta?
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim smarcie ?
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(28.02.2017, 20:18)ŁYSY13 napisał(a): To jest bracie wynalazek Ja mam moduł domykania szyb, działa na zasadzie: wyłączona stacyjka, wychodzisz, zamykasz auto i ten sygnał aktywuje moduł który domyka okna, szyberdach. Jak masz włączoną stacyjkę w pozycję 1 i zaryglujesz drzwi przyciskiem na kokpicie to się nic nie stanie. Nie wiem jak się w cabrio steruje dachem więc ci nie powiem czy to się zda. Z każdych drzwi trzeba po jednym kabelku wyprowadzić od przełączników szyb i jeden od szyberdachu w moim przypadku. Jak się cieplej zrobi to dokończę zabawę i podłączę go do końca.
Star diagnoza trójmiasto.
Hej
Cieszę się, że się podoba. Moduł jest uniwersalny w sensie będzie działać w każdym aucie gdzie zasilanie silnika idzie przez włącznik. (czyli do włącznika dochodzi + i - oraz przewody idące bezpośrednio do silnika od podnoszenia szyb). Ten układ działa jak taki włącznik tylko inteligentnie przytrzymuje dłużej pozycję wciśniętą. Nie ma on funkcjonalności domykania szyb, aby to zrealizować to trzeba by dociągnąć stały + (ten co jest we wtyczce znika po wyłączeniu stacyjki) i potrzebny by był sygnał kiedy domykać szyby. Myślałem o tym, żeby podpiąć się np siłownik od zamka i aktywować domykanie sekwencją np zamknij - otwórz - zamknij w ciągu 5 sek, ale mi akurat najbardziej brakowało automatycznego opuszczania i podnoszenia (często poruszam się po miejscach, gdzie muszą IDkiem otworzyć szlaban lub pobrać bilecik z automatu parkingowego) więc nie zrobiłem tego. Czy można by to zrobić także do automatycznego zamykania dachu, nie wiem jak to jest zrealizowane w cabrio, ale pewnie można. Ten moduł mam zlutowany na płytce uniwersalnej (bo potrzebowałem jedną sztukę), mogę narysować schemat i może ktoś z zaprojektuje do tego płytkę np w Eagle, ja już tak dawno nie korzystałem z takiego softu, że musiałbym się nauczyć od nowa. Elementy potrzebne to dwa przekaźniki SPDT 15A+, mikroprocessor atTINY13, układ do pomiaru prądu ACS712 i parę rezystorów, kondensatorów i stabilizator, kod do procka też udostępnię. Jakby to miało być mega uniwersalne to musiałbym dopisać procedurę programowania prądu wyłączenia (obecnie ustawione jest na stałe na 9A, silnik w smarcie podczas podnoszenia bierze w okolicy 5A, a po zablokowaniu 15A). pozdrawiam
wypralem Parowym urządzeniem fotele, odkręciłem i pod fotelami ładnie wyodkurzałem, wsadziłem w końcu też ten pii wężyk do wstecznej wycieraczki, wypadł już chyba 3 raz w tym roku.. przy okazji wyłamałem wycieraczkę ze szkła więc za parę dni zamontuję nową.
za 1000 km olej mnie czeka.. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem | Boss | 11 | 10.185 |
03.11.2008, 21:47 Ostatni post: Boss |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości