Witam. Mam problem ze swoim smartem. Mianowicie jak wsiadam do samochodu i chcę go uruchomić (trzymam nogę na hamulcu i przekręcam kluczyk na pozycję stacyjki "2" to Smart zanim wyświetli na wyświetlaczu biegów "N" to zaczyna bardzo głośno "walić" biegami,. Słyszalne sa 2 mocne uderzenia i dopiero pojawia się N a czasami jest jedno i pojawia się X wtedy cofam kluczyk naciskam guzik na kluczyku następuje drugie uderzenie i mogę odpalić. Byłem na komputerze i komputer wyświetlił " błąd czujnika położenia dźwigni zmiany biegów" i nie można go było skasować. Tutaj pojawia się moje pytanie, gdzie znajduje się ten czujnik, w którym miejscu i czy da się go naprawić czy trzeba wymienić na nowy. A może jest to przyczyna jeszcze czegoś?. Proszę o jakieś wskazówki.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Smart 450 For Two 1999, głośne uderzanie w skrzyni przed odpaleniem
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Miałem w swoim cos podobnego po przekręceniu zapłonu:
walił biegami od góry do dołu szukając gdzie jest aktualny bieg. Za dużo zabawy dla laika od Smartów - oddaj auto do specjalisty od smartów. Przyczyn było kilka: 1. Przetarta wiązka - przebicie. 2. Uszkodzony mechanizm silnika wybieraka. 3. Coś jeszcze ale nie pamiętam. Popatrz: Gear Position Sensor http://www.evilution.co.uk/index.php?id=495
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Po pierwsze odbuduj wiązke w silniku plus weryfikacja wtyczek i połączeń.
Odbudowa na metodę "na chama" - tniesz i wstawiasz nowe kable potrwa znacznie krócej niż szukanie samemu podłamanego druta. Jak masz obawy - kup kompletną wiązkę i się na niej pobaw. Zdemontuj czujnik plus mechanizm wybieraka. Sprawdź wałek wybieraka - miałem wyłamaną połowę łopatek na wałku. Może coś reszta kolegów doda.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Byłem na komputerze, błędy pokasowałem, i został tylko błąd "czujnika położenia dźwigni zmiany biegów" i nie dało się go skasować. Nadmienię tylko że jak odepnę akumulator, na jakieś 5 minut i podepnę go spowrotem to wtedy przy uruchomieniu skrzynia nie wali tylko od razu wyświetla się N, ale jak tylko przeżucę na A i później znowu na N, to przy kolejnym odpaleniu już wali. Wie ktoś czy taki czujnik położenia dźwigni zmiany biegów, występuje w tym aucie i gdzie się znajdue (w którym miejscu na skrzyni) ?.
Podałem link w swoim poście.
Tu jest następny: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/roa...ators.html Łopatologicznie: - wejść do kanału od strony kufra, - szukać na wysokości osi od strony kierowcy. - mozna zdemontować felgę - będzie lepszy dostęp. Przygotuj dobrej jakości nasadki Torx.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Po wyczyszczeniu kostek, nasmarowaniu ich i pospradzaniu jak "siedzą" problem był ten sam, więc wyjąłem czujnik położenia biegów, nic w nim nie widać bo jest zabudowany, ale po złożeniu świecą się trzy poziome kreski i czasami tylko daje się odpalić auto. Zauważyłem też że przy czujniku prędkości w skrzyni biegów są 2 piny w kostce, i 3 kable (jeden kabel niebieski wisi jakby obcięty. Podsumowując kostka ma 2 piny a dochodzą 3 kable, z czego niebieski wisi w powietrzu, tak powinno być ?. Jutro postaram się kupić gdzieś ten czujnik, i może to on rzeczywiście robi tyle problemów ( bo na niego wskazywała diagnoza komputerem).
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości