Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 14.04.2016, 21:15
(14.04.2016, 20:32)LAZY. napisał(a): Jak płyn osiąga tak wysoką temperaturę to się rozszerza i opary gdzieś muszą uciekać, a odpowietrznikiem im najłatwiej. Z przodu auta chłodnica gorąca, płyn tam przepływa? Zakładam że pompa wody chodzi- nie spadł pasek bo nie było by też ładowania. W obiegu zostaje termostat do zbadania.
Specem nie jestem, ale w pierwszej kolejności bym sprawdził obieg płynu z i do chłodnicy.
Dawno temu przez pomyłkę wlałem płyn do spryskiwaczy zamiast płynu do chłodnicy Bulgotało wszędzie
Otworzyłem korek na chłodnicy, a ten poleciał wraz z parą na kilkanaście metrów.
Gdzie znajduje się ten odpowietrznik ?
Z przodu auta chłodnica gorąca, płyn tam przepływa? (jak to sprawdzić : ?
Jutro podjadę do mechanika, niech sprawdzi termostat. Chyba, że to prosta sprawa. Jeśli tak prosiłbym o wskazówkę..
wolność to nie dowolność
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
99
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
No nie wiem jak mam ci wytłumaczyć skoro sam nagrałeś na filmiku jak z korka uchodzi powietrze choć jest zakręcony- jest w tym korku odpowietrznik,, dziurka"
Chłodnica to kojarzysz gdzie jest?
Jeżeli kojarzysz to dochodzą do niej węże, nagrzej silnik i udaj się do przodu auta i wymacaj te węże czy są gorące. Nie wsadź paluchów w wentylator bo będą krótsze
Wentylator swoją drogą powinien zasuwać jak dostanie płyn temperatury.
Czytając to co napisałeś wyżej to się zastanawiam czy nie powinien to sprawdzić mechanik.
Star diagnoza trójmiasto.
shagger
Liczba postów: 339
Dołączył: Mar, 2015
Reputacja:
9
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: WPI
smart fortwo 450 cdi
shagger 14.04.2016, 22:33
Na filmiku widac cos ciemnego w zbiorniku wyrownawczym.Obawiam sie ze to mogl pokazac sie olej co by wskazywalo na przedmuch w uszczelce glowicy.Jesli to nie jest olej to moze ktos dosypal do ukladu chlodzenia uszczelniacza w proszku liczac na cud.Zapowietrzajacy sie uklad chlodzenia kojarzy mi sie tylko z jednym...spaliny dostaja sie nieszczelna uszczelka z cylindra do ukladu chlodzenia.W efekcie zapowietrza sie uklad spalinami.Wtedy moga byc problemy z ogrzewaniem.Raz dziala a za chwile juz nie.Powachaj czy ze zbiorniczna nie czuc spalinami.Napelnij zbiorniczek do pelna i odpowietrz wyjmujac czujnik temp z termostatu.Doolej znowu do pelna pod sam wlew.Nie zakrecaj korka i odpal silnik niech troche pochodzi.Jesli w zbiorniczku bedzie co jakis czas bulgotac to bedzie uszczelka do zrobienia.Zbadaj ten osad czy to olej czy uszczelniacz.Generalnie po odpowietrzeniu ukladu w smarcie nie powinno byc juz problemow.Jesli ciagle walczysz z ukladem chlodzenia to raczej bedzie uszczelka.Pisales cos wszesniej o tym ze w ukladzie jest duze cisnienie.Jesli tak jest z powodu przepalonej uszczelki bedzie sie otwieral zawor w korku zbiorniczka i tamtedy bedzie ci plyn ciagle uciekal.Zaobserwuj czy tamtedy sie nie wylewa.
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 15.04.2016, 00:08
(14.04.2016, 22:33)shagger napisał(a): Na filmiku widac cos ciemnego w zbiorniku wyrownawczym.Obawiam sie ze to mogl pokazac sie olej co by wskazywalo na przedmuch w uszczelce glowicy.Jesli to nie jest olej to moze ktos dosypal do ukladu chlodzenia uszczelniacza w proszku liczac na cud.Zapowietrzajacy sie uklad chlodzenia kojarzy mi sie tylko z jednym...spaliny dostaja sie nieszczelna uszczelka z cylindra do ukladu chlodzenia.W efekcie zapowietrza sie uklad spalinami.Wtedy moga byc problemy z ogrzewaniem.Raz dziala a za chwile juz nie.Powachaj czy ze zbiorniczna nie czuc spalinami.Napelnij zbiorniczek do pelna i odpowietrz wyjmujac czujnik temp z termostatu.Doolej znowu do pelna pod sam wlew.Nie zakrecaj korka i odpal silnik niech troche pochodzi.Jesli w zbiorniczku bedzie co jakis czas bulgotac to bedzie uszczelka do zrobienia.Zbadaj ten osad czy to olej czy uszczelniacz.Generalnie po odpowietrzeniu ukladu w smarcie nie powinno byc juz problemow.Jesli ciagle walczysz z ukladem chlodzenia to raczej bedzie uszczelka.Pisales cos wszesniej o tym ze w ukladzie jest duze cisnienie.Jesli tak jest z powodu przepalonej uszczelki bedzie sie otwieral zawor w korku zbiorniczka i tamtedy bedzie ci plyn ciagle uciekal.Zaobserwuj czy tamtedy sie nie wylewa. Ogrzewanie działa bez zarzutu do czasu całkowitego zapowietrzenia, wtedy przestaje działać; Jeśli chodzi o substancję z filmu, skłaniam się do uszczelniacza w proszku do chłodnic. Jutro zrobię jeszcze raz odpowietrzanie poprzez wyjęcie czujnika, doleję wody do pełna i będę się przyglądał czy nic nie bulgocze. Z tymi spalinami, nie jestem pewien coś lekko śmierdzi.. ale czy to są spaliny. Jutro się przypatrzę.
wolność to nie dowolność
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 15.04.2016, 21:51
(14.04.2016, 22:33)shagger napisał(a): Na filmiku widac cos ciemnego w zbiorniku wyrownawczym.Obawiam sie ze to mogl pokazac sie olej co by wskazywalo na przedmuch w uszczelce glowicy.Jesli to nie jest olej to moze ktos dosypal do ukladu chlodzenia uszczelniacza w proszku liczac na cud.Zapowietrzajacy sie uklad chlodzenia kojarzy mi sie tylko z jednym...spaliny dostaja sie nieszczelna uszczelka z cylindra do ukladu chlodzenia.W efekcie zapowietrza sie uklad spalinami.Wtedy moga byc problemy z ogrzewaniem.Raz dziala a za chwile juz nie.Powachaj czy ze zbiorniczna nie czuc spalinami.Napelnij zbiorniczek do pelna i odpowietrz wyjmujac czujnik temp z termostatu.Doolej znowu do pelna pod sam wlew.Nie zakrecaj korka i odpal silnik niech troche pochodzi.Jesli w zbiorniczku bedzie co jakis czas bulgotac to bedzie uszczelka do zrobienia.Zbadaj ten osad czy to olej czy uszczelniacz.Generalnie po odpowietrzeniu ukladu w smarcie nie powinno byc juz problemow.Jesli ciagle walczysz z ukladem chlodzenia to raczej bedzie uszczelka.Pisales cos wszesniej o tym ze w ukladzie jest duze cisnienie.Jesli tak jest z powodu przepalonej uszczelki bedzie sie otwieral zawor w korku zbiorniczka i tamtedy bedzie ci plyn ciagle uciekal.Zaobserwuj czy tamtedy sie nie wylewa.
Nie ruszałem dziś pieronka, bo działał prawidłowo. 3 kropki w trakcie jazdy, na postoju do 4, wtedy załączał się wentylator i po kilku minutach znowu 3.
wolność to nie dowolność
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 17.04.2016, 16:29
(14.04.2016, 22:31)LAZY. napisał(a): No nie wiem jak mam ci wytłumaczyć skoro sam nagrałeś na filmiku jak z korka uchodzi powietrze choć jest zakręcony- jest w tym korku odpowietrznik,, dziurka"
Chłodnica to kojarzysz gdzie jest?
Jeżeli kojarzysz to dochodzą do niej węże, nagrzej silnik i udaj się do przodu auta i wymacaj te węże czy są gorące. Nie wsadź paluchów w wentylator bo będą krótsze
Wentylator swoją drogą powinien zasuwać jak dostanie płyn temperatury.
Czytając to co napisałeś wyżej to się zastanawiam czy nie powinien to sprawdzić mechanik.
Dziś od dołu-od prawego koła dostałem się do węża przy rozgrzanym silniku w momencie kiedy było około 100 stopni włączył się wentylator a wąż był gorący.
wolność to nie dowolność
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 17.04.2016, 16:33
(14.04.2016, 22:33)shagger napisał(a): Na filmiku widac cos ciemnego w zbiorniku wyrównawczym.Obawiam sie ze to mogl pokazac sie olej co by wskazywalo na przedmuch w uszczelce glowicy.Jesli to nie jest olej to moze ktos dosypal do ukladu chlodzenia uszczelniacza w proszku liczac na cud.Zapowietrzajacy sie uklad chlodzenia kojarzy mi sie tylko z jednym...spaliny dostaja sie nieszczelna uszczelka z cylindra do ukladu chlodzenia.W efekcie zapowietrza sie uklad spalinami.Wtedy moga byc problemy z ogrzewaniem.Raz dziala a za chwile juz nie.Powachaj czy ze zbiorniczna nie czuc spalinami.Napelnij zbiorniczek do pelna i odpowietrz wyjmujac czujnik temp z termostatu.Doolej znowu do pelna pod sam wlew.Nie zakrecaj korka i odpal silnik niech troche pochodzi.Jesli w zbiorniczku bedzie co jakis czas bulgotac to bedzie uszczelka do zrobienia.Zbadaj ten osad czy to olej czy uszczelniacz.Generalnie po odpowietrzeniu ukladu w smarcie nie powinno byc juz problemow.Jesli ciagle walczysz z ukladem chlodzenia to raczej bedzie uszczelka.Pisales cos wszesniej o tym ze w ukladzie jest duze cisnienie.Jesli tak jest z powodu przepalonej uszczelki bedzie sie otwieral zawor w korku zbiorniczka i tamtedy bedzie ci plyn ciagle uciekal.Zaobserwuj czy tamtedy sie nie wylewa.
Bulgocze co jakiś czas. Ponadto odkryłem, że w oleju pachnie benzyną (bagnet i pod korkiem). Czyli 100% uszczelka ? Dziwi mnie to trochę, bo w smart warszawa znając jaki jest stan samochodu twierdzą, że to na 100% nie uszczelka... Zgupiałem z tego wszystkiego. Jestem świeżo po kupnie tego samochodu i jeśli to poważna awaria, mogę go jeszcze zwrócić jako, że wada była ukryta. Gdzię mogę stwierdzić na 100 %, że to uszczelka - aso? czy może jacyś fachowcy z Warszawy ? (mieszkam w woj. Świętokrzyskim, samochód kupiłem w Warszawie).
Panowie i Panie pomocy.
wolność to nie dowolność
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.04.2016, 16:42 przez Gargamel.)
Sołtys
Liczba postów: 207
Dołączył: Sep, 2012
Reputacja:
13
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Łuków / Łosice
smart fortwo 450 cdi, pure, 2003
Najpierw to trzeba sprawdzić termostat i jeśli jest dobry to potem zostaje uszczelka lub pęknięta głowica więcej tu możliwości niema. Przez uszczelkę to wygania płyn odrazu a pękniętą głowicę to zależy jak mocne jest pęknięcie ale przeważnie dopiero po rozgrzaniu do wyższej temperatury .
Gargamel
Liczba postów: 24
Dołączył: Apr, 2016
Reputacja:
0
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Prawęcin
smart fortwo 450 0,7, 2006
Gargamel 17.04.2016, 21:03
(17.04.2016, 19:34)Sołtys napisał(a): Najpierw to trzeba sprawdzić termostat i jeśli jest dobry to potem zostaje uszczelka lub pęknięta głowica więcej tu możliwości niema. Przez uszczelkę to wygania płyn odrazu a pękniętą głowicę to zależy jak mocne jest pęknięcie ale przeważnie dopiero po rozgrzaniu do wyższej temperatury .
Rozumiem. Tylko skąd te bulgoczące powietrze w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodnicy, które powstaje pomimo odpowietrzenia, jeśli miałby to być termostat?
wolność to nie dowolność
|