Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart i B1, ale w drugą stronę

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart i B1, ale w drugą stronę
#1
 garbaty 
Mam na oku Smarta, który jest kandydatem na moją nową zabawkę. Niestety jest zarejestrowany na B1, przez obecnego właściciela. Twierdzi on, że z odkręceniem tego i zarejestrowaniem z powrotem na B nie będzie problemu, ja jednak mam wątpliwości, bo wiem, że w drugą stronę to trochę skomplikowany proces. Czy miał ktoś z tu obecnych do czynienia z przerejestrowaniem z B1 na B. Jaka jest procedura, koszty i ew. problemy z tym związane?
 Odpowiedz
#2
 ŁYSY13 
Kolego smignij na stacje kontroli pojazdów z właścicielem. Zapytaj pana i wszystko sobie wyjaśnisz. Po co gdybać tam czarno na białym.
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#3
 PKO 
I daj znać jaka jest procedura Hammer
 Odpowiedz
#4
 kifer 
Napisz koniecznie, mnie kilka osób o to pytało, jakby to, że jeżdżę smartem miało związek z procedurą..
 Odpowiedz
#5
 ŁYSY13 
Bo wcale takie łatwe i proste . Zobaczymy jak sie dowie
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#6
 garbaty 
wg majstra z OSKP, który przez przypadek jest też rzeczoznawcą Automobilklubu Wielkopolskiego, da się zrobić. Twierdzi, że łatwiej w tą stronę niż odwrotnie, przynajmniej ze smartem.

Sprawa ma się tak: w świetle przepisów pojazd, który ma być zarejestrowany na B1 nie może ważyć więcej niż 549kg. Smart 450 ma ok 730kg. Obniżenie masy własnej pojazdu nie może mieć wpływu na bezpieczeństwo. Generalnie w 450 niewiele da się wywalić poza fotelem pasażera, plasikami wewnętrznymi, dywanikami, popielniczkami itp. razem 30-40kg. Trzeba znaleć "mechanika", który postawi pieczątkę i podpis na papierze stwierdzającym obniżenie masy pojazdu do wymaganych 549kg. Kolejny papier potrzebny od rzeczoznawcy, który stwierdza, że wprowadzone zmiany konstrukcyjne (domyślam się że chodzi np o zastosowanie elementów karoserii ze stopów lub tworzyw lżejszych niż oryginalne - belka przednia z duraluminium) nie naruszają integralności konstrukci i nie mają negatywnego wpływu na bezpieczeństwo i właściwości jezdne pojazdu. Zostaje jeszcze przegląd "zerowy"(nie wiem co to oznacza) na stacji diagnostycznej, kolejna pieczątka i podpis. Z kompletem dokumentów do wydziału komunikacji i czekanie na nowy dowód. Cała ta procedura to koszt 2500 - 3000PLN, bo nie ma fizycznej możliwości odchudzić SMARTA do wymaganej masy. Potrzebne więc lewe papiery, z lewych warsztatów, od lewych "mechaników" i "rzeczoznawców".

Wdrugą stronę jest łatwiej, bo rzeczoznawca stwierdza, że Smart waży więcej niż 550kg i można go zarejestrować na B. dalej procedura jak wyżej, tylko wszystko legalnie i zgodnie z prawdą.
 Odpowiedz
#7
 ŁYSY13 
Wdrugą stronę jest łatwiej, bo rzeczoznawca stwierdza, że Smart waży więcej niż 550kg i można go zarejestrować na B. dalej procedura jak wyżej, tylko wszystko legalnie i zgodnie z prawdą

Co łatwiej miec problem i kłopoty . Prosze
Kolego ja wyjade nawet z mojej winy . Pan policiant da mi kare ale ty zapłacisz za mojego smarta sam . Nie twoje PZU
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#8
 Mlody 
A na czym dokładnie polega problem ze Smartem zarejestrowanym na B1? Wiem, że nie mieści się w przepisowych 549kg. Ale jeśli ktoś ma pełne prawo jazdy (B) to w czym problem?
 Odpowiedz
#9
 garbaty 
(24.11.2012, 22:39)ŁYSY13 napisał(a): Wdrugą stronę jest łatwiej, bo rzeczoznawca stwierdza, że Smart waży więcej niż 550kg i można go zarejestrować na B. dalej procedura jak wyżej, tylko wszystko legalnie i zgodnie z prawdą

Co łatwiej miec problem i kłopoty . Prosze
Kolego ja wyjade nawet z mojej winy . Pan policiant da mi kare ale ty zapłacisz za mojego smarta sam . Nie twoje PZU

nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź i problem z płaceniem... Łatwiej jest przerejestrować Smarta z B1 na B niż w drugą stronę, bo nie wymaga to machlojek w papierach

(24.11.2012, 22:55)Mlody napisał(a): A na czym dokładnie polega problem ze Smartem zarejestrowanym na B1? Wiem, że nie mieści się w przepisowych 549kg. Ale jeśli ktoś ma pełne prawo jazdy (B) to w czym problem?

uprawnienia to jedno, a zgodność pojazdu ze stanem technicznym to inna sprawa. To tak jak z motocyklami powyżej 50ccm albo odblokowanymi skuterami zarejestrowanymi jako motorowery. Wg ustawodawcy takie pojazdy powinny to motocykle a nie motorowery. Możesz mieć prawko kat A, ale pojazd którym się poruszasz nie spełnia warunków technicznych, więc zabierają dowód a pojazd nie może dalej poruszać się po drogach publicznych, do czasu usunięcia niezgodności. Czyli albo zmieniasz rejestracje na motocykl, albo dławisz sprzęt do wymaganych <50ccm, Vmax<45kmph, wykonujesz przegląd i masz motorower
 Odpowiedz
#10
 ŁYSY13 
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/11513...,id,t.html
http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/2879_u.htm
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czteroko%C5%82owiec
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Cabrio - ale jakie? Kanapa 37 14.414 07.01.2016, 09:03
Ostatni post: Marek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu