To jest FSM106 Beskid ,a zdjęcie zrobiłeś w Muzeum Techniki w Fabryce Norblina w Warszawie- jeden z moich ulubionych prototypów skonstruowany przez prof.Wiatraka.
A ile miał miejsca w środku
A ten biały koło niego to polski 'Kadett" FSO Wars
Ja tu musze dodac moje przemyslenie , o ile w latach 80- tych samochody te kupowane by byly "z musu", o tyle dzisiaj produkcje krajowe nie mialyby ZADNEJ sily przebicia... Pomyslcie tylko o smarcie, pierwsze dziesiec lat istnienia marki ,to jazda na stratach...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
W motoryzacji zakochany od dziecka pamiętam jak Tato mój wracał z Targów Poznańskich i przywoził katalogi (szumne słowo) zdjęcia i mówił o Beskidzie czy Warsie "zobacz jakie będziemy mieli auta - synu" i co i du..a niestety. Fakt w dzisiejszych czasach trzeba mieć spory (ogromny) kapitał, żeby móc produkować samochody chyba, że produkuje się produkt niszowy jakim jest produkowany w Mielcu - Leopard.
Cytat:andrzejmc pisał(a)):
Napisz jeszcze jaki znany samochód jest niemal wierną kopią Beskida.
Fakt mogłem o tym napisać.
Beskid był protoplastą dla twingo I generacji.Po zaniechaniu produkcji Beskida,dokumentacja techniczna została sprzedana firmie Renault.Jak dobrze pamiętam był to 1988 rok.
Wbrew pozorom produkowane są jeszcze ,można powiedzieć "samochody" o polskim rodowodzie.
I ta firma ma się nawet nieżle : http://www.melex.com.pl/old/firma.html
ps.Devil mam pewien pomysł ale to ty musiałbyś porozmawiać o tym z Naczelnym - wyślę naPW