Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Losowe Odpalanie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Losowe Odpalanie
#1
 lazek 
Witam
Jestem posiadaczem SMARTA 0.8cdi z 2001r. Auto ma tak ,ze odpala bez problemu a czas nie chce odpalić. Problem z odpalaniem jest losowy czasem co 5 dni nie chce zapalić czasem co 2 tygodnie pali jak mu się podoba. Przy odpalaniu wszystkie kontrolki działają tak jak powinny, akumulator nowy, rozrusznik normalnie kreci, ale auto nie odpala. Po upływie 15min odpala bez problemu. Wczoraj bylem w serwisie podłaczyli go pod kompa ale nie ma żadnych błędów. Proszę o pomoc!!! Może ktoś miał taki problem?
 Odpowiedz
#2
 Gość 
Nie ma problemu na którymś wtrysku albo na szynie paliwa? Tzn, czy jest odpowiednie ciśnienie na szynie (common rail Wink ?), a może jakiś wtrysk się zawiesza i puszcza ciśnienie w przelew?
 Odpowiedz
#3
 JarekCDI 
Miałem podobne objawy i po dokładnym oburzeniu wtrysków okazało się ze środkowy trochę cieknie (taki lekki zaciek tak jakby smoły) wiec wymieniono uszczelkę miedziana na wtrysku i jak ręka odjąć koszta były bardzo ciekawe wszystko robione w ASO bo mechanicy sie bali ze głowice rozwala przy wyciąganiu uszczelka to koszt 3.76 !!!! a robocizna 189.50 i w ciągu 2h AUTO GOTOWE
JarekCDI
 Odpowiedz
#4
 Lolek 
Stawiam na pompę paliwa, zawiesza się i tyle. Smile
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#5
 lazek 
Byłem dziś podłączyć auto pod komputer, wykazywał on ciśnienie 600 barów na szynie i pokazał błąd 3 wtrysku. Serwisant sprawdził wtryski i niby wszystkie działają. powiedział, że prawdopodobnie problem leży w okablowaniu wtrysku. Zastanawiam się pompom wysokiego ciśnienia, tak jak to pisał kolega wyżej. Jak można sprawdzić tą pompę? Czy komputer pokaże błąd zarówno wtedy jak pompa dział, jak i w chwili kiedy nie działa(zatnie się)?
 Odpowiedz
#6
 Lolek 
Obawiam się że nie. Nie ma tam żadnego czujnika działania ponieważ jak pompa nie działa to i silnik nie działa. Smile
Lolek - motoparalotniarz
 Odpowiedz
#7
 Gość 
Witam Wszystkich SMARCIARZY!!!!!HELP HELP HELP!!!od 3 dni mam problem ze swoim Smarkiem ---rano odpalam ,swiatelka swieca ,przekrecam kluczyk i cisza COS tylko robi TRYK, TRYK, TRYK!-
mysle- padlo aku-laduje go i smark odpala ,caly dzien zchowuje sie bez zarzutu,kolejny ranek sytuacja sie powtarza i tylko TRYK TRYK- ,kupuje nowy akumulator i caly dzien jest OK!!!kolejny ranek znowu TRYK TRYK ,swiatelka swieca i dalej cisza.Chce nadmienic ze rozrusznik jest nowy -7 miesiecy.Pojechalam do warsztatu i po 6h facet powiedzial mi ,ze komputer nic nie wykryl
Horror!!!!
Jeszcze mam pytanko do czego sluzy czarna wyciagana kostka /bo ona wlasnie robi tryk tryk/w kabinie pod kierownica.

prosze o pomoc WSPANIALYCH FACETOW Z FORUM Crying
 Odpowiedz
#8
 Gość 
Cytat:IVA napisał(a):
Witam Wszystkich SMARCIARZY!!!!!HELP HELP HELP!!!od 3 dni mam problem ze swoim Smarkiem ---rano odpalam ,swiatelka swieca ,przekrecam kluczyk i cisza COS tylko robi TRYK, TRYK, TRYK!-
mysle- padlo aku-laduje go i smark odpala ,caly dzien zchowuje sie bez zarzutu,kolejny ranek sytuacja sie powtarza i tylko TRYK TRYK- ,kupuje nowy akumulator i caly dzien jest OK!!!kolejny ranek znowu TRYK TRYK (...)

Jedź do elektryka i niech sprawdzi upływ prądu. Bo coś Ci mocno rozładowuje akumulator.

A to TRYK TRYK to nic innego, jak głupiejący przekaźnik przy zbyt niskim napięciu (to w 99% efekt, a nie przyczyna odpalania).
 Odpowiedz
#9
 Gość 
THX za odpowiedz-problem lezy w tym ze uzywam tego Smarka w Anglii,i naprawa tu odbywa sie tak:test na komputerze ,jezeli nic nie wykaze,to serwis umywa rece ,chyba ze padnie jakis modul ,ktorego w calosci mozna wymienic to wymieniaja.Mialam juz nauczke w innym aucie ,oddalam do serwisu ,powymieniali wszystko co sie dalo a usterki nie usuneli i kazali zabrac nie naprawione auto,dopiero pod domem zobaczylam przebicie na kablach od swiec,wymienilam go i wszystko wrocilo do normy.Wczoraj dzwonil do mnie mechanik/serwis Smarta/i powiedzial zeby zabrac auto bo na kompie jest OK,ale dalej nie odpala.W sobote chce sie dobrac do kabli,ktore ewentualnie moga robic zwarcie-prosba moja to ktore wiazki sa najbardziej podejrzane o rozladowywanie aku i jak najlepiej sie do nich dobrac!!!!!!!!Pozdrowienia dla wszystkich SMARCIARZY Smile
 Odpowiedz
#10
 Gość 
Wejdź do Tesco i kup miernik wielofunkcyjny (najważniejsza będzie opcja - amperomierz) za 5 funtów. I zrób z nim co następuje:

1. przełącz go na pomiar mA (zakres do 1A)
2. ściągnij plusową klemę z akumulatora
3. zetknij jeden kabel amperomierza z klemą, drugi z zaciskiem akumulatora
3. odczytaj pobór prądu na mierniku (maks. dopuszczalny to ok. 0,3 A, wskazane - 0).

Próby należy robić na wyłączonej stacyjce i wszystkich odbiornikach, a więc w takim stanie, w jakim auto stoi na parkingu. Jeżeli pobór prądu jest znaczny, należy wyciągać kolejno bezpieczniki i obserwować wskazania miernika. Spadek poboru prądu po wyjęciu któregoś bezpiecznika oznacza, że w obwodzie z tym bezpiecznikiem jest zwarcie lub inna usterka (zaśniedziałe styki np.).

Jeżeli wyjęcie bezpieczników nic nie da, pozostaje robić to samo z przekaźnikami (nie wszystkie obwody mają bezpieczniki). Warto również pamiętać o instalacji niefabrycznej, mogące mieć swoje bezpieczniki (np. alarm).

U mnie powodem rozładowywania akumulatora było radio (podtrzymanie pamięci).
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450] Odpalanie na po pych. Jarro 14 15.961 14.01.2023, 16:01
Ostatni post: brutal123
  Ciężkie odpalanie ruciu 6 3.532 01.11.2015, 21:46
Ostatni post: przemo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu