Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Ha! Co ja mam, a haa! :-)

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Ha! Co ja mam, a haa! :-)
#21
 kmodzele 
Rzeczywiście, mam "niepotrzebną" kierownicę. Przejeżdziła ze mną 2 lata i 9 miesięcy i 50.000 km. Siłą rzeczy nie wygląda jak nowa. Ale nie jest taka wytarta . wyświecona, jak się widzi w mocno używanych smartkach.
W zasadzie robi pozytywne estetycznie wrażenie.
Nie miałem żadnej stłuki (no, jedna maleńka, tydzień po kupieniu Żona zrobiła mu przodem ślad zderzakiem auta jadącego z przodu). Jeśli w salonie sprzedali mi auto z poduszką, i w czasie wymiany nie wyjęli jej to jest tam ta poduszka. Nie mam pojęcia ile za nią chcieć.
500 zł?
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz
#22
 Gość 
Chcialem dopowiedzieć kilka słow odnośnie programowania kierownicy:to że czekałeś w serwisie tyle czasu to nie wina smart center w Polsce ale niemców którym wysyła sie prośbe o przysłanie kodu aktywacyjnego Tan ,serwis z tego nic nie ma a Niemcy mają w nosie to że ktoś czeka ,za głupim kodem do kluczyka trzeba niekiedy czekać kilka godzin .Co do połaczenia kabelkami skrzydlatej kieronicy to już chyba troche trudniej bedzie -bo jak sobie wyobrażasz kierowanie z przewodzikami puszczonymi obok kolumny?przewody sygnałowe biegną do spręzyny spiralnej poduszki (a także sygnał dzwiekowy oraz czujnik połozenia kierownicy w pojazdach z esp)z tamtad do modułu sam a z niego dopiero szyną can do Meg (modułu silnika,sprzęgła,skrzyni i przepustnicy)
 Odpowiedz
#23
 kmodzele 
Zanim serwis doszedł do tego, że muszą jakiś kod zamówić, bo bez tego ani dudu, minęło z 6 godzin. Moim zdaniem powinni to wiedzieć gdy biorą się za taką robotę. I na początku po pierwsze poinformować mnie o tej konieczności, po drugie na poczatku podać cenę tej usługi, a po trzecie zamówić kod na początku i w między czasie (*zanim kod wróći z Niemiec) brać się za swoją działkę.
Tymczasem z niewiedzy serwisu, czekałem tam kilka godzin dłużej, a o konieczności zakupu kodu (i tym samym podniesieniu ceny za opercaję) powiadomiono mnie właśnie dopiero po 6 godzinach siedzenia w serwisie. Gdy już miałem wszystkiego serdecznie dosyć i gdy już kierownice były wymienione.
Nie twierdzę, że polski smart-center ma jak w puchu. Ale czemu to ja mam obrywać za wszystko?

To w kwesti kodu,
a w kwestii kabelka
nie jestem pewny, do czego "pijesz". Pisałem, że moim zdaniem podłaczenie fizyczne kierownicy powinno trwać max kilkanaście minut.
A w materii pontazu kierownicy bez podłączania komputera i wprowadzania kodu: to, że kierownica ma przełączniki implikuje obecność stosownych styków pomiędzy nią i kolumną kierownicy. Tu żadnych "wiszących kabelków" nie tworzyłbym. Dopiero wyszedłbym z kablami z kolumny kierownicy do przełącznika wajchowego. Ale oczywiście nie mam pojęcia jak ta wiązka wygląda. Być może nie ma zupełnie możliwości się w nią wpiąć. Wtedy operacja podłączenia kierownicy z przełącznikami bez kodu i komputera byłaby niemożliwa. I tak pewnie jest.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz
#24
 bluemotion 
zmobilizowany przez Kmodzele, bo marzyłem o tym już dawno, też zainstalowałem u siebie magiczne łopatki zwane skrzydełkami. temat zgłębiałem dość długo, ponieważ oczywiście w SC nikt nic nie wiedział, poza tym, że muszę kupić nową kierownicę oraz, potrzebują kody z fabryki aktywujące kierownicę. Bo badaniach internetowych i pytaniach za gramanicą, tam jest zaskakująco dużo miłych ludzi, wiem już co następuje:
modele do Mk6 czyli do 2002 (po ludzku benzyna 599cm a cdi przed 2gen czyli bez ESP) nie trzeba kodów, potrzebna jest magiczna skrzynka znana jako PCB (paddleshift control box). Od 2003 nie trzeba żadnych kabli skrzynek ani nic takiego (tylko kierownica), ale za to pozostaje tylko serwis i fabryczny kod aktywujący.
Opiszę kwestię od mk1-6 bo można to zrobić samemu:
1. potrzebna kierownica (org ze skrzydełkami) lub samoróba (temat rzeka...), ja kupiłem na allegro 299pln goła
2. PCB + okablowanie, na ogół w zestawie, zakup smart-parts-direct.com, około 660pln z wysyłą. Dzieki Denis za pomoc, nie tylko bardzo szybko zorganizował wysyłkę,a le pomagał mailowo,smsowo czy tel przez cały montaż, zawsze odpowiadał na dziwne pytania, rozrysował schemat podłączenia kiery, ogólnie bardzo fajny i uczynny człowiek!
3. robocizna, za mnie zrobił to warsztat (brak czasu) można samemu około 2-3h, trzeba rozebrać środek, wyjąć fotele, żeby dostać sie pod lewarek zmiany biegów i mieć pięciokątne torxy. Samo podłączenie banalne. Wpina sie w kostki i trwa 10sekund, dwa kable prowadzimy do kolumny kierowniczej i podpinamy pod przewód klaksonu zanim jeszcze wchodzi w tzw taśmę. Cała sztuka polega na tym, że w kierownicy są rezystory o różnych wartościach podono shift down 900ohm, shift up 1600ohm, klakson 0 Ohm, box odczytując te wartości wie co robić. Nie pytajcie dokładnie jak, nie jestem elektronikiem, tak mi tłumaczono Wink . Układ jest plug'n'play żadnych kodów ani nic takiego. Są dwie ważne rzeczy:
a) podczas montażu nie bawić sie zapłonem bo wyskoczy błąd poduszki (SC wita...) oraz
b) pech który mnie spotkał Crying , PCB są org produktem Brabus ( więc śmiało mogę logo brabus na klapke kleić!), ale oficjalnie nie są już dostępne w serwisach, z tego co wiem, więc jeśli jakiś problem musicie rozmawiać ze sprzedawcą. U mnie okazało sie, że boxik zmienia biegi w dół przy 170 Ohm góra 550 Ohm, więc wartości z kierownicy nie powodowały żadnej akcji Sad . Znalezienie tego problemu chwilę trwało, jak się łatwo domysleć..... Ze względu na koszty przesyłki ( Denisowi, który montował takich boxów kilkanaście zdarzylo się to 2 raz, to jest pech), doradził abym zmienił rezystory w kierownicy na wartości konkretne dla tego boxa. Brzmi łatwo, ale takie nie jest. Na szczęscie znajomy elektronik to załatwił (podobno są równolegle z jakimś centralnym rezystorem i trzeba to dobrze policzyć, samo wstawienie rezystorów o takich wartościach spowoduje jeszcze wiekszy chaos). Po tym wszystkim w końcu działa i jest EXTRA!
Troche long, ale może komuś się przydadzą takie info....

Jest też wersja bardzo econ! Aktualną kierownicę przerabia się tak, że lewy klakson bieg dól, prawy bieg góra, dół klaksonu trąbi... opisy są w sieci, ew. guziczki w ramionach kierownicy, rezystorki schowane pod poduszką i też działa. Dla każdego coś miłego Very happy
 Odpowiedz
#25
 waflo 
bluemotion wielkie dzieki za przejrzyste naswietlenie calej sprawy...tylko jedne pytanie, czy ten modul PBC znajduje sie na tej stronie http://www.smart-parts-direct.com bo jakos go znalezc nie moge.

p.s. kupywalem u nich tylne amortyzatory, tanio i szybko, polecam.
 Odpowiedz
#26
 bluemotion 
na stronie nie ma, kontaktujesz sie z nim mailowo i nabywasz karta kredytowa, tak ja zrobilem przynajmniej
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  kupiłem navigację i mam pytanie 18 6.869 03.03.2009, 18:56
Ostatni post: Guest
  pośpiewałbym ale nie mam 3 3.057 24.09.2008, 09:12
Ostatni post: Guest
  Mam PRAWKO :) kmalinek 9 4.241 18.10.2007, 07:40
Ostatni post: Guest
  MAM SMARCIKA :) 6 3.390 20.05.2007, 17:46
Ostatni post: Guest
  Mam do was pytanie... 4 2.614 06.08.2005, 23:51
Ostatni post: kmodzele



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu