Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Nowy SMART

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Nowy SMART
#1
 etamin 
Mam ptanie, czy ktoś ma już nowego SMARTA? Co o nim powiecie? Bo mnie nie podoba się w nim kilka rzeczy, a chcę go kupić:
1. Po co zmieniono silniki z Mercedesa na Mitsubishi?
2. Po co zwiększono ich pojemność (droższe ubezpieczenie) przy tej samej mocy ?
3. Po co zwiększono o 19,5 cm długość?
4. Nie widzę specjalnej różnicy w wielkości bagażnika (szerszy o ok. 5 cm 160/220dm^3 podobno).
5.Czy naprawdę był za ciasny na szerokość (poszerzono go o 4,5 cm)?
6. Usunięto boczne schowki w bagażniku a wprowadzono w klapie bagażnika?
7.Zmieniono zamocowanie osłony bagażnika na rzepy z dołu???
8.Jak sprawują się rolety osłaniające szklany dach i bagażnik(chyba muszą się psuć z czasem)?
9. CENA !!! (W mojej opcji ponad 50 000 zł i to bez radia, bez skóry na siedzeniach, bez podgrzewanych siedzeń, bez navigacji itp.
Pozdrawiam.
 Odpowiedz
#2
 kmodzele 
Ooo, to dobry temat.

1.
Po co wykorzystują silniki Mitsubishi?
Nie wiem. Ale wydaje mi się, że przy małej produkcji, nie opłaca się konstruować nowego silnika. Taniej jest kupić licencję, czy gotowy produkt. Koszt skonstruowania nowego silnika jest taki sam, niezależnie, czy będzie produkowany w ilości 60.000 rocznie, czy 600.000 rocznie. Ale opłacalność skonstruowania silnika jest zgoła odmienna (dzielisz go przez n, albo przez 10n). Pewnie nauczeni doświadczeniem „starych smartów”, uznali, że tym razem przyoszczędzą.
Miejmy nadzieję, że produkt mitsubishi nie będzie gorszy od mercedesowego Smile

2.
No tu się nie zgodzę z Kolegą. Stare silniki miały bodajże 54 KM i 61 KM (30 KM dizel) mocy. Tymczasem nowe mają 61 KM, 71 KM i 84 KM. (45 KM dizel). Wersje Brabus nie są wyjątkiem od reguły (75 KM -> 98 KM). Czyli wzrost pojemności poszedł razem ze wzrostem mocy. A tym samym WRESZCIE ze zwiększeniem przyspieszenia. Wreszcie „cywilny” smart dochodzi setki w ok. 11 s, a nie 16… Moim zdaniem (o ile prawdą jest, że nowe pojemności implikują większe opłaty), warto jest zapłacić więcej za „opłaty” Smile

3.
Długość zwiększono, po to by było wygodniej, pakowniej i stabilniej. Też mi się nie podoba, że nowy smart nie ma już okrągłych 2,5 m długości. Ale jakoś to przeboleję. Ostatecznie chyba wszystkie modele wszystkich marek wraz z odmładzaniem się, rosną. W tym wypadku długość była symboliczna. Tego symbolu szkoda.

4.
Zmiana pojemności bagażnika ze 160 do 220 l to wzrost o 37%. To tak, jakby w innym aucie powiększono proporcjonalnie pojemność bagażnika z 400 do 550 l. No jednak jest różnica. Pewnie, można powiedzieć: „60 litrów? Phi.” Ale jak masz pakunki, które ledwo wchodziły do starego wozu, albo tym bardziej - gdy nie wchodziły, to te 60 l mogą okazać się zbawienne. Przy codziennym używaniu może się tego nie zauważyć, ale przy większych zakupach, albo przy zabieraniu bagaży na dłuższy wyjazd to sporo. Pogadaj z osobami, które wyjeżdżały smartem za granicę na miesiąc Smile

5.
O zwiększeniu szerokości też mam swoje zdanie, Jeśli chodzi o wnętrze, to zbyt obszernie w smarcie nie jest. Kilka centymetrów daje poprawę. Jeśli chodzi o rozstaw kół (niestety nie znam rozstawu w poprzednim wozie), to też zwiększenie tego parametru daje poprawę stabilności. Niektórzy wstawiają tzw dystanse w koła, by poprawić rozstaw kół o 2-3 cm. Tu dostajemy to „w prezencie” 
W sumie powiększenie rozstawu kół i rozstawu osi dało dobry efekt – auto jest naprawdę stabilniejsze i mniej podskakuje na dziurach. To czuć.

6.
Rzeczywiście zniknęły boczne schowki w bagażniku (o ile pamiętam, to był tylko jeden - po prawej. Ale teraz masz przegrodę bagażnika z kieszenią, a schowek w klapie też nie zaszkodzi. Eee, chyba nie jest gorzej.

7.
Nie wiem, nie zauważyłem.

8.
Rolety od bagażnika - to nie jest nowy patent. Stosowane są w wielu różnych autach. I co, psują się? Ja tam wolę roletę, niż tkaninę siłą naciąganą jak w starym smarcie.
Roleta na dachu, rzeczywiście mi się nie podoba. Tkanina po prostu zwisa mocno w dół (wybrzusza się) i zaczepiam o nią głową (nie mam auta, tylko nim jeździłem). Ale nie wszyscy mają ponad 190 cm wzrostu. Natomiast jest chyba bardziej estetyczna niż ten kawałek plastiku w starym smarcie. Niektórzy na starą zasłonę narzekali - że stuka! Mi nie stukała. Myślę, że oba rozwiązania mają wady i zalety. Trudno jednoznacznie rozstrzygnąć, które jest lepsze. Jest szkoła otwocka (Twoja) i falenicka (smartowa).

9.
Cena smarta jest KOSZMARNIE wysoka. Dla przykładu ja sobie „zestawiłem smarta za 62000 zł, a Toyota Aygo z podobnym wyposażeniem kosztuje 41.000. Ale nie można powiedzieć, że nowy smart jest droższy od poprzednika. Ceny są porównywalne, a pojazd jest nowocześniejszy (i większy i szybszy).
Uważam, że generalnie Polaków nie stać na smarta. Cena jest wygórowana. CHYBA gdyby kosztował 60% swojej ceny (pewnie byłaby to wciąż opłacalna cena), miałby większe wzięcie. Ale na marketingu i finansach się nie znam.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz
#3
 waflo 
1.
Po co wykorzystują silniki Mitsubishi?
Z tego co wiem to wlasnie silnik tego producenta znalaz miejsce pod maska Smarta ForFour. Nie slyszalem o jakis typowych uszkodzeniach tej jednoski wiec wnosze, ze sie sprawdzila. Japonczycy od lat produkuja silniki malych pojemnosci (takze turbodoladowane) i wychodzi im to calkiem niezle, nie bez powodu slyna z bezawaryjnosci. Europejczycy raz sprobowali i jak widac na przykladzie 599ccm srednio im to wyszlo. (spojrzcie jakie auto bylo najszybsze na cwierc mili: http://www.onsmart.co.uk/content/view/66/76/)

2.
Wieksze pojemnosci, wieksza moc. Dodatkowo najslabszy silnik z oferty nie ma (chyba) turbiny wiec jego zywotnosc powinna byc znacznie dluzsza nie bardziej wyzylowanych doladowanych jednostek...

3.
Dlugosc poprzedniego modelu duzo bardziej mi odpowiadala...no i ta mozliwosc parkowania prostopadle do kraweznika Smile

5.
Faktycznie te 4.5cm moze byc mile widziane..

8.
W "starym" Smarcie mozna usunac te zaslonke i zastapic zwijana roleta. Widzialem gdzies opis...

9.
CENA KOSMOS...chodz na zachodzie cieszy sie ogromnym powodzeniem.
 Odpowiedz
#4
 kmodzele 
9.
Mówisz, że nowy smarciak "idzie jak woda"? Oj, to chyba nie spuszczą z tonu w kwestii cen Sad
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz
#5
 waflo 
Czytalem gdzies, ze zaraz po jego premierze firma dostala duzo wiecej zamowien niz sa w stanie wyprodukowac...wiec kolejka oczekujacych jest juz calkiem pokazna.
 Odpowiedz
#6
 kamill 
i dobrze niech ich wyprodukuja duzo , za jakis czas bedzie mozna wymienic na nowy model Smile
 Odpowiedz
#7
 Gość 
Nie jeździłem, tylko oglądałem i ....... generalnie jest to najmniejszy mercedes a nie smart. Już nie będzie się wyróżniał na ulicy. Jest zbyt podobny do "normalnego" samochodu. Rozwiązania w starych smartach, może nie najszczęśliwsze , nie zawsze udane ale stanowiły niepowtarzalny urok tego przesympatycznego autka. Nowy jest małym ale normalnym samochodem. Nie zdobędzie w przewidywalnym czasie wielkiej popularności w PL ze względu na cenę. Za mało samochodu za za duże pieniądze.
 Odpowiedz
#8
 Gość 
Włączę się w dyskusję:
jako użytkownik starej wersji będę mógł za moment podzielić się wrażeniami z jazdy nowym - za parę dni odbieram nową wersję turbo 84 KM. Wink
Już na jazdach testowych widać było, że pod każdym względem jest lepszy od poprzednika.

Szczególnie widać zmiany jesli chodzi o komfort (resorowanie, hałas) oraz prowadzenie - układ kierwoniczy nawet bez wspomagania pracuje znacznie lepiej - bezpośrednio i szybko.

Jeden minus to dość toporna stylistyka, zarówno na zewnątrz jak i w środku zgodnie z modą jest bardzije kwadratowy i zwykły...
Ale: de gustibus non est disputandum...

Silniki Mitsubishi to efekt współpracy z Daimlerem, od wielu lat obie firmy wymieniają się technologiami i silnikami. Nowy 1.0 pochodzi (choć nie dokładnie) z Mitsubishi i (Smarta z czterma drzwiami Wink))

Nowy silnik ma znacznie więcej przyszłości przed sobą, zarówno jeśli chodzi o osiągi jak i ekologię. Stąd pewnie ta zmiana. Poza tym jest Made in Japan, więc będzie bardziej niezawodny i jest pewnie tańszy w produkcji.

Jedyne zastrzezenia mam do nowej skrzyni biegów. Akurat 5 zamist 6 biegów to zaleta (biegi dłuższe i mniej zmian), ale obiecywana szybsza i płynniejsza zmiana biegów nie znajdują odzwierciedlenia w rzeczywistości. Nadal to tylko automatyczna nakładka na mechaniczną skrzynię...

Poza tym spodziewam się od nowego modelu wszytskiego najlepszego

Very happy
 Odpowiedz
#9
 Gość 
Ciekawe czy odbierzesz go na czas???nie ma opóźnień?
 Odpowiedz
#10
 kmodzele 
Tom, a czermu wybrałeś akurat ten silnik? Czemu nie dizel (oszczędniejszy), albo nie słabszy benzyniak (oszczędniejszy i trwalszy - bez turbo)?
Liczy się tylko power i nic więcej?
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Piła nowy smart Martta 1 1.995 26.04.2017, 21:11
Ostatni post: Gapa.
  nowy smart Pilotm 1 2.058 27.09.2016, 13:32
Ostatni post: Ika77
  Witam Smartowiczów! nowy stary smart amber666 2 2.299 16.09.2016, 11:02
Ostatni post: klaudia010
  Na Nowy Rok 2014 Pilotm 9 4.761 02.01.2014, 08:08
Ostatni post: Fireman
  Sylwester / Nowy Rok 2013 PKO 18 8.250 16.12.2012, 21:15
Ostatni post: contivelle
  Nowy klubowicz ? 16 9.492 03.08.2011, 18:07
Ostatni post: Guest
  Grecav - nowy silny konkurent smarta???? yarotom 4 4.318 12.04.2011, 10:11
Ostatni post: kamiloo98
  Nowy konfigurator Gantz 1 3.038 22.07.2010, 13:41
Ostatni post: marcinmid
  Nowy smart na forum ;) 17 12.619 23.05.2010, 12:42
Ostatni post: PKO
  Mój nowy smart - model w skali 1:18 plesniak 12 6.410 11.03.2010, 15:56
Ostatni post: KamiloVsky



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu